Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2025, 21:45
Tuomo-79 Tuomo-79 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.02.25
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 7
Perusasetus

Päivää.

Tänään tuli Kiinasta uusi kaasutin ja sen sain paikoilleen.
Malli on joku sinnepäin alipaine letku lähtöjä ja sellaista.

13200-77100 Carb Carburetor For Suzuki SJ410 F10A ST100 LJ81 Samurai Carry ST308

No kuitenkin käyntiin ei lähde kuin startilla jatkuvasti pyöritettynä.
Kipinä ensi luokkainen ajoitus ja sytytys tarkistettu ajoitettu kahteen kertaan.

Heittäisin tuon etuvastuspuolan hiiteen mutta sen kautta on rakennettu varoitus valot että korvasin sen kunnollisella normaalilla puolalla.
Jos nuo johdot voisi ohittaa?

Ja uuden bensapumpun hommaa kun taas tilipäivä, sen jälkeen jos ei toimi menee myyntiin....

Ps. Onko nää ikinä käynyt jotenkin tuntuu kyllä toivottomalta vehkeeltä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2025, 22:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

Tutki, että imusarjaan menevä kampikammion tuuletusletku on kiinni. Oikeastaan tärkeämpi juttu on varmistaa, että letkussa oleva venttiili on kunnossa. Tässä netistä napattu random kuva.
https://www.suzuki-forums.com/attach...raw-jpg.12165/

Kokeilua varten tämä yhde kannattaa tulpata kokonaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2025, 04:41
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

laita suora virta puolaan jos vaikka virtalukko on kyketty väärin ja katkaisee virran puolalle kun lopetat starttaamisen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2025, 07:06
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.715
Perusasetus

”Puola esivastuksineen ja johdotukset liitokset uusittu.”

Jos ennen tätä remontinkorjuuta toiminut niin jotakin lienee pielessä, johdot periaatteessa oikein mutta silti joku väärin.

Suostuuko käymään edes pienen hetken pilotilla tai hyppysellisellä bensaa suoraan kaasarin nielusta sisään?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2025, 09:42
-Petteri- -Petteri- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.10.22
Sijainti: Oulu
Viestit: 27
Perusasetus

Kattelisin vielä tuota sytytyksen ajotusta. Itellä oli nimittäin kerran hakeminen saada takasi kohdilleen ku tempasin virranjakajan irti. Muistaakseni samanlaista oli käynti ��
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2025, 10:05
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Koittaisin kokeilla jollain ihan tavan puolalla mahdollisimman simppelillä kytkennällä. Virtaa suoraan akulta jne.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2025, 12:23
aatsi aatsi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.05.05
Sijainti: 54120 Zeno, Finland
Viestit: 156
Perusasetus

Syttyykö mittariston valot On asennossa?

Meillä suikka starttasi mutta ei jäänyt käyntiin.
Ja toimi hyvin sitten tuolla puolan hyppylangalla. ( ja mittaristoon syttyi valot normaalisti)

Oli sulake rikki . Muistaakseni oikeanpuoleinen. Lanka ehjän näköinen eli tärinästä irronnut kosketus pinta.
Uudella sulakeella rupesi toimimaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2025, 13:40
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 741
Perusasetus

Vianhaku kannattaa tehdä järjestelmällisesti. Selvittää mikä toimii ja mikä ei. Korjata sitten vaan viat. Vaihtamalla vimmatusti osia ja tekemällä "patenttikytkentöjä" saattaa tehdä vaan uusia vikoja javianhaku vaikeutuu entisestään.

- puolan sähköistä. Mittarillahan se selviää tuleeko ensio puolelle sähköt kun virta päällä ja erikseen startatessa. Etuvastuksen poistossa kannattaa varmistaa, että puola on tarkoitettu köytettäväksi ilman etuvastusta. Jos ei niin saattaa kärähtää ja polttaa kärjet.

Mieleen tulevia perustarkistuksia.

- aikaisemmin mainittu imusarjan ilmavuodot

- mittaa puristuspaineet. (joku venttiili jääny kantamaan)

- varmista vielä kerran nokan ajoitus ja remmin kireys ettei ole hypänny hampaalta.

- sytytyksen ajoitusmerkistä. Ykkösen YKK varmistettuna, että on työtahdilla (venttiilit kiinni).

- tulppien kunto. Onko ulkonäössä eroja sylintereiden välillä. Ovatko kastuneet ? Mahdollisesti pahasti karstoittuneet?

- jos käy edes hetken niin lämpiääkö/kuumeneeko kaikki pakosarjan lähdöt samalla tavalla?

- Tuleeko kaasarille bensaa? Onko bensa jotain vuosikausia seissyttä?


Kerro vielä tarkemmin käyttäytymisestä. Mitä tapahtuu startatessa ja mitä kun startin päästää?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.03.2025, 18:36
Tuomo-79 Tuomo-79 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.02.25
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Vianhaku kannattaa tehdä järjestelmällisesti. Selvittää mikä toimii ja mikä ei. Korjata sitten vaan viat. Vaihtamalla vimmatusti osia ja tekemällä "patenttikytkentöjä" saattaa tehdä vaan uusia vikoja javianhaku vaikeutuu entisestään.

