Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.08.2008, 07:31
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sotarauta Näytä viesti
Pikkuinen eli Valp on sitten C202.
Paitsi että C202 B20 koneella, eri laatikoilla ja päivitetyllä korilla 903-sarjan "valppeihin" verrattuna.
Tuo Valp on kylläkin yleisnimitys kaikille 903-sarjan vanhoille pikku-laplandereille eli ei kai se paljoa mene metsään vaikka C202:stakin Valpeniksi kutsutaan.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.08.2008, 08:08
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

jatketaan aiheesta:

Seuraava on omaa, aikojen kuluessa muotoutunutta käsitystä jota ei välttämättä kuitenkaan 100% faktana kannata pitää...

Valp (pentu, penikka) nimitys kuuluu tulleen Ruotsin armeijalta. Ajoneuvokolonnan hännillä kulkeneet Volvon 902 / 903 "pikkuautot" muistuttivat lauman hännillä kulkevia poikasia. Ahtaasti tulkiten siis vain näitä malleja kutsutaan Valpeiksi.

C202 on edellisestä upgreidattu siviilimarkkinoille tarkoitetu malli joka valmistettiin Unkarissa -70 ja -80 luvulla. Tekniikka kuten LaaLaa listaa ja suorilla akseleilla kuten edeltäjänsäkin.

Porttaaliakselisten tuotantoversioiden valmistenumero alkaa aina C03 ja numerosarjassa seruaavana on vetotapa 4x4 tai 6x6, jonka jälkeen juokseva sarjanumero. C303, C304 ja C306 on siviilimarkkinoille tarkoitettu mallinimistö jonka viimeinen numero viitannee kokonais massaan. Vastaavat Ruotsin armeijan mallit TGB11xx (4x4), TGB13xx(6x6) ja TGB2x (6x6). Siviilimarkkinoille on ollut myös tarjolla C304 4x4 mallina.

6x6 C304 ja C306 eroaa kantavuuden, vaihteiston ja välitysten lisäksi akselivälillä joka on jälkimmäisessä pitempi.

Mutta edelleenkään en ole löytänyt mistään tietoja C303 mallista 6x6 vetoisena jos sellaiseksi ei sitten katsota C304sesta kantavuuden kustannuksella henkilöautoksi yksityisenä muutoskatsastettuja malleja.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.08.2008, 20:17
tooticki:n Avatar
tooticki tooticki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.08
Sijainti: Vaasa
Viestit: 92
Perusasetus

Ainakin tämän sivun mukaan: http://www.tgb-sidan.se/c3modeller.html ei ole olemassa C303 6x6. "C303an finns enbart som tvåaxlig.."
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 11.08.2008, 20:32
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

juu mulla oli c303 joka oli 3-akselinen (siis rekisteri otteen mukaan 303).
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 11.08.2008, 21:29
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
juu mulla oli c303 joka oli 3-akselinen (siis rekisteri otteen mukaan 303).
Otteseen on viisas katsuri varmaan kopioinut aken tietokannasta osan tiedoista ja malli sattunut tulemaan 2-akselista...ehkä?
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 12.08.2008, 04:52
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Onko jollakin jokin muu, kuin 303, tuosta irroitettavalla kopilla olevasta 6x6-mallista? Kaikki mitä minä tiedän on olleet 303sia?
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 12.08.2008, 20:55
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Mun on STABSTGB 1313A ja C03-6x6-3-V. Vastaava siviilimalli on C304.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 12.08.2008, 21:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Mielenkiintoista...


Tarvii avata korjaamokäsikirja tallilla ja tarkastaa. Ainakaan 4.osa (voimansiirto) ei tunne keskimmäistä akselia 303:ssa...
Varmaan "introssa" jotakin tekstiä (ruåtsiksi kylläkin), mutta eiköhän siitä jotain irtoa

Palaan astialle!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.08.2008, 21:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tähän väliin muistutuksena kaikille volvon portaalien omistajille
, tarkistelkaa niitä boksien kiinnityspultteja !!! löystyy usein ja äkkiä...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 13.08.2008, 18:32
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Exclamation

Öljy?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
tähän väliin muistutuksena kaikille volvon portaalien omistajille
, tarkistelkaa niitä boksien kiinnityspultteja !!! löystyy usein ja äkkiä...
Mitähän öljyä yleensä on käytetty portaaliakseleissa napavaihteessa / tasauspuörästössä?
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 14.08.2008, 07:46
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Auton mukana tullut rasvauskaavio suosittaa napoihin synteettistä moottoriöljyä 5W/30. Eteen 3dl ja taakse 4dl per napa.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 14.08.2008, 16:13
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

