![]() |
nestekytkimen ilmaus ongelmia??
Miten tuo paineilma systeemillä tapahtuva ilmaaminen oikein tapahtuu? Jos ottaa täyttösäiliöstä korkin pois ja tekee siihen sopivan korkin ja siihen pienen reiän paineilma pistoolille ja avaa työsylinteriltä ilmaus ropun ja alkaa hiljaa puhaltamaan painetta onistuuko näin? Joku oli laittanut vielä johonkin letkunki kiini ja letkun toinenpää jarruneste pulloon mutta onkohan se toinen pää tarkoitettu sitten siihen ilmaus ropun tyveen? Ja onko nuo edes pakollisia toimenpiteitä vai onko laitettu tuo letku vain siksi ettei valuis maahan tai lentäis joka paikkaan tuota nestettä?? Vai onko tuolla letkun laittamisella nestepulloon ja se toinen pää jonnekkin (mihin) niin jokin yhteys siihen ilmautumiseen?
|
itse olen polkupyörän sisäkumin katkaissut , toinen pää nipparilla tukkoon ja toisen pään venyttää nestesäiliön päälle.
ilmaruuviin läpinäkyvä letku niin näkee ilmakuplat hyvin ja saa syövyttävän nesteen siisitisti talteen.. |
Itsekin pähkäilin aikoinaan saman jutskan kanssa, mutta lopulta investoin sellaisen kompuraan liitettävän ilmaussäiliön, eli se imee niitä nesteitä sieltä alanipalta. Helpompi seurailla nestepintaa ja kun säiliön ilmausletku on niinkin pitkä, voi ihan itse lirutella nestettä säiliöön, kun painaa liipasinta. Ja läpinäkyvästä säiliöstä voi seurailla, minkäväristä myrkkyä sinne tälläkertaa liruu.
|
Olen ilmannut jarrut ja kytkimen alakautta ilmausruuvista tippakannulla.
Pätkä sopivaa letkua, tippakannuun nestettä ja pumppaamaan. Välillä imaisee säiliöstä pois jos tulee liian täyteen ja ilmaa on vielä. Varma keino ilman pois saamiseksi. |
Täältä ääni tuolle alakautta täyttämiselle. Itse olen nyt jo useamman karran täyttänyt ja ilmanut kytkimen apteekista hakemallani isolla (1 dl) injektioruiskulla. Siitä vaan sopivan mittainen letku ilmausnippaan ja liemet sisään. Tuossa keväällä vaihdoin uuden työsylkyn Berttaan ja kun tuli nesteiden lisäyksen aika, niin huomasin hyllyssä olevan jarrunestepullon "mystisesti" tyhjenneen. Lauantai ilta, kello jotain kymmenen ja pari olutta jo otettuna, joten ei mitään saumaa saada jarrunestettä enää sinä iltana. Masentuneena imaisin sen pullonlopun (jarrunestettä) ruiskuun ja tölkinlopun (olutta) huiviin. Jarrunestettä kertyi ruiskuun kokonaista 3cl ja ajattelin heittää tuon tipan jo valmiiksi järjestelmään sisään. Ja kas kummaa, säiliöönhän nousi pikku tilkka nestettä. Varovaisen toiveikkaana nousin kuskin penk...eikun huusin vaimon kokeilemaan (minähän olin ottanut ne oluet :-) ja kas kummaa, kytkinhän sieltä löytyi.
|
Nostetaas vanhaa aihetta. Elikkä ongelmana on kun laitoin D22 koppaseen nissan navaraan uuden kytkinpaketin (asetelma levy ja paine laakeri) eilen kun sain nippuun auton ja lähin koeajolle . Kytkin ottaa kiinni heti kun poljinta vähänkin nostaa ja samalla alkaa täristämään autoa siihen saakka kun poljinta nostaa ylössaakka. Poljinta kun painaa niin alkuun ei ole mitään tuntoa paitsi ihan pohjassa vähän.
Ilmavaivaa veikkaan kun poljintuntuma huono ja kun ei palauta poljinta täysin ylös saakka mutta mistä se täristäminen alussa johtuu ? |
Lainaus:
|
Lisäksi vielä levy väärinpäin tms. Mutta ei se ilmavaiva pitäisi täristää...:eek: ehkä , on tässä maailmassa muutakin ihmeellistä...
|
Sivu luotu: 11:20 (GMT +2). |