Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2008, 20:40
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Sieltä hiilipäätystä kannattais vaihtaa -navan hiilistä ne rautavälilevyt esimerkiksi messinki vastaaviin.
Käypi nimittäin niin että net ruostuu ja hiilipääty vastaavasti hapettuu = sähko kulkee huonosti= l'mpenee ja hiilipitimen muoviosa sulaa, jolloin hiilipidin menee vinoon eikä hiili ota kontaktia.

Omassani vaihdoin ne messinki liuskaan ja "pulttasin" hiilipitimet takas kolmen millin ruuveilla ja muttereilla

Plussa hiilissä ei tule tuota, kun vastaavassa kohdassa on eristinlevy, joka ei onneksi ruostu.

Tuo päätykoppa muuten "maadottaa" sen hiilisillan runkoon (eli painaa ruuvien kohdalta hiilisiltaa moottorinkuorta vasten. Jos ei paina, niin kontakti on huono. Eli kopan reunan ei saa kantaa ennen ruuvien kohdalla olevia "putkia")

saiko tuosta nyt selvää...

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2008, 22:28
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HäRVeli Näytä viesti
Sieltä hiilipäätystä kannattais vaihtaa -navan hiilistä ne rautavälilevyt esimerkiksi messinki vastaaviin.
Käypi nimittäin niin että net ruostuu ja hiilipääty vastaavasti hapettuu = sähko kulkee huonosti= l'mpenee ja hiilipitimen muoviosa sulaa, jolloin hiilipidin menee vinoon eikä hiili ota kontaktia.

Omassani vaihdoin ne messinki liuskaan ja "pulttasin" hiilipitimet takas kolmen millin ruuveilla ja muttereilla

Plussa hiilissä ei tule tuota, kun vastaavassa kohdassa on eristinlevy, joka ei onneksi ruostu.

Tuo päätykoppa muuten "maadottaa" sen hiilisillan runkoon (eli painaa ruuvien kohdalta hiilisiltaa moottorinkuorta vasten. Jos ei paina, niin kontakti on huono. Eli kopan reunan ei saa kantaa ennen ruuvien kohdalla olevia "putkia")

saiko tuosta nyt selvää...
Juurikin tulin tuolta liiteristä, ja hiilipitimen kanssa urakoin. Aikalailla sai työstää että sai edes kiloja mittariin, lähinnä se pitimen-moottorin rungon valinen kontakti teetti hiontaa ja putsausta. Varmaan suolavesi kupettanut ton aika kauheaksi, kopperollahan tuli ajettua ennen maallemuuttoa aika paljon on the road. Ilman koppaa kokeilin ja mittailin, pitkät hylsyt vaan koppaa näyttelemään että sai piukalle.
Pitää värkätä noi pitimet ajan kanssa viisaammiksi, nyt ei tahdo aika riittää niiden purkamiseen ja uudestaan rakentamiseen.
Etuvinssi ei ollut ollenkaan niin paha, vaikka se on minunkin omistuksessa uinut ja käytettynä ostettu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2008, 22:38
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Eikö siihen pitimen ja moottorin rungon väliin olis yksinkertaisinta/varminta laittaa johto, kuten näissä warn-comeup-moottoreissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2008, 22:56
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Olis, ja jotain semmosta vois jatkossa väkästellä noihin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2008, 22:24
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Vähän jotain turausta. Näistä vinssien korjauksistahan on oikein ketjukin, mutta arvelin tähän ihan ikiomaankin kehuskeluun laittaa parit kuvat takavinssin elvyttelystä.
Se mokomahan lopetti työsopimuksen yhden varoituksen jälkeen, ojanylityksessä hiljeni, mutta topakka isku kakkosnelosella sai siihen järkeä sen verran että kopperon sai pyörilleen. Sitten ei kuulunut enää mitään.
Hiilipäätyhän oli ruma kuin mikä, ja nyt tarkemmissa tutkimuksissa rääkin jälkeen havaittu kupan edenneen ja tästä seurannut lämpiäminen oli pahasta. Kuten kaikki jo tietääkin, minäkin.

Parit kuvat asioihin vihkiytyneille. Niitit pois, hilut irti ja putsaten. Originellit muovieristeet roskiin ja tilalle ohutta mitälienee pakeliittilevyä jota sattumalta olin hamstrannut. Tätä oli jäänyt suolakaivoksen remppaukoilta, (jotain asennuslevyjä) ja juuri samanpaksuista kuin ne vanhat muoviset. (1,5mm)
Noi mustat eristeet ruuvien ympärillä saivat vielä jatkaa, yhtä lukuunottamatta(toi palanu), eipä tuo miinus mitään eristettä tarviikkaan.





Tässä on jo kauniimpi, alla se hamstrattu levy joka lojunut pitkään pukkarissa. Mitään ei kannata heittää pois.




Vielä kun se toimis, se selviää pikimmiten. Vielä pitäis tunata se mainittu maadoitus oikein kunnon piuhalla ton päädyn ja rungon väliin.
Jos ei toimi niin sitten hypin kyllä karvahattuni littanaksi.

EDIT: rupes pelittämään kuten vieno toive olikin, samaan syssyyn sitten etuvinssille labraus. Se olikin paljon pahemmassa kunnossa, lähinnä se itse hiilipääty oli eristeiden alta pahemmin turvoksissa.
Nyt sai Fluke meteriin kunnollisia lukemia eikä mitään kiloja selvästä metalli-metallikosketuksesta. Erillinen maadari jäi vielä tekemättä, hätäapuna laitoin kopan ja pulttien väliin prikat sisäpuolelle että varmasti painaa hiilipäätyä moottoria vasten. Eikä koppa pohjaa. Paremmalla ajalla sitten värkätään piuha.

Viimeksi muokannut AVRO : 24.09.2008 13:38 Perustelu: korjaus onnistunut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2008, 11:00
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Vähän lisää turinaa.
Nyt voi jo kehdata laittaa kuvan näkyville "tein itse ja säästin, miksi hävetä"-laturinjalasta, onhan se jo reilun vuoden/kolme kisaa pysynyt mukana.
Laturi piti nypätä käteen kun viimeinen ajelu jäi vähän kesken latauksen hiivuttua olemattomaksi. Kotona suoritetun pika-analyysin tuloksena havaittiin toiselle hiilelle/liukurenkaalle päässeen jotain möhnää. Täytynee avata se suolakaivoksessa ja labrata. Luultavasti laakerista päässyt rasvaa jostain syystä.

Tuossa kumminkin se jalka, ihme paikasta huolimatta se on täyttänyt tehtävänsä.
Ainut häiritsevä seikka on termarikopan kiinnityspultin alle tuleva korva, ennen jokaista ajoa suoritettava termostaatin kalibrointi puurokattilassa on työlästä.


Alhaalta korvake on kiinni lämppärille menevän letkulähdön pulteilla, korvakessa reikä josta vesi pääsee letkuun. Tiivistys on toistaiseksi pitänyt, hienointa olisi jyrsiä o-renkaalle ura. Nyt tiivistyksen hoitaa paperi ja tiivisteliima.


Kopperon jäädessä pidemmälle huoltoseisokille, arvelin vähän raotella paikkoja että kosteus pääse pois eikä jää muhimaan. Varsinkin vinssit olivat tehtävälistalla ekana, niiden aiemmat kuppavaivat olivat kirkkaana mielessä. Etuvinssi varsinkin oli kostea pienen sukelluksen tiimoilta...


Rasvatkin olivat muuttaneet väriä parin keikan aikana.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.06.2009, 23:24
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Herätelläänpä tämä syssystä asti hiljaa ollut ketju, ei ole paljoa asiaa kirjailla kun kopperokin on vaan mököttänyt pihanperällä. Ei se silti kauheen vihainen ole kun aina lähtenyt tulille ajoittaisen verryttelykäyttelyn merkeissä. Josko sitä nyt sais aikaiseksi taas vähän tuunata.

Alkupaloiksi aloitin laatikon pudottamisella, tai siis ei se vielä pudonnut mutta vähän oheishiluja löysäilin. Muutaman vuoden jatkoajalla ollut kytkin katsotaan nyt, meinas jo Euraan porsia viimeksi... moottori bauhas mutta rengas ei pyöri. Samalla lailla luistanut jo tuhannen kertaa, ja jotkut varmaan muistavat että välillä se innostuu rynkyttämään ihan perskeleesti. (että mä vihaan manuaaleja)

Aiemmin pohdittu ergonomic-jakkaroiden vaihto toisenlaisiinkin sai vähän intoa kun purkumakserin penkkiä sovitin kabiiniin. Hyvinhän se istuu, eli laitetaan 929 Makserin penkkiä lisäämään jo muutenkin ylevää tunnelmaa. Sporttijakkaroita ei nyt ole, noi kun ei maksa oikein mitn niin nehän kiinnostaa tämmöistä nuukalaista.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02289.jpg‎
Views:	643
Size:	72,4 Kt
ID:	6001  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo S80 2,9l 1999 samid O/M/V Ajoneuvot 5 29.04.2011 19:13
M: 2 kpl Volvo C-303 TML O/M/V Ajoneuvot 0 11.04.2008 10:46
V8 240 Volvo pee Chit-Chat 6 01.04.2008 19:29
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... akp O/M/V Muut 8 13.01.2008 20:07
M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V Grape O/M/V Ajoneuvot 0 12.08.2006 01:53


Sivu luotu: 12:40 (GMT +2).