![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sähköpuukkosahaan rauta terä ja sillä lähtee näppärästi.Uusia pultteja löytyy kyllä kaupasta. Kyllä siellä rungon puolen kiinnityksessä metalliholkki pitäisi olla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mutteri tuohon pultin pääyän tasaan ja Isolla kädellä lekaa pultin päähän niin joko lähtee tai taivuttaa kiinnityskorvaa sen verran että mahtuu rälläkänkin terä väliin ja poikkki vaan pultti.
Stefan vaihto on ihan helppo homma, kardaani irti, laipan mutterista lukitus ryppy suoraksi ja laippa irti. Sitten vaan esim. rengasraudalla kampeaa vanhan stefan pois ja uus huolellisesti paikalleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia, enköhän minä näillä vinkeillä saa homman hoidettua.
Tuohon toiseen threadiini liittyen, olisiko kellään mittatietoja 410:n ja 413:n virranjakajista. Kiinnostaisi tietää, millainen homma siitä tulee, kun pitäsi parittaa 410:iin rakennettu sähkönen sytytys 413:en koneeseen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
En nyt sanasta sanaan tuota asennusjuttua lukenut mutta 413:n jakajassa on hall tjsp. tunnistus. että jakajan vaihto ei välttis ole tarpeen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli omasta niin kovettunut, että meni irti murjoessa niin huonolle hapelle ettei pysty mittailemaan. Ei löytyny minkään sortin numerosarjaakaan että ois sen perusteella ettiny. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
eikös mittoja saa sieltä missä stefa oli paikallaan. mauserilla vain akselin ympäriltä, ulkokehältä ja paksuuden varmaan saa vanhasta?
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulla kans jumitti vänkärinpuolelta etu ja takapään jousista nuo holkit pultteihin. Lekalla takomalla kiinnitys korvalliset hieman aukesi jolloin katkasin rälläkällä pultin poikki. uudet hotkit tein sopivasta rautaputkesta ja vaseliinit väliin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites toi takapään pinjonin stefan vaihto?
Kartaani irti, sitte tulee se isomutteri näkyviin, joutuuko sen aukasemaan? Joutuu... Sen kun aukasee niin miten olette kiristäneet sen, eikös se vaikuta pinjonin laakereiden välykseen? Siellähän on sellainen perkeleen helvetti mikä kiristyy mutterin kireyden mukaan, ja vaikuttaa laakerien välykseen? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tarkemmin muistellen oli siellä holkit. Asennusolutta siemailtu ilmeisesti taas huolella kun muisti palailee näin pätkittäin...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mistä saisi sähköpuukkosahaan tarpeeksi vahvoja teriä? Hommattiin jotain Boschin teriä, mutta jousenkiinnikepultteja sahatessa niistä jauhaantui hampaat samantien...
Toinen juttu, löytyykö sj413:een jonkun laitteen ohjaustehostimen pumppua, joka menisi helposti paikalleen?( Bolt-On tai hyvin lähellä sitä) |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Vitaran pumppu ja vitaran pumpun jalka oli mulla kun koneena vielä 1,3. Joutu kyl tekeen yhen paksun latin ja pari reikää, en muista miks mut piti asentaa ylemmäs.
-Teemu |
#12
|
|||
|
|||
![]()
paineilma taltalla lähtee suorastaan ittekseen kannattaa kokeilla jos mahdollisuus.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
SJ410 malliin sopii Isuzu Troopperin pumppu melkein bolt on. Muistaakseni runkopalkkiin joutui tekemään yhden uuden holkitetun reiän tehostinta varten. En ole varma, sopiiko 413 malliin.....
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vitaran pumppu pitäisi käydä kyllä lohkoon suoraan jo olemassa oleviin reikiin. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rattiakselin saa tehtyä laillisesti kun käyttää Pajeron väliakselia Suzukin rattiakselin ja Troopperin simpukan välissä.Tulipellin puoleinen ristikko käy suoraan ja simpukan puoleisen joutuu tekemään "sekaristikon",eli kaksi saman valmistajan ristikosta kupit keskenään vaihtamalla.Mittoja en tähän hätään muista,mutta aivan tarvikeristikoista sen sai tehtyä. |