Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2008, 22:31
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Omakohtaisia kokemuksia on suskan koneen tappamisesta upottamalla.
Jos siis oikein ymmärsin niin moottori oli käynnissä veteen ajettaessa ja sammui yht äkkiä? Jos näin niin melkoisella varmuudella on vettä mennyt imupuolelta männän päälle ja kiertokanki ja/tai venttiilit saaneet kipeää.

Ota nyt ensin vaikka tulpat pois ja mittaile puristuspaineet. Suosittelen kuitenkin kanne irroittamista ja mäntien yläkuolokorkeuksien mittaamista.

__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2008, 22:47
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Omakohtaisia kokemuksia on suskan koneen tappamisesta upottamalla.
Jos siis oikein ymmärsin niin moottori oli käynnissä veteen ajettaessa ja sammui yht äkkiä? Jos näin niin melkoisella varmuudella on vettä mennyt imupuolelta männän päälle ja kiertokanki ja/tai venttiilit saaneet kipeää.

Ota nyt ensin vaikka tulpat pois ja mittaile puristuspaineet. Suosittelen kuitenkin kanne irroittamista ja mäntien yläkuolokorkeuksien mittaamista.
Joo sammui tai sammutin ite, ei jäänyt mieleen ko säikähin keulan yhtäkkiä humpsahdettua luultua syvemmälle. Puristuspaineiden mittaamiseen on olemassa kai jokin laite, kalliskin vai?? Mitä yläkuolokorkeuksien mittaamisella saa selville, kiertokangen mahdollisen "kierouden/vääntymisen"?? Saa nähdä mitä tästä vielä tulee ku ei oo tullu koskaan minkäänlaista moottoria purettua...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2008, 22:57
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja praimery Näytä viesti
Puristuspaineiden mittaamiseen on olemassa kai jokin laite, kalliskin vai??
On olemassa, tuntee nimen "puristuspainemittari".
Sellainen vähän rengaspainemittarin näköinen, mittarista lähtee letku joka kierretään sytytystulpan tilalle.
Sitten pyöritetään auton moottoria jolloin maksimiarvo jää näyttöön, nollaus erillisellä nupilla.
Löytyy autorvikeliikkeistä n.20-40e hintaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2008, 23:02
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heimali Näytä viesti
On olemassa, tuntee nimen "puristuspainemittari".
Sellainen vähän rengaspainemittarin näköinen, mittarista lähtee letku joka kierretään sytytystulpan tilalle.
Sitten pyöritetään auton moottoria jolloin maksimiarvo jää näyttöön, nollaus erillisellä nupilla.
Löytyy autorvikeliikkeistä n.20-40e hintaan.
Kiitän, pitänee käydä huomenna tiedustelemassa paikallisista liikkeistä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2008, 23:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Eikä välttämättä oo ees mitään kierrettävää, isäukon tallista löytyy puristuspainemittari jossa on kuminen vastike eli se pitää vaan tiivistää painamalla, vaatii tosin kaksi ihmistä testaamiseen ellei viritä startille kaukokäynnistysjohtoa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2008, 09:12
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Ja minulta saat toisen moottorin hintaan 200€. Eipä ollut pahimmillaankaan kallis sukellus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2008, 09:23
salpa:n Avatar
salpa salpa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.04
Sijainti: Kiiminki, Finland.
Viestit: 136
Perusasetus

Itse suskalla sukeltaneena voin sanoa että siinä putsarissa ei tarvi paljoa olla kosteutta kun pukkaa höyryä putkesta ja ei meinaa käydä ja jopa jäätää kaasaria jos on viileä ilma.

Tuo tietenkin on toinen juttu kun on mennyt öljyn sekaankin vettä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
Oletko heittänyt talviturkin pois? Yleisurheilu 30 07.08.2006 19:57


Sivu luotu: 03:42 (GMT +2).