![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Volvo C303 6x6 ostamassaKertokaahan offroad gurut että mimmonen kampe on mettälle offailuun otsikonmukainen volvo, auto on tosiaan 3akselinen 6x6 portaaliakseleilla oleva maastokuorma-auto 3l suoralla kutosella. Kilpailuja ei ole tarkoitus kierrellä ainakaan toistaiseksi, lähinnä safareille ja omaks iloks mehtissä rymyilyyn. Tiedossa olevaa faktaa: - Auto on v.....n painava, oma paino reilut 2000kg - Auto syö aivan v......i bensaa - Auto on aivan v......n huono ajaa tiellä - Autolla ajettu vain 22000km - Autoon aukoton huoltokirja Eli jos ei ed. mainitut ominaisuudet haittaa niin mihin muuhun kannattais kiinnittää huomiota ko. autossa? Lukot tuntui toimivan ja voimansiirto pelasi muutenkin hyvin. Mitä tuollaisesta vois saada myymällä suomen kilvissä? Paljonko maksetaan esim. portaali akseleista? Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta Viimeksi muokannut Kimpsu : 07.08.2008 21:01 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muuten paikkansa pitävä lista mutta ei ihan paska ajaa tiellä jos ei hitautta moottoritiellä lasketa.
Vähän ajetuissa voi olla kovettuneita tiivisteitä tai haurastuneita kumiosia. Hinta riippuu korimallista, mäyriksistä saa eniten. 2h+k enempi sellainen metsästäjän taukotupa eli siihen käyttöön parempi. Akseleiden hinnan löydät tuota myyntipalstaa selaamalla. Pyynti hinnat on usein taivaissa ja myyntihinnat vain korkeat ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaksi iloksi ajelu voi muuttua aika nopeasti omaksi ja muidenkin harmiksi, kun ei se kolme-akselinen ole niin kovinkaan ketterä maastossa, ja ohjaamiseen menee yllättävän paljon energiaa ellei asenna ohjaustehostinta. Painava auto tarvitsee myös aika järeän vinssin, josta taas tulee lisää painoa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuorma-auto ja henkilöauto ovat niin pitkiä sanoja, että lyhennän ne laiskana tähän "ka" ja "ha".
Normaaleihin tavaran kuljetus ka:han tehdään usein akseli muutoksia. Asennetaan lisää/poistetaan akseleita, ja runkoja jatketaan/lyhennetään. Ja muutoksille saa luvat ja leiman, jos homma on suoritettu asiallisesti. Lisäksi saa vaihtaa melko vapaasti esim renkaat ja moottorin. Näillä on haluttu käsittääkseni turvata ihmisten elinkeino mahdollisuudet. Voiko mäyräkoirasta ottaa yhden akselin pois, ja onko se sen jälkeen ka vai ha? Entäs mäyrän renkaat ja moottori, se on kuitenkin ka? ![]() Tässä taidetaan tarvita MaTTia avuksi. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on juuri tuollainen 303 6x6 ja aivan huippu peli. Ajettavuus on ihan ok, niinkuin tuossa jo mainittiin. Kulutus laski 10l sataselle kun laitoin td-moottorin ja ylivaihteellisen laatikon, jolloin maantielläkin viittii ajella.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vikoja ei ollut, muuta ku ne vetonivelen suojakumit, jotka taitaa olla kaikissa sököt. Hammaspyörät tykkää huonoa, jos pyöränlaakereissa on välystä, eli ne kannattaa tarkistaa ja että jokapaikassa on öljyä!
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
minkäs koneen tuonne tungit? patrollin?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mun korviini ainakin on kuulunut että on asennettu mersun 3l td koneita. Kohta puolin yksi mäyris saa ainakin sellaisen...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No niin,... nyt sen sitten ostin ja ei tosiaan ollut mikään kauhean huono ajettava tielläkään, ainakin 10 kertaa parempi ajaa kuin suikka 31/10.5 renkailla.
