![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ok
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nostellaas vähän.
Tässä on jo muutama vuosi välissä mennyt, ja nyt vasta oikeasti olen timer boksia asentamassa =D Aikaisempina talvina ei tullut ajeltua, ja jos ajoin, niin oli lohko lämppäri lämmin... Tänä talvena, tämä ko laitos on ainut käyttö peli, joten ajattelin nyt kytkeä hehkun sähkötkin. Tässä kun on muisti käynyt niin huonoksi, että ai meinannut taas muistaa miten mikäkin menee. Tää sähkökaavio oli kyllä tallessa. Ylempää selviskin, että tuo "G" ei tarkoita mitään, ja siihen tuleva on virtaa-avaimelta. Tuosta "B", tarkoittaako sekään mitään? Mutta sen laitoin tulemaan suoraan akulta, hehkujen päävirta, joku erittäin iso sulake tietysti vois olla hyvä olla, mutta en nyt tähän hätään ruvennut hommaamaan, katsotaan sitten joskus, jos meinaa auto palaa ![]() Tuo napa 9, To "CHARGE" fuse. Eli latauksen sulake. Eli edelleen laturin heräte/merkkivalo??? From "ENGINE" fuse, tuon laitoin tulemaan virta avaimen takaa ja laitoin sulakkeen. Tuolta toiselta releeltä tulee napaan 6, FUSIBLE LINK. Mitä tuo fusible link tarkoittaa, sulakkeen laitoin, mutta onko se sulake vai mikä? Ja tuo ihmetyttää. Kaaviosta releeltä, B-L (Black-Blue) tulee tuo "fusible linkin" kautta. Mutta moottorin johtoja ja releitä kun katsoo, niin todellisuudessa se on tuo B-Y (Black-Yellow) joka tulisi tuon "Fusible link" kautta. Eli piirroskuvassa on virhe, tai sitten joku on sotkenut moottorin johtoja??? Ja sitten noista sulakkeista, minkä A-määrän sulakkeet Toyotassa alkujaan on noissa ko paikoissa.... Ja en ole vielä varsinaisesti virtaa tarjonnut, joten savu ei ole vielä noussut
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Aiempaa näköjään löytyy hyvää tietoa jos automatiikka oikeesti osaa toimia niinkuin pitää. Mutta mutta...
Kytke vaan suosiolla 24 voltin jännite napin kautta esim päägrillin ohjausreleelle. Lyhyt hehkutus ja käyntiin ja jos ei lähde niin vähän lisää. Meidän rohjo ainakin starttaa eurotalvena niin äkkiä käyntiin, että oksat pois, kun puristukset ja suuttimet varmasti toimii. Jos siinä oikeesti on starttiongelmia niin sitten joutunee vähän ruuvaileen ja tilaileen osia. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jaa mikähän hj:n 12-HT koneella olevan hehkua vaivaa, kun ei ainakaan lamppu syty (vaihdettu uusi) ja ei yritä ees lähtiä käyntiin -29'C pakkasesta, vaikka avaimesta tavallaan hehkuttaisin sen 5 sekunttia. Startti pyörittää konetta kuin viimeistä päivää, eli virtaa on.
Korostan vielä sitä, että diesel koneet on aika uusi käsitys mulle, vaikka autojen kanssa muuten olenkin ropannu pikkupojasta asti (mikään iso ole vieläkään suvun mittapuun mukaan )Joo joo laittaisin roikkaan, jos siihen nyt ois mahdollisuus, mutta kun auto on tuolla pihan perillä, eikä roikat yllä sinne asti ja se on seissy viikon päivät... Jos roikkaan sais niin no problemo
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
jos sul on kaasutoho niin silläkin voi lämmittää jos vaikka parimetriipitkä ränniputki ni pistää sen etuakselin päälle sillee ettei polta mitää ja lämmin ilma ohjautuu konepallin alle ja pikkuliekillä lämmität omalla vastuulla tietenki joskus töissä käytetään tätä kaivureita lämmittäes jos ei oo webastoo
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
) ja imusarja KUUMAKSI. Sitten "jollakin" lämmintä ilmaa koneeseen ja raivoisaa starttaamista. 100%varmuudella pimenneisiin hehkuihin VOI myös antaa start pilotea, ilman jotta "jotakin" poistuu koneesta.Ja -29*C pakkasessa saattaapi olla kynttilätarviketta naftaputsari täys....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Joo, ei saa polttoainetta. Olis muuten jo käynnis. Ainakin mun lähtee -25C keleillä vielä helposti käyntiin hehkuttamatta/lämmittämättä.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Jep. Mulla tuli hehkuista savu pihalle.
Oli toi "timer" boksi sökö ![]() Oon joutunut yli -20 pakkasestakin, ilman lohkolämppäriä, kyllä lähtee käyntiin. Onneks saan kyllä yleensä lämmitykseen, mutta on ollut muutamia kertoja että ei oo ollut mahdollisuutta. Eberi löytyy, mutta oli hehku tulppa rikki, nyt on sekin kunnossa... ------------ Jotta voisin epäillä JASONin vehkeessä polttoaine puolella, parafiinit suodattimessa. Ja siihen hehkuun, että onko tuo timer touhu kunnossa??? Ja nestekaasu rinkulapoltin (semmoinen mitä muurikka pannun alla käytetään), sellainen auton alle, niin antaa sopivan pienen ja tasaisen liekin ja hyvin lämpöä, parempi kuin perinteinen tohon pää.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
joo kyllä se on jasonilla polttoaine ongelma nytte, varmaan kesä-välilaatu tankissa??
Kerran olen oman rohjon joutunut starttaamaan -36 ilman piuhaa, ja hyvin lähti! Olen muutaman kerran pitemmän seisonnan jäljiltä laittanu kaasutoholla suoraan öljypohjaan. Onko siiinä jotain riskaabelia? eiks noissa ryssän vehkeissä just sellanen "hehku" ollu noihin siperian talviin?? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HJ:n hehku kysymys | jakenbj | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.10.2008 18:29 |
| O: Toyota RJ-70/22R moottorin kansi | tvn | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.11.2007 21:37 |
| m:moottorin alakerta toyota 2.4d 2L2 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2007 00:03 |
| Hehku kysymys (syncro) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.06.2006 06:14 |
| bj hj sähkö kysymys (hehku) | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2005 17:56 |