![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja minkähäntakia ei tullu surffattua netissä yhtään aikasemmin? tällä alueella onnyt tullu aikaa vietettyä jo ihan tarpeeks...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Maaliintullut 18 autokuntaa, joista yksi keskeyttänyt. m04 mac#3 keskeytti, auto ei enää maastossa kääntynyt ja poistuivat rastialueelta lyhintä mahdollista reittiä tielle.
Ja vähän voi antaa negatiivistä palautetta m09 Pähäma #69. Käytetään niitä aloitus/poistumisrasteja alueelle menossa ja poistumisessa. Tälläkertaa rangaistuksen kovuudeksi teon vakavuusasteen huomioiden laitettiin palaamaan omia jälkiä takaisin ja lisäksi julkinen jalkapuurangaistus internetin ihmeellisessä maailmassa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
S03 Team Ruijanpallaksen kartturi onnellisesti (?) kotona. Oli pakko lähteä kotiin nukkumaan, salissa liian kylmä ja autossa istuessa tuli pikkurilli(?) mystisesti aivan törkeän kipeäksi.
![]() Että turha Mylppy soitella
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Onko tietoa miten tämä starttialueelta bongattu Pol 15 tiimi on pärjännyt? Kalusto näyttää P alkuisesta numerosta huolimatta enemmän stanuilta
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Team Luumu Boys kotiutunut onnellisesti. Koppiauto äkkiseltään ehjä, paitsi takavinssi lopetti aamuyöllä kelaamisen ja kytkin luisti iltapäivällä niin ettei menty eteen eikä taakse.
Hetken jäähdyttely ja taas hanaa, ei ole noi pehmeät suot meidän/auton juttu... Nelosalueella pääsi kokeilemaan (kai) sitä suohiippailua, eli just sopivat kierrokset ja mentiin vanteita myöden hetteessä mutta ei uponnut. Puoliltaöin tultiin nukkumaan, toinen appari ihan finaalissa kun oli flunssassa ja kuskilla jyskyttävä päänsärky. Muutama tunti lepoa ja haettiin aamulla vielä joitakin rasteja, lähinnä helppoja ajamalla haettavia. Laitetaan jotain kuvia kun on levätty. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Team PS / O05 Kiittää kaikkia kilpailu järjestämiseen osallistuneita ja kanssakilpailijoita. hieno tapahtuma.
Kisa sujui omalta kohdalta liki odotusten mukaan, äijät vaan väsähtivät jo kolmelta yöllä ja ajaminen jäi siten vajaaksi. Auto säilyi taas ehjänä ja voi mennä huomenna töihin. Terv Pasi&Pauli
__________________
Terv Pasi __________________ Ilman offipeliä... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Kyllä on Pylkön porukka taas tehnyt selvää jälkeä, vaikka ei olis ollut pakko ajaa voittoon niin ykkös pytty pokattu HYVÄ KAUSI JANNUILLA 3 kisaa ja kolme voittoa + trial kisat
ONNEA VAAN VOITTAJILLE ![]() Viellä jos merrasmäestä tulee voitto niin se on avot |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Terv Jyty |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
aamun sarastaessa saapui itse kilpailu päällikkökin paikalla juuri sen jälkeen kun muutama auto teki näin. eli tämä paikka olis tarvittun merkata pikkuisen paremmin lippu siimoilla. -kisa keskuksessa olis voinut olla lämmintä vettä jossa olis voinut pestä käsiä. -sali oli aivan helvetin kylmä. -osa tien käyttön kieltävistä merkeistä oli piilotettu johonkin vattu puskiin. -hupparin olisin voinut ostaa. -lapusta jossa näkyy hyväksytyt rasti ei ole mitään hyötyä jos on valvonut 25-30tuntia ja pitäis vielä tarkistaa 200-300 rasti kuvaan ELi sellainen lappu missä näkyy että mitä rasteja on hylätty on paljon parempi. +kisa alueet olivat tosi mukavia. +järjestelyt toimivat suht hyvin. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
-kisa keskuksessa olis voinut olla lämmintä vettä jossa olis voinut pestä käsiä. - niin mä jo ihmettelin, että siellä oli saippuaa, sisäveskit ja veskeissä jopa paperia (ettei tarvi vaahteran lehtiä käyttää). Se on luxorius -sali oli aivan helvetin kylmä. - oikea makuupussi yleensä auttaa, jos ei halua investoida lämpimään makuupussiin niin sitten voi muuttaa Muikun luo uuteen Muikkulandiaan eli Monzoneen (http://www.breakfastinitaly.com) -hupparin olisin voinut ostaa. - niin minäkin! varmaan joku special painos? -lapusta jossa näkyy hyväksytyt rasti ei ole mitään hyötyä jos on valvonut 25-30tuntia ja pitäis vielä tarkistaa 200-300 rasti kuvaan ELi sellainen lappu missä näkyy että mitä rasteja on hylätty on paljon parempi. - tuo on aivan totta. +kisa alueet olivat tosi mukavia. - samoin +järjestelyt toimivat suht hyvin. - mistäs tuo suht hyvin? Niin ja sit pahoittelut niile joiden autoja en ehtinyt kuvamaan vaikka numero oli annettu... kun se ongelma oli se, että päivällä oli muutenkin actionia ihan riittävästi ja sitten yöllä kun soitti jollekin ja sai selville sijainnin niin sitten eihän siellä enään ketään ollut kun meikä oli paikalla, kun ei sitä kokoajan viitti soitella kaikkia ympäri ja kysellä missä... tai sitten tuli matkalla jotain, joka piti kuvata tai käydä ykkösen kanttiinissa.. jne..eli ei oikein hyvä idea...kyllähän se näyttää olevan enemmänkin kiinni törmäilyistä...
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! Viimeksi muokannut myllis : 14.09.2008 19:45 |
|
#13
|
||||
|
||||
Kiitoksia
Oli hieno viikonloppu. Rastit olivat sopivia. Oli helppoja ja vaikeita vaihtelevissa maastoissa. Pisteytys hoitettu ilman lottovoittoja
Kisakeskus idyllinen ja sää hieno. Jakolaatikon uusi 4.0 välitys yllätti mukavuudellaan. Vinssauksissa kone sai jauhaa tyhjäkäynnillä ja ylämäkiin auto jaksaa lähteä myös tyhjäkäynnillä.Sijotus ei ollut kummoinen. Pitäisiköhän ilmoittautua proto luokkaan. Siellä sijoitus olisi ollut paljon parempi. Pieniä ongelmia oli. Jeeppi jäi vahaamatta, kun aineet jäi kotiin. Sitten muistitikkua ei meinannut löytyä ennen lähtöä. Saatiin sitten lainaksi jonkun oma tikku, jossa oli rastit. Kopion rastit ja kone sekosi totaalisesti. Tiedostojärjestelmä hajosi. Kiireellä hakemaan varaläppäriä. Minuuttia ennen lähtöä saatiin varakone toimimaan. Kisan viimeisellä tunnilla sitten toinen oksavaieri irtosi. Muita ongelmia ei kisan aikana ollut. Vetoautona oli uusi Grand Cherokee. Nyt väri oli uuden apparin mieleinen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
|
#14
|
|||
|
|||
eiks sen pitänyt olla saman värinenLainaus:
![]() Inhorealisti |
|
#16
|
||||
|
||||
Väri
Väri ei ole aivan sama. Mutta uusi appari hyväksyi tuon sanomalla, että "oli ainakin hyvä yritys".
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
|
#17
|
||||
|
||||
|
TEAM RADICAL CRUSERILLE TERVEISIÄ .....NOTTARISTUS
Lopeteetaans ne lopettamispuheet suunistus skapoista ja keskitytään VELLUN kanssa uuteen kauteen. Kyyl me tuetaahan teitti tulemahan mukahan ja tuutta notta...yms.murrejuttua ens kaurelle helapuukon mitalla....täältä hämeestä ei oikein voi muuta verättää ko sahtitonkan mitalla...kuulostaa huonolt...aamult***mut kumminnski ei pyyhet kehähän*** pähäman sikstinaintiimi...Mikjus+kumppanit Muistaakseni tarkastin teitin rastikuvet. Oli siel jotain häröjä tullu yöl,pimees,väsyksis ja kipiänä kuveihin. 100:n pros.tarkkuus jää aina jonnekkin illan ja aamun välimaastoon... nimim.tulikohan oikeeseen tpicciin.....
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin Viimeksi muokannut Käyttäjä : 14.09.2008 20:26 |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Kiitokset minunkin puolesta kaikille jotka tekivät tästä kisan.
On se hurjaa touhua... Oli ensimmäinen suunnistuskisa missä olen ollut ja nyt oltiin katsurin ja valvojan tehtävissä. Jäi muuten hyvä maku paitsi että: vituttaa tää persaukisuus-> muuten vois itekkin suunnitella osallistumista tulevaisuudessa.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Joo, nyt on vähän nukuksinut.
Kai sitä vois tähän kirjailla tiimin touhut, vaikkei mitn dramatiikkaa ollutkaan. Perjantaina alkoi jo jännittämään lähteminen, olin konttorilla ilmoittamassa koppiautoa liikennekäyttöön. No, ATJ on nurin... nou kän duu. Aikamme odoteltiin ja kävin muilla asioilla välissä. Takaisin konttorille, kello on 16. ATJ nurin, tytöt neuvottomia ja itse en ole asiantuntija niin en osannut vaatia paperilomaketta jossa seisoo ilmoitus käyttöönotosta ja vakuutuksesta. Lopulta tyttö soittaa AKE:lle ja sieltä selviää että kaivakaa semmoinen ja semmoinen lomake, sillä homma toimii. Verenpaine alkoi taas laskemaan. Kärry hakemaan naapuripitäjästä, ja hopulla kotiin pakkaamaan tavarat ja ajamaan koppero kyytiin. Tässä vaiheessa selviää että toisella apparilla on erinäisistä syistä hommat vaiheessa, kestää tovin. Lopulta kaveri sitten saapuukin, ja saadaan kärri kiinni veturiin. Kaikki ylimääräinen painava tavara veturiin kun kärry oli jo äärimmillään. Hyvinhän tommoseen 90 Defeen mahtuu kolme ukkoa tavaroineen ja lisäksi pari työkalupaikkia sun muuta. Ysin jälkeen päästiin matkaan. Kahden korvilla oltiin sitten kisakeskuksessa. Puol kuus ylös ja ilmoittautumaan ja katastukseen. Rastitikun perässä ravaaminen vähän ärsytti, mutta minkäs teet. Ekaksi ajettiin siihen lähialueelle, ihan ajettavaa maastoa ja pienellä kiertelyllä vältettiin ojien ylityksiä. Ei jaksais ihan heti alkamaan. Päädyttiin suolle, siellä jumpattiin tovi kun hyvän alun jälkeen meni pinta puhki ja keijukainen upposi. Vähän huonosti pysyy vinssipuut paikoillaan, mutta kärsivällisesti ja hi-tek ramppien(2x4 lankut) kanssa päästiin aina pintaan. Lopulta kyllästytiin ja hurautettiin takas metsään kuivalle maalle. Löytyikin hyvä reitti kakkosapparin ansiosta joka osasi lukea suota, hyvin pysyi koppero pinnalla kun ajoi tasaisella kaasulla. Uus kokemus meikäläiselle. Kierreltiin niitä Narvijärven ympäristön alueita ja ajo kulki aika mukavasti. Hakkuuaukean reunassa ojanpenkkaa kulkenut ajoura vähän säväytti, lähti pikkasen luisumaan kohti ojaa. Pysähtyi kumminkin, ja siinä vaiheessa oli jo apparit salamana ulkona... ![]() Jatkossa oli muutama iso oja josta päästiin "pintakaasulla" yli, yhdessä isommassa jumpattiin hetki kun koppero tunki kärsänsä vastapenkassa olevaa kiveä vasten. Toinen iso suoalue jätettiin suosiolla väliin, ja ajettiin reunaa eteenpäin. Puolenyönaikaan ajettiin sitten kisakeskukseen kaffelle, ja toisen apparin heikko olotila kypsytti päätöksen nukkumisesta. Aamusella ajettiin vielä reilu pari tuntia kierrellen Simasalon ympäristössä, jätettiin vaaralliset rastit hakematta ja pehmeikköjäkin välteltiin kun takavinssi oli dööd. Se onnetonhan hyytyi kreivinaikaan eli ojanylityksen jälkeen juuri kun oltiin päästy ylös. Simasalossa olikin oikein mukavaa kivikkoista ajouraa, senkun pomppi kiveltä toiselle. Ihan hyvin meni omasta mielestä ajot, läppäri jumitti vain kerran(uusi akku ei siis ollut hukkainvestointi). Auton sähköt riittivät/toimivat ilman ongelmia vaikka vinssattiin paljon ja välillä kovaakin. Kytkin ei tykännyt suossa jurnuttamisesta, tarpeeksi kuumennuttuaan pito hävis kokonaan palautuakseen hetken jäähdyttelyn jälkeen. Svedujenkin kanssa tuli pikkaisen jutusteltua matkan aikana ja mukavan tuntuista sakkia olivat. Kiitokset meiltäkin kisaporukalle, puitteet olivat hyvät. Eikä siellä tanssisalissa niin kylmä ollut... Kanttiini oli henkireikä, kahvia on saatava joillain aikaväleillä tai alkaa ohtassa tykyttämään. Niin, ja ne helskutin hirvikärpäset alkoivat käydä hermoon. Niitä oli ainakin meidän kimpussa niin että olis voinu muillekkin antaa. Kotimatkalla Euran kieppeillä oli tien sivussa niiden isäntäeläinkin evästämässä pientareella, komea kruunupää joka hipsi onneksi kiireenvilkkaa metsään kun lähestyttiin. Paluumatkalla alkoi veturin tankki ilmoittelemaan menoveden vähyydestä, tankki täyteen ja pikaisen laskutoimituksen jälkeen kulutus näytti olevan 14,4litraa kiisseliä/100km. Ihan asiallinen kulutus tommoselle aeromystiselle yhdistelmälle, vrt. Rangen vähintään 22litraa bensaa/100km... Jouni, Marko ja Lauri. P03. Viimeksi muokannut AVRO : 14.09.2008 21:59 |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Kiitos kaikille oikein mukavasta kisasta ja haastavista ja vaihtelevista rastialueista. Taas oli mieltä ilahduttavasti jätetty lottovoittorastit pois ja ahertamallakin pystyi pärjäämään. Mekaanisen vinssin tiettyjen ongelmien takia ei haettu useimpia isopisteisiä ylämäkirasteja joita ajamalla ei saanut. Etuvinssin naru oli jo kerran katkennut ja solmittu ja takavinssinkin naru oli kertaalleen revennyt rummulta. Vitikainen se taas otti ilmiömäisen useamman sadan pisteen kaulan edelliseen vaikka teki ainakin murros ja jarruremonttia kisan aikana.
Pikkasen oli välillä pihalla noista aloitusrasteista ja alueista. Joidenkin alueiden erottaminen tuntui olevan välillä vaikeaa. Ei enään loppuyöstä tajunta toiminnut niin vilkkaasti että olisi muistanut mistä tuli ja meni ulos ja oliko jo uudella alueella vai poistumassa edelliseltä kun noita aloitusrasteja oli useita. Eräässä suorännissä vinssattiin parin kuution suolervaa edessä ja katkenneen narun solmu aukeili koko ajan vaikka siihen teki minkälaisen umpimerimiesolmun. Päätettiin sitten vetää taakseppäin ja mennä pois muualta mutta samanlainen lervake kerääntyi myös taaksekkin. Ramppien käyttö, lapiointi ja sitkeä pylpyrävinssaus tuotti tuloksen. Päästiin irti lopulta mutta harmillisesti oltiin ainakin yhden lj tiimin edessä tukkona vaikka kuinka ja kauan. Lähdettiin sit takaspäin mutta katottiinkin että tostahan menee suoraan reitti ulostulorastille joka on hiekkatien varressa. Siitä sitten vaan jälkeä pitkin ylös tielle mutta saatiinkin hilux mies perään joka tuttavallisesti kertoi et väärin meni mut takas kun meette niin asia ok. Kiitos tästä sillä mitään vilppiä ei ollut mielessä. Kaikenlaiset ajolinja ja reittivalinnat kun on olennainen osa tätä lajia niin ei tullutkaan mieleen ettei näin voisi tehdä kun mitään lippusiimoja tms. esteitä ei ollut ja selkeä reitti tielle kuitenkin oli olemassa. Kierrettiin sitten lenkki takas ja ulos ajoalueelta ja tämähän maksoi aikaa todella reilusti ja Jaren kyykytys jäi taas todella kiusallisen lähelle osaksi siksi että aikaa hukattiin niin paljon mm. tähän Omien laskujen mukaan bojoja olis ollu 2110 eli yhel pisteel oltais hävitty. Mut oltiin laskettu väärin tai yks 5 pisteen rasti oli hylätty. No en tiedä miten on muttei jaksanut tarkistaa asiaa kun ei ollut siinä vaiheessa enään dokumentteja kerätyistä rasteista ja olihan se mukavampi hävitä kuudella kuin yhdellä pisteellä.
Viimeksi muokannut mikjus : 14.09.2008 20:24 |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Terveisin Eetza Nyyberö sorvin äärestä... |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Jossain rauman lehdessä oli kirjoitus???
jos noita greenpeacen tyyppejä on suolla niin saako niistä vinssata? nehän yleensä ankkuroi itsensä kovaa kiinni |
|
#23
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() .................
|
|
#24
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aijajajajai,kommentoidako vaiko eikö kommentoida...