Tuossa huomiseen katsastukseen sitä hieman valmistelin ja on pikkusen outo vika autossa virtapuolella kun ns. herätevirrat tulee jokapaikkaan mutta ei ns. syöttöä, eli releet naksuu mutta niille ei tule kun herätteet. Valot sain jompittamalla pelaamaan mutta olis muka tietää onko autossa jossakin ns. pääsulake, en löytänyt ainakaan tässä iltasella kun tutkailin, kaikki pelaa muuten ihan ok, käy nätisti ja lähtee hyvin käymään mutta tosiaan syöttövirrat hukassa, olisko kellään ollut samanlaista ongelmaa aiemmin? Olis paljon apua jos jokin vinkki olis jollain heittää aiheesta.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mun kopperossa se "sotavalo"-katkaisija pimensi tehokkaasti ainakin kaikki valot. Jos siis oli väärässä asennossa, olikohan niin että jos ko. kytkimen painoi päälle niin mitään valoja ei ollut. Paitsi tietysti varmaan ne sotavalot jotka ovat irralliset.
?? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
MEnikös Tää peli sitten samantien myyntiin??
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tällaisesta
ja paikoillaan Viimeksi muokannut moggirange : 07.08.2008 23:33 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Heh, parkuva Volsun pata. Ei tunnu ton kuvan perusteella orkkispata olevan yhtään ahtaasti poterossaan, mites tossa mahtuu jakohihnaa (YÖK) vaihtelemaan vai pudottaako helpommalla aina koneen lattialle vaihdon ajaksi??
|
#15
|
|||
|
|||
![]() moottor
mitenköhän kestää pata offikäytön? väännöillä ei tartte ainaan pal ajella.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki on aina myynnissä kun hinnasta sovitaan
![]() Tavarahan on luotu kiertämään,......
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei kai se offikäyttö ole sen kummempaa, automaatti auttaa tuohon alaväännöttömyyteen. Voimaa tuntuu olevan enempi kuin orkkiksessa. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Olisko kellään tietoa mistä sais hommattua tuommoseen portaali etuakseliin suojakumit ja stefat, näyttää hiukan tihkuvan toiseltapuolelta niin ajattelin että olisin huoltanut ja vaihtanut stefat ja muut samalla molemmille puolille.
Tänään käytiin montulla testaamassa tuon nousukykyä ja kyllähän on melkonen mäen kiikkuja, menee melkein minne vaan kun saa keulan vain nouseen.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#19
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Pikku pilkun nus-nus... 3-akselinen on joko C304 tai C306. C303 on 2-akselinen.
Ajo-ominaisuudet maantiellä tai muualla riippuu rengastuksesta ja benziinin kulutuksen saa pienennettyä esim kärjettömällä sytkällä. Jos säädöt kohdallaan niin 25L satkulle on silloin aika normisuoritus :O) Kopin kotiin jättäminen auttaa kans jos sattuu ambulanssi tai ratio C304n olemaan kyseessä. Vetonivelkumien kunto selviää kun kääntää ratin ääriasentoon ja katsoo kumin kunnon rasvan alla, tihkuminen ei viittaa rikkinäiseen kumiin mielumminkin reilu vuoto. Eikös ne porttaalin pultit joskus ruukannu löystyä - ne kannattaa varmaan tarkistaa... |
#21
|
|||
|
|||
![]()
303sta on 4x4 ja 6x6 mallia!
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoinen detalji! Vaikka meneekin hieman OT, en malta olla jatkamatta. C304 on kyllä olemassa 4*4 mutta C303 6*6 kuullutkaan... linkki tai tiedon lähde kiinnostaa kovasti!
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai tämä offtopikkia, ku liittyy kuitenki aiheeseen..
Mulla on juuri tuo C-3036x6! Valmistenumerokin alkaa C036x660069... Malleja minun tietääkseni on tuo radiohytti, ambulassi ja sairaankuljetus (poikkeaa hieman varustukseltaan lanssista). 304 on se mäyris, 306 on pitemmällä akselivälillä oleva pressulava. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tämä on C303 TBG 13 JA PÄTKÄ ON TBG 11
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Ja nuo TGB numerothan ovat vain ja ainoaastaan Ruotsin armeijan luokituksia ajoneuvoille. Eli Volvon omia mallimerkintöjä ovat vain C30? mallista riippuen. Yleisesti puhutaan kaikista "isoista" Laplandereista mallilla C303, mutta voidaan eritellä myös jos tarkempaa lukua halutaan. Pikkuinen eli Valp on sitten C202.
Pahoittelen avautumistani. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Volvo C303 -77 | Mutter | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.02.2008 08:59 |
M: Volvo C303 vm.75 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 12.10.2007 16:23 |
M: Volvo tgb 11 C303 | waild | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.10.2007 14:06 |
M: Volvo C303 avo | Pauli | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 24.04.2006 14:39 |
O: Volvo c303 | TomppaV | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2004 08:49 |