![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
"How low can you go?" Ei oikeen riitä 9bar kompurasta, mutta on sentään jousillaan. Testituloksia vois hyvällä tuurilla saada viikon päästä. Takaperään tarvii vaihtaa yks pultti, jarruputket/letkut tarvii laittaa kiinni ja kardaani lyhentää. Vahvat alatukivarret piti hylätä, koska vanhassa akselissa kiinnityskorvia oli siirretty ylöspäin. Nyt on orkkistukivarret taivutettu puslien kulmia helpottamaan ja vaativat hieman vahvistuksia, että uskaltaa edes testiajoja tehdä. Sit vielä rungon ja korin väliset kumit pois ja rautaa tilalle. Typpipullo on toivottavasti käytettävissä ensviikolla että saa kunnolla painetta sisään. Oli muuten tolppien kiinnityspultit "suolaisen" hintaisia paikallisessa pulttikaupassa. 1/2" UNF 3" pitkä ja vain grade 5 (8.8) ja 2,5e/kpl. Mieluummin olis laittanu grade 8 (10.9) mutta olis pitäny heti laatikollinen ostaa. Lainasin kaverin raksalta sellasen ristikkolaserin, sillä sai kohtuullisen hyvin merkattua mittauspisteitä tuollaiseen kieroon koriin. Eikä ollut kaarien kanssakaan turhan tarkkaan mittanauhaa tuijotettu
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
On kyllä ronskilla otteella laitettu rangesta kelpo kikotin! Paljon on muuttunut siitä kun tuon joskun ammoisina aikoina kisoissa on nähnyt.
Vielä jos keksisit konstin millä etuaksila kestää saman mitä salisbury ![]() Tuo Salisburyn shimmaaminen on kyllä aika jumppaa, aluksi oli offipajalta lainassa levitin, mutta tein lopuksi itselleni oman ja tulikin aina kelpo peli. Jos joku tarttee niin voin myös lainailla tarvitsijoille. Millainen mahtoi olla tilanne(nopeus) kun sait poikki tuon salisburyn ylätuennan nivelen ?? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Teoriassa manuaali antaa hyvät ohjeet salisburyn säätämiseen, mutta pikkasen siinä joutuu soveltamaan ilman erikoistyökaluja. Tuohon tuli siis "uusi" välitys, eli käytetty välitys toisesta akselista jolloin piti pinionin korkeuskin säätää. Hommaa helpotti mukavasti kun tein vanhoista poskilaakereista säätölaakerit, eli otin sisäkehästä vingulla vähän materiaalia. 0,127mm pitäis shimmeillä tehdä esipuristusta carrierin laakereille, niin nuo käytetyt säätölaakerit tietty vähän siihen vaikuttaa. Vielä kun olis uudet rattaat niin sais jotain järkevää kuviotakin ja sais säädettyä. Ei salisbury vielä ollut paikoillaan kun napsahti nivel poikki, mutta sama se nivel kuitenki on. Vauhti oli pyörillä hirmuinen mutta auto ei onneksi liikkunut juuri mihinkään Eli kalliolla kaasu pohjassa suditellessa napsahti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vihdoinkin ajokunnossa.. Vähän toi etupää on eloton takapäähän verrattuna. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No perskeles..se liikkuu kaikista odotuksista huolimatta.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
No niin,nyt näyttää jo hyvältä,vielä etupää niin sit saa kiven korkeutta taas nostaa.
Ja se suunniteltu testipäivä onnistuu kyllä,soittelin just alueen "valvojalle". Ite vois kans tulla kiusaamaan suikkaa,ties vaikka sais sen taas nurin. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Jotenkin elävämmältä tuntuu tuo takapää entiseen verrattuna, kiihdytyksissä ja jarrutuksissa tuntuu tekevän suurempaa liikettä. Auto ei jää mitenkään aikasempaa enempää vinoon, mutta tuo jäykkä (vakio) etupää saattaa siihen vaikuttaa. Tuossa pihalla rinkiä ajaessa ei tikkuja saanut oikeastaan kunnolla edes lämpenemään, saati kuumenemaan. Painetta tikuissa on nyt 16bar, öljymäärä on vakio. Öljyä pitäis hieman lisätä kun tikut pääsee pohjaamaan, mutta aattelin tarkemman säädön jättää myöhemmäksi kun auto on lähempänä kisapainoa. Ja jännitystä koeajolle osa2, unohtaa kiristää yhden ilmaruuvin ni tuntuu vähän jännältä ajella mäkeä alas. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M range rover | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2007 20:24 | |
| M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
| M.Range rover 73 | Range73 | O/M/V Muut | 0 | 26.06.2005 19:31 |
| Range rover vm.73? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.02.2005 16:36 | |
| Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |