Vähemmän on tietysti aina parempi, mutta esim. australialainen AXT joka tekee valmiita turbosarjoja 3B:hen suosittelee korkeimmaksi ahtimen jälkeen mitatuksi pakokaasun lämpötilaksi 600-650 celsiusastetta (kuulostaa korkealta, mutta toisaalta vastuukysymykset ovat varmaan huomioitu tuossa arviossa). Yleinen dieselimoottorien suurin lämpö taitaa olla n. 700 asteen hujakoilla - varmistan tämän vielä kun pääsen kotiin.
Ennemmin ne männät ja venttiilit sulavat sen johdosta että turbon pakopesä on liian ahdas ja pakokaasut pääsevät takaisin pyttyyn välitahdin aikana, kun pakopaine on huomattavasti ahtopainetta suurempi.
Osaltaanhan turbiini hyödyntää pakokaasn lämpöenergiaa kompressorin pyörittämiseen, joten oikein korkeaviritteisissä mootttoreissa pakosarja lämpöeristetään jotta mahdollisimman vähän lämmöstä pääsisi hukkaan säteilyn muodossa ja enemän menisi paineen nostamiseen.