Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2008, 08:09
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

keskireikä


Lyödään lisää löylyä kun se on kivvaa jos keskireikä on jämti vannetta ei saa irti kuin kaivinkonneella varsikin jos peltivanne,alut saa kyllä miksi keskireikä voi siis olla naftimpi itellä lj70 ja alkuperäiset peltivanteet alla ja onneksi edessä keskireikä on isompi saapi sen joskus poiskin ja takana ei ole edes keskittävää olaketta ja isäukolla oli ennen 96-terrano ja alkuperäiset aluvanteet edessä sama juttu kuin lj:ssä takana sama juttu kuin lj:ssä ja muutama auto vuosien varrella jossa alkuperäisesti tiukka sovitus keskireiällä ja ihana odotus jokaiseen renkaan vaihtoon sitten vain kiinni isompi keskireikäiset vanteet jopa oli helpompaa eikä ole ikinä vanne irronnut mistään autosta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2008, 19:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ARSKA77 Näytä viesti
Lyödään lisää löylyä kun se on kivvaa jos keskireikä on jämti vannetta ei saa irti kuin kaivinkonneella varsikin jos peltivanne,alut saa kyllä miksi keskireikä voi siis olla naftimpi itellä lj70 ja alkuperäiset peltivanteet alla ja onneksi edessä keskireikä on isompi saapi sen joskus poiskin ja takana ei ole edes keskittävää olaketta ja isäukolla oli ennen 96-terrano ja alkuperäiset aluvanteet edessä sama juttu kuin lj:ssä takana sama juttu kuin lj:ssä ja muutama auto vuosien varrella jossa alkuperäisesti tiukka sovitus keskireiällä ja ihana odotus jokaiseen renkaan vaihtoon sitten vain kiinni isompi keskireikäiset vanteet jopa oli helpompaa eikä ole ikinä vanne irronnut mistään autosta.
Pari pistettä ja pilkkua lisää, pliis... Ja vaikka muutama iso kirjainkin.

T: pilkunviilaaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2008, 19:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Oikeasti aika raskasta luettavaa tuollainen teksti...

T:toinen pilkunviilaaja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2008, 20:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos keskiöreiässä on niin paljon välystä, että vanteen pystyy ilman ulosvetäjää irrottamaan ei sen tukivaikutus ole kovinkaan suuri. Tilannetta voisi verrata vähän löysiin pyöränmuttereihin, jotka on vastamutterilla lukittu paikoilleen niin etteivät ne kokonaan irtoa. Huonollakin mielikuvituksella varustettu pystyy mieltämään minkälaista jälkeä jo lyhyehkössäkin ajossa ruuveihin ja keskiöön syntyy.

Tiukalla sovitteella varustettu vanne siirtää kantavia voimia myös keskiöreiän välityksellä. Tuollainen tiukka sovite on kuitenkin sitä luokkaa, että ulosvetäjää tarvitaan pyöriä kylmiltään irroittaessa. Pitääpä ihan käydä rengasliikkeen kavereilta kysymässä minkälaisia ulosvetäjiä saksalaisautojen pyörissä nykyään käytetään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2008, 21:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tiukalla sovitteella varustettu vanne siirtää kantavia voimia myös keskiöreiän välityksellä. Tuollainen tiukka sovite on kuitenkin sitä luokkaa, että ulosvetäjää tarvitaan pyöriä kylmiltään irroittaessa.
Ei sen tarvi tiukka olla, nollasovite riittää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2008, 00:47
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

josta tulikin mieleen, miten hassua on nykysin se, että kaikissa raskaissa kuorma-autoissa on sama 10-pulttinen jako ja samat vanteet käy kaikkiin... Miten tämmönen vahinko on autotehtailla päässy käymään? henkilöautoissa ei vastaavaa tapahu vahingossakaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2008, 01:05
snr snr ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.11.07
Sijainti: Finland
Viestit: 21
Perusasetus

Omaan käyttö-Toyotaan hankkimani tunnetun merkin vanteen eivät keskittäneet keskiöön, jota silloin ihmettelin rengasasentajalle. Kommentti oli, että sinne alle vaan, jos pulttijako sopii. Hyvin ovat nyttemmin kuudella pultilla 30 tkm kurvailua kestäneet paikallaan pysyen.
Huomasin saman ilmiön myös alkuperäispeltivanteissa, kun niistä poisti logolla olevat suojakupit.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2008, 08:16
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

Raskasta


Näimpä raskasta se oli aikanaan äikän tunnitkin......................................... .................................................. ....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2008, 17:35
ippendale:n Avatar
ippendale ippendale ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.07.06
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 96
Perusasetus

Kokeilkaa se onko keskireijällä merkitystä.

Nimimerkillä kokemusta on: Aluvanteet maasturissa ilman sovitteita ja pulteilla keskitettyna vs. muovi sovitteet että vanne keskittää itsensä ilman pultteja.

Ajo tuntumassa on yhtä paljon eroo kun mossella ja mersulla. Kukin taplaa tavallaan ja perse eellä mäntyyn.
__________________
Live for something or die for nothing.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.09.2008, 20:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
josta tulikin mieleen, miten hassua on nykysin se, että kaikissa raskaissa kuorma-autoissa on sama 10-pulttinen jako ja samat vanteet käy kaikkiin... Miten tämmönen vahinko on autotehtailla päässy käymään? henkilöautoissa ei vastaavaa tapahu vahingossakaan...
Jako on kyllä sama mutta ei kaikki vanteet käy keskenään!!! Osipa kevyelläkin puolella näin!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2008, 06:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jako on kyllä sama mutta ei kaikki vanteet käy keskenään!!! Osipa kevyelläkin puolella näin!
Tämä 10 x 335 mm on yleinen jako. Mulla on Pasin vanteet Proto Sisussa. Tatran pyöriä kokeilin, mutta tulee hiukan liian sisään. Olen samaa mieltä että kumpa olisi henkilöautoissakin näin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Viinan merkitys kautta historian? mallasviski Chit-Chat 10 10.11.2009 01:35
VNT turbon keskiön kääntö Repro Tekniikka & Jutustelu 11 24.06.2008 18:12
Ratin keskiön sopivuus? -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 7 06.04.2008 19:46
hj:n vanteen et? Tekniikka & Jutustelu 3 28.11.2005 18:18
Ystävän(Kaverin)päivän merkitys? petris Romance and Relationships 16 15.02.2004 23:59


Sivu luotu: 19:36 (GMT +2).