No 10W/30 shellin donaxi TC:tä (yleisöljy, käy hydrauliikkaan, moottoriin ja periin) sinne jo kaatelin kun en alkanut kirjoja tarkemmin edes tutkimaan.
Kävisköhän tuo sama öljy myös perään? olis jäänyt jonkinverran kyseistä öljyä.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 14.08.2008, 16:27
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Laatikoihin käy sama kuin moottoriin ja napoihin. Periin suositellaan 80w/140 vaihteistoöljyä.

Mm täällä on vastaava tieto kuvien kanssa:

http://www.terrangbil.net/artikel.asp?id=214
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 14.08.2008, 16:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

OHO ! mullapa onkin sitten ollut väärää tököttiä portaalibokseissa, eli navoissakin ollu peräliukasteet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 14.08.2008, 18:19
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
tähän väliin muistutuksena kaikille volvon portaalien omistajille
, tarkistelkaa niitä boksien kiinnityspultteja !!! löystyy usein ja äkkiä...
joo tuttu juttu mut kun viittii lukitteen kans laittaa ne kiinni asti niin jo vain pysyy .on ainakin meillä pysyny,ja niin lukitteitakin on erilaisia ja eri tarkoituksiin
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 15.08.2008, 20:41
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Mitäs öljyjä mihkäkin paikkaan pitäis laittaa, kun jossain kirjoissa luki että periin, porttaaleihin ja vaihteistoihin 80w-90 vaihteistö öljyä???
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 16.08.2008, 19:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
OHO ! mullapa onkin sitten ollut väärää tököttiä portaalibokseissa, eli navoissakin ollu peräliukasteet
Eipä hätää... TUO ON MINIMI öljyvaatimus, ja 80W 90 GL5 hypoidiöljy menee siinä kuin moottoriöljykin. Moottoriöljyä käytetään PORTAALISSA lämmönkestävyyden takia. JOS käytätte peräöljyä, pitää vaihtoväli puolittaa (sanoo huoltotiedoite! v1974!!!)

Ja perässä PITÄÄ olla hypoidiöljyä!!! (onpa tullut vastaan, jotta perässä oli myös moottoriöljyä ja MITTAVA hammaskato)

Ja tuohon edelliseen "tarkastukseen" C303 on AINA 4X4!!! Ei ole 6X6 muutakuin 304 ja 306 versioissa...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 16.08.2008, 19:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ok tänks mikki3011 - tämä hyvä tieto
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 16.08.2008, 21:35
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

No niin,... Volvo vaihtoi omistajaa hyvin lyhyen tutustumisen jälkeen ja lähti kolkutteleen (ajamalla) Torniosta Turkua kohti,... Taitaa tulla Volvolle pisin moottorimarssi ikään?
Nyt jatketaan tätä offroad harrastusta Jeepin kanssa ja alotellaan arpin takalukon ja t-locker etukon asennuksella.
Jos jollain olis heittää vinkkiä mitä tulis ottaa huomioon kyseisessä hommassa niin neuvot olis enemmän kun tervetulleet.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 18.08.2008, 13:07
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Vielä noista malleista... Käyttöohjekirjassa (siinä keltakantisessa) sivulla 8 on kahta mallia TGB11 C303-4x4-1-V sekä TGB 13 C303-6x6-1-V, elikkä 303sta on myös 6-pyöräisenä.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 18.08.2008, 18:16
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Vielä noista malleista... Käyttöohjekirjassa (siinä keltakantisessa) sivulla 8 on kahta mallia TGB11 C303-4x4-1-V sekä TGB 13 C303-6x6-1-V, elikkä 303sta on myös 6-pyöräisenä.
Saman luin minäkin just siitä keltasesta käyttöohjekirjasta, kyllä se TBG11 ja 13 on ihan volvon mallimerkintä.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Volvo C303 -77 Mutter O/M/V Ajoneuvot 0 16.02.2008 08:59
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
M: Volvo tgb 11 C303 waild O/M/V Ajoneuvot 1 11.10.2007 14:06
M: Volvo C303 avo Pauli O/M/V Ajoneuvot 12 24.04.2006 14:39
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).