Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 01.08.2007, 18:15
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Lainaus:
quote:
... Näin ainakin vois hyvin olettaa kun seuras tuota Lapin kisaa ja näki kuinka koskematon suo muuttui mutavelliksi leveältä alueelta. Eikä vähiten noiden muutamien isorenkaisten ja tehokkaiden kulkineiden ansiosta, joiden jäljessä olikin jo aika turha yrittää samaa uraa... Siis käytäntö oli, et isoilla irokeilla tms. suot velliks ettei muilla ole voittokahinoihin asiaa...
Mulle taas jäi sellanen kuva, että pahiten suon pinnan rikkoivat pienempipyöräisissä luokissa ajaneet. Tuolla periaatteella voittohan olisi varma jos joka suopätkän saisi ajaa ensimmäisenä. Vain nopeat elävät vai kuinka vanha viidakon sananlasku menikään.

Lainaus:
quote:Siis mielestäni lajin tulevaisuuden turvaamiseksi ainut keino on palata askel tiukempaan suuntaan ja sallia kilpailuihin ainoastaan TIELIIKENTEESEEN HYVÄKSYTTYJÄ AJONEUVVOJA, siis vain autoja ja renkaita joiden tieliikennekatsastus on voimassa. AKE:n erikoisluvilla rakennellut Modifieldiin, Stanu ja orkkis ennalaan ja Prototype kokonaan pois!
Miksi sitten ei muutettaisi koko kisaa tieliikennesuunnistuskisaksi? Ensimmäinen rasti voisi olla Inarin esson takapihalla?
Tähän lajiin kuuluu olennaisena autojen rakentelu ja parantelu.

Lainaus:
quote:
Sit toinen seikka mikä on pistänyt ihmetteleen, et miks ihmeessä autojen sallitaan ajaa täys 24 h putkeen ja mönkkäreiden on pidettävä pakollinen tauko? Eikös ne kuitenkin samanlaiset ihmiset omine fyysisine ominaisuuksineen edelleen molempia aja? Siis milestäni myös autoille olis hyvä laittaa pakollinen levädys tauko, ei tarttis välttämättä ihan niin paljon rastejakaan ku lyhenis kisa vähän?
Mietin joskus samaa, ettei pakollinen levähdystauko olisi pahitteeksi autoillekkaan. Moni kuitenkin vetää viimeiset tunnit 'hämärän rajamailla'. Mutta eiköhän suurin osa kuitenkin ota pikku torkut vaikka ratin takana jos ei silmät oikeasti pysy enää auki. mönkijän selässä, ainakin vesisateella, homma on huomattavasti hankalampaa. Autoissa yleensä apukuski ainakin torkkuu jossain vaiheessa siirtymillä niin voihan sitä pyytää ajamaan jos on pakko edetä vaikka itseä väsyttää.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
 

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).