- puolan sähköistä. Mittarillahan se selviää tuleeko ensio puolelle sähköt kun virta päällä ja erikseen startatessa. Etuvastuksen poistossa kannattaa varmistaa, että puola on tarkoitettu köytettäväksi ilman etuvastusta. Jos ei niin saattaa kärähtää ja polttaa kärjet. Koitan tänään vielä hyppylangalla ostan uuden puolan jos kärähtää..

Mieleen tulevia perustarkistuksia.

- aikaisemmin mainittu imusarjan ilmavuodot - Uusittu tiivisteet liimattu ja paperi tiiviste puhdistettu pinnat.

- mittaa puristuspaineet. (joku venttiili jääny kantamaan) -Uusittu kansi ammatilaisen tekemä. Oikeat ventttiilin välykset. Vuoto en voi uskoa.

- varmista vielä kerran nokan ajoitus ja remmin kireys ettei ole hypänny hampaalta. - Kolme kertaa tarkistettu koitettu vastakkain ajoitus merkit ei vaikutusta. Vain kaksi merkki joiden mukaan laitetaan.

- sytytyksen ajoitusmerkistä. Ykkösen YKK varmistettuna, että on työtahdilla (venttiilit kiinni). - Mäntä 1 ylhäällä ja ykk kohallaan. Samoin sytkä sekin koitettu vastakkain ajoitus merkit.

- tulppien kunto. Onko ulkonäössä eroja sylintereiden välillä. Ovatko kastuneet ? Mahdollisesti pahasti karstoittuneet? Uudet tulpat oikea arvo Densot ei NKG.

- jos käy edes hetken niin lämpiääkö/kuumeneeko kaikki pakosarjan lähdöt samalla tavalla? - Ei käy kuin starttimoottori virta avain pohjassa.

- Tuleeko kaasarille bensaa? Onko bensa jotain vuosikausia seissyttä? - Bensa uusittu samoin viltteri. Tulee bensaa.


Kerro vielä tarkemmin käyttäytymisestä. Mitä tapahtuu startatessa ja mitä kun startin päästää?
-Pyöritän avain starttaus pohjassa konetta sitten käy jotenkin lähinnä kuin 2-3 pyttyinen. Kun päästää sammuu siihen eli ei käy kuin startilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.03.2025, 19:12
Nikke916 Nikke916 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.12.16
Sijainti: Kyröskoski
Viestit: 4
Perusasetus

Katkojen kärkien pikku konkka? Itsellä teki kiusaa, kävi hetken ja sit pitkin poikin sytys heitteli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.03.2025, 03:45
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 795
Perusasetus

Kuinka alkuperänen johtosarja? Vakiona puolan + napaan menee johto missä on diodi? Tms kiinni sen poistamalla ilemenee kyseistä vikaa, virtalukko ongelma on helppo diagnosoida ottamalla puolan plussan irti ja kytkemällä siihen suoran virran, puolamaadottaa itsensä kärkien kautta. Tuo kyllä kuulostaa enemmän kaasutin vialta kun ryyppy päällä käy, toki voihan se olla jos diodi on särki niin laskee virran läpi sieltä takas virtalukolle tai ei vastaavasti kulje diodinkautta puolalle? imusarjan päällä oleva venttiili aiheuttaa myös harmia mutta pitäs silti käydä vaikkei koko venttiiliä olis, mites bensan saanti? Pumpulta tulevasta letkusta varmaan tulee stratatessa kunnolla ainetta ja kohontasopinta on myös katottu? Joissain f10a kaasuttimissa on "karkea" suodatin ollut kohonkannen banjo pultin alla sellanen pieni siivilä. Varmaan aika mutuilua mutta toivotaan että jotain apua olisi edes


Liitteenä viellä joku vanha keskustelu https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60150
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 16.03.2025 03:50
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.03.2025, 18:28
Tuomo-79 Tuomo-79 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.02.25
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aatsi Näytä viesti
Syttyykö mittariston valot On asennossa?

Meillä suikka starttasi mutta ei jäänyt käyntiin.
Ja toimi hyvin sitten tuolla puolan hyppylangalla. ( ja mittaristoon syttyi valot normaalisti)

Oli sulake rikki . Muistaakseni oikeanpuoleinen. Lanka ehjän näköinen eli tärinästä irronnut kosketus pinta.
Uudella sulakeella rupesi toimimaan
Juu pitää kokeilla hyppylanka.Nyt palaa valot öljy ja lataus on asennossa ja startatessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hajonneen auton saaminen pois metsästä yypy Tekniikka & Jutustelu 28 01.01.2012 20:15
paperittoman skootterin saaminen rekisteriin Heguli Chit-Chat 8 20.11.2011 13:41
M Suzuki sj 410 vm 1987 joojoomies O/M/V Muut 2 25.10.2005 21:05
ECM-koodien esille saaminen. nepa Vuosimallit 1984-1996 0 01.07.2002 07:11


Sivu luotu: 00:12 (GMT +2).