Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2008, 16:44
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.037
Blog Entries: 20
Perusasetus

Suzukipulmia


Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0356.jpg‎
Views:	549
Size:	92,6 Kt
ID:	1102  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2008, 19:15
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Tarkoititko noita jousen takapään pultteja? Siellä on varmaankin holkki pultin ympärillä joka toten näkösesti on ruostunut jumiin. Ei aukee sitten niin millään. Jos ei oo kummempaa tarvetta availla noita, niin aanna olla kiinni. Jos taas täytyy saada auki niin laikalla pultin kanta poikki, jolloin jousen saa väännettyä haarukastaan pois. Ja sitten vaan ettimään uutta sopivaa pulttia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2008, 21:11
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.037
Blog Entries: 20
Perusasetus

Pitääpä kokeilla...
Olisko kellään siihen stefan vaihtoon liittyen hyviä ohjeita?
Mulla on löytyny holkit joka kerta, kun on irroitellut muista värkeistä(410:stä).
Kyllä siitä kun katsoo, niin siellä välissä ne holkkien päät näkyvät.
Tosin tota pulttipyssy ideaa voisin kokeilla :P

Viimeksi muokannut J0hannes : 01.09.2008 21:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2008, 21:32
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Sähköpuukkosahaan rauta terä ja sillä lähtee näppärästi.Uusia pultteja löytyy kyllä kaupasta.
Kyllä siellä rungon puolen kiinnityksessä metalliholkki pitäisi olla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2008, 04:11
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.246
Perusasetus

Mutteri tuohon pultin pääyän tasaan ja Isolla kädellä lekaa pultin päähän niin joko lähtee tai taivuttaa kiinnityskorvaa sen verran että mahtuu rälläkänkin terä väliin ja poikkki vaan pultti.

Stefan vaihto on ihan helppo homma, kardaani irti, laipan mutterista lukitus ryppy suoraksi ja laippa irti. Sitten vaan esim. rengasraudalla kampeaa vanhan stefan pois ja uus huolellisesti paikalleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2008, 09:36
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.037
Blog Entries: 20
Perusasetus

Kiitoksia, enköhän minä näillä vinkeillä saa homman hoidettua.

Tuohon toiseen threadiini liittyen, olisiko kellään mittatietoja 410:n ja 413:n virranjakajista.
Kiinnostaisi tietää, millainen homma siitä tulee, kun pitäsi parittaa 410:iin rakennettu sähkönen sytytys 413:en koneeseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2009, 01:39
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Stefan vaihto on ihan helppo homma, kardaani irti, laipan mutterista lukitus ryppy suoraksi ja laippa irti. Sitten vaan esim. rengasraudalla kampeaa vanhan stefan pois ja uus huolellisesti paikalleen.
Mitkä mahtaa olla tuon takamurikan pinjonin stefan mitat?
Oli omasta niin kovettunut, että meni irti murjoessa niin huonolle hapelle ettei pysty mittailemaan. Ei löytyny minkään sortin numerosarjaakaan että ois sen perusteella ettiny.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2008, 17:38
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kyllä siellä rungon puolen kiinnityksessä metalliholkki pitäisi olla.
Tarkemmin muistellen oli siellä holkit. Asennusolutta siemailtu ilmeisesti taas huolella kun muisti palailee näin pätkittäin...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.09.2008, 17:20
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.037
Blog Entries: 20
Perusasetus

Mistä saisi sähköpuukkosahaan tarpeeksi vahvoja teriä? Hommattiin jotain Boschin teriä, mutta jousenkiinnikepultteja sahatessa niistä jauhaantui hampaat samantien...
Toinen juttu, löytyykö sj413:een jonkun laitteen ohjaustehostimen pumppua, joka menisi helposti paikalleen?( Bolt-On tai hyvin lähellä sitä)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2008, 20:47
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?
Omassa sj410:ssa ei ollut ainakaan mitään holkkeja rungon pään puslien sisällä. Pulttipyssyllä pulttia ympäri ja samalla vauhtia vasaralla sisältä päin niin lähtivät liikkeelle.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.09.2008, 20:33
Vitaristi Vitaristi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Pattijoki
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?
"pillistä kuumaa" pultteihin,yleensä tepsii jos ei paloaltista materiaalia oo lähettyvillä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:28 (GMT +2).