Nyt setä tarttis apua nestekytkinguruilta ... vaihdoin -93 Discooni pää- ja työsylinterin tiivistekumit pari viikkoa sitten (sinänsä turhaan, koska kytkin katosi käpälän petettyä). Vaihto meni normaalisti, sylinterit olivat hyvässä kunnossa ja systeemi ilmautui paineilman avustuksella tavalliseen tapaan.
Muutaman päivän päästä (Kuhmalahden safarilla :-) kytkin alkoi tuntua huonolta, liike lyheni eikä illalla oikeastaan enää irrottanut lainkaan. Kotiin päästyäni avasin työsylinterin ilmaruuvia, ja sieltä tuli pari ilmakuplaa (polkimeen koskematta) ja toiminta palasi normaaliksi. Kolmen päivän päästä sama uusiutui ja sama korjaus auttoi.
Avasin seuraavaksi pääsylinterin ja tarkastin tiivisteiden oikean asennuksen ja pääsylinterin kanavat enkä löytänyt mitään vikaa. Kamat kasaan ja ajoon. Ja tänään taas liike vähenee! Yritin samaa kikkaa kuin viimeksi, mutta nytpä työsylinteristä ei tulekaan ilmaa (ainakaan ihan heti). Poljin on silti aluksi löysä, eli jossain on ilmaa.
Voiko letku olla murtunut niin, että ilma menee jotenkin sisään, mutta neste ei tule ulos?
Voiko työsylinterin mäntä jumittaa ja tiiviste päästää ilmaa läpi?
Vai jotain muuta???
T, Antti