Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2008, 04:42
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainattu tuolta http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...ajotavalla.htm

"Ympäristöystävällisyys tavoitteena

EU:n tavoitteena on pudottaa uusien autojen hiilidioksidipäästöt vuosikymmenen loppuun mennessä 140 g/km. Vuoteen 2012 mennessä tuon hiilidioksidipäästöjen pitäisi olla tippunut 120 g/km.

On esitetty, että auton valmistajan ilmoittama hiilidioksidipäästö (CO2) vaikuttaisi henkilöautojen ajoneuvoveron perusveron määrään. Parin viime vuoden aikana on tutkittu ajoneuvoveronalaisten henkilöautojen rekisteritietoja. Sieltä löytyviä tietoja ja niiden käytettävyyttä on analysoitu.

Ympäristöperusteisen ajoneuvoveron perusajatuksena on alusta asti ollut mallin yksinkertaisuus ja selkeys. Lisäksi on ollut tärkeää luoda tekniikkariippumaton malli, joka ei aseta bensa-, diesel- tai hybridiautoja toisiaan parempaan asemaan pelkästään käytettyjen teknisten ratkaisujen perusteella.

Ympäristöpohjaisessa henkilöautojen ajoneuvoveron perusverossa hintahaitari olisi 20 – 600 euron välillä. Keskivertoisen perheauton perusverossa ei tapahtuisi dramaattista muutosta. 180 g/km:llä hiilidioksidia päästävän henkilöauton perusvero vastaisi nykyistä noin 130 euron vuosittaista määrää. Yli 70 prosenttia autoista sijoittuu päästövälille 140-200 g/km:llä, jossa veron hintahaitari olisi 79 – 157 euroa.

AKE tulee jatkossakin kehittämään järjestelmiensä palvelukykyä yhteistyössä asiakkaidensa ja yhteistyökumppaniensa kanssa. Tällä hetkellä painopiste on ympäristöperusteisen vuotuisen verotuksen käyttöönottamisessa.

Lisätietoja asiasta löydät AKEn internet-sivujen ympäristöosiosta."

Eli koskee halnkilöautoa, ei (kaksikäyttö)pakettiautoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2008, 06:51
Matias Matias ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.05.08
Viestit: 13
Perusasetus

Elikkä näistä meitin vanhoista raaskoista joiden vaihtoarvo pyörii siinä tuhannen euron kahta puolta joutuu kohta maksamaan tuon 600 eukkoa vuodessa kun päästeleevät peräpäästään 300-400 g/km noita hiilidioksiineja. Siihen päälle tietty lisäksi se tiisselivero, niin onpas taas hauskaa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2008, 11:10
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Mitenköhän käyttömaksu mahtaa määräytyä kaksineuvoisten osalta? Meneekö se painon mukaan vai onko se varmuuden vuoksi aina tapissa ?

t. Make & RJ
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2008, 20:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti

Eli koskee halnkilöautoa, ei (kaksikäyttö)pakettiautoa.
Valitettavasti koskee myös kaksikäyttöpakettiautoa, mutta ei tavallista pakua tai huoltoautoa.

"Lain 11 §:n 2 momentissa tarkoitetusta kaksikäyttöautosta (N1-luokka) määrätään perusveroa samoin perustein kuin henkilöautosta (M1-luokka)."

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
Lipsuu vähän otsikosta, mutta...

Kattelin noita pykäliä netistä, mutten hoksannut mitään eroavaisuutta kohtelussa kaksikäyttöisen ja henkilöauton välillä ainakaan verotuken osalta (autovero, käyttömaksu, riisselivero). Liekö vakuutuksissa eroa?

Aiemmin lienee ollut jotain eroa alv-maksuissa yrityskäytössä, mutta sekin on korjattu.

t. Make & RJ
Vakuutuksissa säästää yleensä vähäsen, eipä sillä muuta eroa ole. Paitsi tietty se että ei saa ajaa kuin 80 tai 100 km/h (jos ABS+airbag). Mutta tuodessa tosiaan edullisempi vaihtoehto, koska kokonaismassa on yleensä sen verran reilu että veroprossa kohoaa yli 30, ja toinen etu että lasketaan aina myös vastaavan uuden hinnasta verotusarvo ikävähennyksin. Tätä ei henkilöautoissa tehdä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2008 20:18 Perustelu: Make & RJ:lle kommentti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2008, 05:23
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Valitettavasti koskee myös kaksikäyttöpakettiautoa, mutta ei tavallista pakua tai huoltoautoa.
Mites nää vanhat lankkupenkkihojot (ana tpp57/arva 63)?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2008, 22:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Mites nää vanhat lankkupenkkihojot (ana tpp57/arva 63)?
Halvalla verolla mennään jatkossakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2009, 22:37
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Noniin, nyt on pihassa 2002 mallin KJ95. Hieno peli ajella muuten, mutta voimansiirrossa on jossain melekonen välys, joka kolahtaa ikävästi vaihtaessa, vaikka miten hienosti yrittäisi vaihdetta vaihtaa. Tämä lienee kuitenkin ominaisuus, joka kuuluu asiaan ? Vai on joku tyypillinen paikka, johon välystä kertyy? Kartaanin nivelissä ei tunnut klappia, eikä etunapojen booreissa.

Melekonen rapisija tuo D4D, kunnes lämpiää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.06.2009, 21:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
Noniin, nyt on pihassa 2002 mallin KJ95. Hieno peli ajella muuten, mutta voimansiirrossa on jossain melekonen välys, joka kolahtaa ikävästi vaihtaessa, vaikka miten hienosti yrittäisi vaihdetta vaihtaa. Tämä lienee kuitenkin ominaisuus, joka kuuluu asiaan ? Vai on joku tyypillinen paikka, johon välystä kertyy? Kartaanin nivelissä ei tunnut klappia, eikä etunapojen booreissa.

Melekonen rapisija tuo D4D, kunnes lämpiää.
Ei kai sen kolahtaa pitäisi, ainakaan ittellä ei oo mitään tuntuvaa. Jonkun verranhan siinä tyhjää on, mutta ei kolahtavaksi asti.

Miten lie jakolodjun kettinki, olisko virunut?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2009, 19:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mulla oli 120 000 ajetussa saksantuontipelissä KDJ 95 etuperän kardaaninlaakerit paskana.
Ei oikeestaan kolahdellut, mutta piti inhottavaa kahinaa.
Väljyys oli jo aiheuttanut yhden hampaan katkeamisen perävälityksestä. Remontti makso noin 3000.

Kannattaa tarkistaa se kardaani että heiluuko.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako tuottaa kj95 vai Land Cruiser D4D -03 Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 29 23.04.2008 18:54
M:Hiacen tavaratilan pohjalevy Micco O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.05.2007 19:44
BJ:n jousien pituus mir-40 Tekniikka & Jutustelu 2 03.05.2007 18:53
Kiilahihna pituus Masu Tekniikka & Jutustelu 1 30.01.2006 12:57
tavaratilan penkit - ilmaiseksi MMC:n jäsenelle tmx50 O/M/V Muut 5 27.09.2005 10:19


Sivu luotu: 09:54 (GMT +2).