![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxien padat oli aika aneemisia teholukemiltaan melko pitkään. Kilpailijoilla oli jonkin aikaa 10-30 hevosta tehokkaammat koneet. Tuollaisen vähäpäästöisen virittäminen ahdinta vaihtamalla ja välijäähy lisäämällä on hankalaa, jos leimasetä innostuu tarkaksi. AKE:n ohjeen mukaan selvitykseksi vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä ei riitä käytönaikainen päästömittaus eikä katalysaattorin olemassaolo tai asentaminen, vaan pitäisi tehdä semmoinen virallinen päästömittaus VTT:llä tai jossakin. Tältä foorumilta löytyy hakutoiminnolla hyvä juttu aiheesta, jossa -MaTTi- on kertonut vähäpäästöisen auton moottorin muuttamisesta tarkemmin: http://forums.offipalsta.com/showthr...vähäpäästöinen Mainittu AKE:n ohje: http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kansi osaavalle virittäjälle,nokka hiontaan ja pumppu pajalle joka osaa sen säätää antamaan ruokaa.Turbon voi vaihtaa vähän isompaan "saman näköiseen".Sitten helposti irrotettava cooleri...
Näillä onnistuu vielä kohtuudella vuosikatsastuskin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tämä on sitten käytännössä koettua!!!jos hiotutat nokka-akselin niin noudata annettuja asennus ohjeita.ajoitus yms...tai helpoin homma teetättää kannen/nokan asennus pajalla.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
no en nyt noilla tavoitteilla koskisi tosiaankaanvielä kanteen ja nokkaan, ehkä sitten kun aletaan 200hv ja yli tavoittelemaan...
onko tuo d4d? niiden viritys aika hankalaa, on jaappanin pojat kyllä aika monet suojaukset tehnyt, jos nostaa paineita niin vikatilaan, jos yrittää huijata mappia niin vikatilaan kun immu antaa ristiriitaista tietoa jne.... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin minä vähän arvelinkin, että katsastus vähäpäästöisellä voi olla ongelma. Toisaalta tykkään noita autoja rassata niin joku plug-and-pray tyyppinen nopeasti irrotettava cooleri voisi olla ihan asiaa ja harvemmin kai ne inssit näiden "työkoneiden" ahtimien tyyppejä alkaa verrata omiin papereihinsa niin joku lähes samanlainen puhallin voisi tulla kyseeseen
![]() Moottori on tässä vuosimallissa vielä 2-LT, ei siis uudempaa D4D mallia. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuon viritys sitten kai vielä onnistuu ilman suurempia vaikeuksia.. ilmeisesti 2-LT-II jo kumminkin?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos meinaa helposti katsastettavana pitää niin kannen muutokset ei näy päällepäin.Ja kyllähän se on kaukana optimaalisesta tuo valutuotos...Kannen paremmalla hengityksellä pääsee vähän pitemmälle sillä pikkuturbolla,ei paljon mutta eteenpäin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin viritys | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.03.2014 20:51 |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
hilux 2,4td viritys???? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2005 21:15 | |
-84 Veten viritys | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 03.03.2003 20:43 | |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |