![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Warnissa (esim m8000) orggis vipu pyörähtää 180* mutta todellisuudessa se liikuttaa vain holkkia sivusuunnassa. Eli periaatteessa kytkennän pystyisi hoitamaan myös normaalilla sylinterillä ja vipusyteemillä. Mulla on SMC:n pyörösylinterejä monen kokoisia, siis tuollaisia ![]() Tuollaisessa kuvan pienessä sylinterissä voima ei riitä mutta tuollainen isompi jossa on "raidetangot" sisällä jaksaa varmasti kytkeä vinssin päälle. Voimaa on normaalilla 5-7bar paineella suunnilleen samat mitä paljain käsin saa väännetyksi. Luotettavuuden nimissä tuollaiseen pitäisi kehittää joku rajakytkin tms. joka ilmoittaisi aina kun vinssi on 100% varmuudella päällä ja pois eli ääriasennoissaan. Tilanne että paskaa on päässyt väliin ja vinssi kytkeytyy vain hampaan kulmille takaa varmasti työtä Paulille ![]() Sylinterin kiinnitys vaan hieman hankala vinssiin tai ainakin tulee iso/painava. Sylinteri itsessään ei tainnut painaa kuin puol kiloa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinssin kuoreen reiät holkin ääriasentojen kohdalle ja anturit reikiin. Jos sijoittaisi toimilaitteen kauemmaksi vinssistä moottoritilaan ja välittäisi kääntövoiman jollain pienellä sipevällä ja keveällä nivelakselilla (kokoluokka 10mm) tai sitten taipuisalla akselilla (samanlainen kuin on esim.porakoneiden lisävaruste)? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
siinä SMC:n kääntöpöydässä mahtaa olla antureille paikat
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
On urat antureille ja joitain antureitakin on jemmassa mutta ovat ohjanneet logiikkaa ja en tiedä kestäisvätkö esim 12V lediä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos anturin sijoittaa toimilaitteeseen, kertoo se oikeastaan vain sen mihin tilaan käyttäjä on halunnut järjestelmänsä ohjata.
Se ei kerro sitä missä tilassa järjestelmä oikeasti on ![]() Vertaus autosähkömaailmasta: "Täytyyhän pitkien valojen olla päällä, koska kojetaulussa palaa sininen valo." Lainaus:
Tai jos löytyy suoraan valmistajan nimi ja tyyppikoodi, niin siitäkin on apua. Katso myös montako johdinta anturille menee, tästäkin voi selvitä monia asioita ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ...
Tämmöne oottelee asennusta tossa hyllys...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Warnin ollessa kyseessä päällekytkeytymisen haistelija vois olla vaihteiston päädyssä(jos paksuus riittää), reikä päätyyn ja siihen kierteet tunnistimelle.
Ja jos ohjaus mankkuvenalla, tämän vois kytkeä löysäämään paineet pois liikkeen loputtua. Vapautus ei minusta tarvi ääriasennon ilmaisua.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ:n sähkölukko paineilmalla toimivaksi? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.05.2008 20:29 |
Auton nosto paineilmalla. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.04.2007 09:40 |
Bj:n vinssin pto | Jull | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.11.2005 11:30 |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |