Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2008, 13:55
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 757
Perusasetus

nestekytkimen ilmaus ongelmia??


Miten tuo paineilma systeemillä tapahtuva ilmaaminen oikein tapahtuu? Jos ottaa täyttösäiliöstä korkin pois ja tekee siihen sopivan korkin ja siihen pienen reiän paineilma pistoolille ja avaa työsylinteriltä ilmaus ropun ja alkaa hiljaa puhaltamaan painetta onistuuko näin? Joku oli laittanut vielä johonkin letkunki kiini ja letkun toinenpää jarruneste pulloon mutta onkohan se toinen pää tarkoitettu sitten siihen ilmaus ropun tyveen? Ja onko nuo edes pakollisia toimenpiteitä vai onko laitettu tuo letku vain siksi ettei valuis maahan tai lentäis joka paikkaan tuota nestettä?? Vai onko tuolla letkun laittamisella nestepulloon ja se toinen pää jonnekkin (mihin) niin jokin yhteys siihen ilmautumiseen?

__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2008, 21:10
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

itse olen polkupyörän sisäkumin katkaissut , toinen pää nipparilla tukkoon ja toisen pään venyttää nestesäiliön päälle.
ilmaruuviin läpinäkyvä letku niin näkee ilmakuplat hyvin ja saa syövyttävän nesteen siisitisti talteen..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2008, 07:11
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Itsekin pähkäilin aikoinaan saman jutskan kanssa, mutta lopulta investoin sellaisen kompuraan liitettävän ilmaussäiliön, eli se imee niitä nesteitä sieltä alanipalta. Helpompi seurailla nestepintaa ja kun säiliön ilmausletku on niinkin pitkä, voi ihan itse lirutella nestettä säiliöön, kun painaa liipasinta. Ja läpinäkyvästä säiliöstä voi seurailla, minkäväristä myrkkyä sinne tälläkertaa liruu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2008, 16:14
kuppe:n Avatar
kuppe kuppe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.04
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

Olen ilmannut jarrut ja kytkimen alakautta ilmausruuvista tippakannulla.
Pätkä sopivaa letkua, tippakannuun nestettä ja pumppaamaan.
Välillä imaisee säiliöstä pois jos tulee liian täyteen ja ilmaa on vielä.
Varma keino ilman pois saamiseksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2008, 09:00
T T ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.12.06
Sijainti: Lohja, Finland.
Viestit: 22
Perusasetus

Täältä ääni tuolle alakautta täyttämiselle. Itse olen nyt jo useamman karran täyttänyt ja ilmanut kytkimen apteekista hakemallani isolla (1 dl) injektioruiskulla. Siitä vaan sopivan mittainen letku ilmausnippaan ja liemet sisään. Tuossa keväällä vaihdoin uuden työsylkyn Berttaan ja kun tuli nesteiden lisäyksen aika, niin huomasin hyllyssä olevan jarrunestepullon "mystisesti" tyhjenneen. Lauantai ilta, kello jotain kymmenen ja pari olutta jo otettuna, joten ei mitään saumaa saada jarrunestettä enää sinä iltana. Masentuneena imaisin sen pullonlopun (jarrunestettä) ruiskuun ja tölkinlopun (olutta) huiviin. Jarrunestettä kertyi ruiskuun kokonaista 3cl ja ajattelin heittää tuon tipan jo valmiiksi järjestelmään sisään. Ja kas kummaa, säiliöönhän nousi pikku tilkka nestettä. Varovaisen toiveikkaana nousin kuskin penk...eikun huusin vaimon kokeilemaan (minähän olin ottanut ne oluet :-) ja kas kummaa, kytkinhän sieltä löytyi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2014, 10:03
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Nostetaas vanhaa aihetta. Elikkä ongelmana on kun laitoin D22 koppaseen nissan navaraan uuden kytkinpaketin (asetelma levy ja paine laakeri) eilen kun sain nippuun auton ja lähin koeajolle . Kytkin ottaa kiinni heti kun poljinta vähänkin nostaa ja samalla alkaa täristämään autoa siihen saakka kun poljinta nostaa ylössaakka. Poljinta kun painaa niin alkuun ei ole mitään tuntoa paitsi ihan pohjassa vähän.

Ilmavaivaa veikkaan kun poljintuntuma huono ja kun ei palauta poljinta täysin ylös saakka mutta mistä se täristäminen alussa johtuu ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2014, 14:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
mutta mistä se täristäminen alussa johtuu ?
Silmälaakeri väljä, levyn keskiön poori väljä akseliin, keskiön niittaukset löysät, asetelman painelevy kiero, vauhtipyörän pinta säröytynyt. Tai kaikkea tuota vähän ja löysät moottoripaketin tukikumit...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.07.2014, 15:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.237
Perusasetus

Lisäksi vielä levy väärinpäin tms. Mutta ei se ilmavaiva pitäisi täristää... ehkä , on tässä maailmassa muutakin ihmeellistä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ohjaustehostajan ilmaus ? sako Tekniikka & Jutustelu 8 28.03.2008 23:38
Fiat 2,8 td ilmaus.. SamiN Tekniikka & Jutustelu 0 04.05.2007 18:58
BJ-45 nestekytkimen vuoto. Korjaantui. jack_broken Tekniikka & Jutustelu 1 06.09.2006 15:41
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus Tekniikka & Jutustelu 7 29.12.2005 00:35
Nestekytkimen uusiutuva ilmavaiva Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 8 29.03.2005 20:54


Sivu luotu: 03:40 (GMT +2).