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |
|
#25
|
||||
|
||||
|
Jotain sekavaa huttua
Let´s offroad! Kivaa oli kun osalle rasteista pääsi ihan ajelemalla, joskin meidän makuun korkeita kantoja ja Rooverin korkeuksisia ojia oli vähä liikaa. Alkurytinässä taisi olla vähä liikaa vauhtia, oikea takakulma pomppasi puuhun, myöhemmin sama kulma kolisi uudelleen kiviin, on ainakin symmetrisemmän muotonen. Samassa alku hässäkässä oli järjestäjä unohtanu lippusiiman reitiltä jonne pyrimme, jalkasin tutkailtaessa reitti oli vapaa, liukas kinkama kuitenkin vaati pikku vinssauksen ja ylös päästyämme edessä oli lippusiima, "pikku" offari tässä kohtaa hetken saatto päristä jotain painokelvotonta. Alamäkeen pääsee onneksi helposti pois ja lisää rasteja hakemaan. Saman alueen toisessa reunassa sitte olikin 10 pongon rasti joka näytti läpiajelulta, pizza leikkurit vaan ei reitin keskivaiheelta pohjaa löytäny, kiveä ja kantoa akseleiden molemmin puolin. Lyhkäsellä liftin poikasella ja rampeilla aikansa kun puuhasteltiin niin matka taas jatku, tunkki tosiaan meni välillä melkosen syvälle mutta riitti justiinsa kuitenkin nostamaan riittävästi. Ramppeja kun on rajallisesti niin päätettiin että vinssillä sitte rastille, renkailla ei voinu auttaa kun meni ihan heti pinnasta läpi. Rasti saatiin, tuloksena aktiivisesti tippuva vinssin kardaani, vetopäällä pysyy kyllä mutta vedon loputtua tippuu. Järki ei riitä keksimään miksi se niin päin tekee mutta tekee kuitenkin. Tässä välissä kahvitauko oli paikallaan, se helppo 10 pistettä ottikin toista tuntia. Kahvitauolla yleisoltä vai keneltä se oli, tuli vinkki että 3 alueelle käy! Tämä olikin justiinsa meille sopivaa maastoa, ei isompia jumeja mutta kuitenkin sai ajella tarkasti ja rasteja kertyikin sieltä mukavasti. Myös 013 rasti sieltä noukittiin, jos joku ei tiedä, tämä on koskenkorvan tuotenumero. Tällä rastilla öljypohjan tilavuus taisi kahvikupin verran pienentyä, auton alla pyörähti kanto ylös, pikku vikoja ja matka jatkuu. Ruokatauolla kanssakisaajilta kuumia vinkkejä mistä löytyy lisää soveliaita rasteja, vinkit puri ja metsässä mentiin ihan offaillen kunnolla taas. Takana kuitenkin jo sen verran ajotunteja että "ohjaustehostin" meinasi välillä keittää. Hämyisä muistikuva on vielä teollisuusalueelta, kivikasan viereltä rastin poimimme, nokka edellä rastille, ketterästi auto ympäri rastin vierellä ja nokka kohti uusi seikkailuita. Ymmärrä miksi kukaan muu ei niin ollu aikasemmin tehny, eihän siinä nyt ollu kun jokunen kanto ja kivi. Viimenen alue oli avohakkuu alue, täältä ei haettu kun alotus rastit, autolla kuitenkin pitää päästä myös takasin kisapaikalta 160km suunta ja huomenna töihin, että järki käteen kun alkaa väsyttään. Tälle alueelle olisi päivällä pitäny tulla. Rooveri tikkasi moitteetta koko ajan, eikä isompia ongemia muutoinkaan. Kisan järjestäjille iso käsi, homma pelasi kitkatta kaikinpuolin, rastit todella hyviä ja vaihtelevia. Tuli aika selväksi että tasamaallekin saa vaikean rastin ihan hyvin, ei sitä isompi pisteistä rastia ole aina pakko laittaa kallion kylkeen 5m korkeuteen tai mäen päälle puun latvaan. Are you stuck? No, we are offroaders! Mitään negatiivista ei kisasta kyllä tule mieleen, lippusiima ja 50 hengen yksiön kylmyys johtuivat molemmat täysin inhimillisestä erehdyksestä, eikä siitä sitte sen enempää. Nyt tää ohjaustehostin menee nukkumaan.... |