![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No siis tarkoitin kylläkin mersun 15" aluilla (ei raavi kääntäessä ainakaan 33x13.5-15 ltb renkailla) tosin nuo vanteet ovat kyllä kapeat, muistaakseni 7" mutta ei ole ainakaan ennen ollut ongelmaa kapean vanteen kanssa, eikös se mennyt niin että tuo ohjeellinen vanteen leveys on vain suositus eikä pakko? Täällä tuntuu tuo konttorin toiminta olevan muutenkin niin päivästä riippuvaista, muutama kuukausi sitten kävin kysymässä noista rengasmuutoksista niin silloin lupasi mersuun 33x12.5-15 renkaan suorilta ja sanoi että tässä kokomuutoksessa sallitaan se poikkeama tuosta halkaisijan suurenemisesta. nyt kun kävin kyselemässä niin sanoi että tällä 10r15lt renkaalla ehdoton maksimi koko muutoskatsastukseen on 32x11.5r15 ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
12.50 menee käytännössä ihan ok 8-tuumaiselle, mutta sekin on STRO:n mukaan puol tuumaa liian kaponen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Istuupi yllättävänkin nätisti vaikka onkin noinpaljon kapeampi vanne, eihän se tietenkään mikään ideaali ratkaisu ole...
![]() EDIT: noniin, alkoi hommat selviämään, eli myös 13.5 pitäisi olla mahdollinen jos vaan sopii vanteenleveyden/raidevälin/kääntyvyyden tms. puolesta. Viimeksi muokannut Hencca : 16.10.2008 21:55 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
just oman lj :n rekisteröinti katsastin ja samalla otin noi 33x13.5x15 renkaat 15x10 vanteet -44 et otteeseen.ei ollu katsastajalla mitään sanomista noista ku auton leveys saa muuttua sen 100mm eli 50mm per puoli..
Viimeksi muokannut jonisalmi : 17.10.2008 15:09 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
H&K on tässä ihan oikeassa: Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Olis tarkoitus saada 8x16 vanteelle Läjään isot kummit. Jos 33" on max raja, näyttäis, että käypi esim. 245x85, 255x80, 265x80, 285x75, 295x70 305x70.. Mikähän mahtaa olla suurin leimattu?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Tommosia konttoreita kanssa !!!Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta asiaan, kaverilla nyt samanlainen mersu jossa 10r15lt koko ohjekirjassa vaihtoehtokokona (suomiauto), katsastuksessa ei edelleenkään onnistunut muutos 33" renkaille korkeuden puolesta. Perustelivat tälläkertaa siten että tuo 10r15lt -> 33" muutokselle tullut ohje koskee ainoastaa toyotaa... (näissä lapuissahan ei ole erikseen ajoneuvon merkkiä mainittu vaan yleisesti asiaa rengaskoon muutoksista) Nyt oli tosin kyseessä naapurikylän konttori mutta kyllä se joskus on vaikeaa tämäkin... ![]() EDIT: Äh, unehtui mainita että nyt ei ollut edes mitään puhetta renkaan leveydestaä vaan jo pelkästään tuon korkeuden nähtyään inssi tyrmäsi muutoksen. EDIT2: Lainaus:
Viimeksi muokannut Hencca : 09.11.2009 23:09 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei tässä lappusessa mainita Toyotaa, eikä kyllä Mersuakaan.
Tuloste kannattais kiikuttaa inssin nokan eteen... ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sinänsä niinkuin kerroin niin minunkohdalla tätä roblematiikkaa ei enää ole mutta muutaman kaverin askartelua olen seurannut ja vaikeaa se on joskus elämä maastoauton ja 1mm kanssa. ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaisten konttoreiden kanssa menee suotta hermot huonoon kuntoon.
![]() tarttis olla aina kaveri todistajana mukana, että saapi sitten lähettää eteenpäin todistajan allekirjoituksella varustetun selostuksen tökkivästä muutoskatsastuksesta. Ei se ole asiakkaan vika, että henkilökunta on torkkunut krapuloissaan koulutuspäivillä, eikä ole hajuakaan muuttuneista säännöistä. Se on aina helpoin tie vain väittää, että ei onnistu. Sanois suoraan, että en osaa / en uskalla. Kateus vie maastorenkaatkin auton alta... ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
vasta repeilin kaverin seikkailuista eri katsastuslafkojen suhteen. Ekalla konttorilla nostettiin suoraan kädet ilmaan kun ois pitäny leimata berttaan kierrealusta. Toisella konttorilla luvattiin kuitenkin selvittää asia. Meni hommassa 1,5kk ja lopulta käskettiin ajamaan auto stenan laanille, koska "ei sitä voi enää koskaan katsastaa". Kolmannella tulikin sitten muutoskatsastus alustan osille "heittämällä" kun oli lakikirja kainalossa. Tosin vuosikatsastus tökkäsi pystyputkeen, vaikka vierestä näytti pykälää "henkilö- ja pakettiautoissa pakoputken suuntaus vapaa"...
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Veit sanat suusta..Lainaus:
|