Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2009, 11:53
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

suzukin puola/sytytys


eli tuli hommattua tollanen sj 410 ja joku on räplänny jotain noiden puolan johtojen kanssa, eli minkäväriset johdot menee +/ - napoihin? ja kummalta navalta menee johto virranjakajalle? ja onko alkuperäisen puolan kyljessä joku vastus?? yritin katsella 413:sen pellin alle mutta siinä on ihan eri systeemi, enkä sählöpuolesta nii paljoa ymmärrä johtojen värit auttas ja tietty kuvatkin vois auttaa... tai kaikki neuvot auttas kun kipinä on hukassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2009, 14:12
R-Lempiäinen:n Avatar
R-Lempiäinen R-Lempiäinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.08
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 102
Perusasetus

ootko kattonu katkojankärjen?
__________________
Montenegro #65
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2009, 15:21
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja R-Lempiäinen Näytä viesti
ootko kattonu katkojankärjen?
kyllä katsoin, hommasin uuden virranjakajankin kun sen jalan kiinnitys oli poikki ja muutenkin näytti huonolta, kiinnostais vaan nuo puolan johdot(+ ja - napojen). ja kummasta menee johto jakajan kylkeen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2009, 16:34
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus



Elikäs musta/valkoinen raita (vasemmassa reunassa suojaputkessa) menee vastukseet ja siitä plussaan, Ruskea menee miinukseen, Musta/keltainen raita (Johdossa mötti liitos) menee plussaan. Toivottavasti on apua.

Omassa oli kipinä kanssa kateissa ja syy oli väärinpäin asennettu liitin joka sijaitsee virranjakajan kyljessä, pääsi maattaan siitä ennen virran jakajaa. Jotenkin ohitettiin virranjakaja sillein että tulppa oli suoraan puolanjohdossa. En nyt muista miten kipinä testattiin mutta saan sen selville jos sitä tietoa tarvitaan
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2009, 21:32
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juudeni Näytä viesti


Elikäs musta/valkoinen raita (vasemmassa reunassa suojaputkessa) menee vastukseet ja siitä plussaan, Ruskea menee miinukseen, Musta/keltainen raita (Johdossa mötti liitos) menee plussaan. Toivottavasti on apua.

Omassa oli kipinä kanssa kateissa ja syy oli väärinpäin asennettu liitin joka sijaitsee virranjakajan kyljessä, pääsi maattaan siitä ennen virran jakajaa. Jotenkin ohitettiin virranjakaja sillein että tulppa oli suoraan puolanjohdossa. En nyt muista miten kipinä testattiin mutta saan sen selville jos sitä tietoa tarvitaan
meneekö puolan + vai - navasta johto virranjakajan kylkeen? vai meneekö puolalta muutakun "puolanjohto" jakajalle? kiitoksia jo avusta...

Viimeksi muokannut sami.k : 09.06.2009 21:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2009, 07:16
Valko-bandiitti Valko-bandiitti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 342
Perusasetus

Puolan plus-napaan pitää tulla sähköä ( kokeilee koetinkynällä ) virtalukon ohjaamana. Puolan miinus-napa maattaa itsensä jakajan kautta. Jos epäilyttää johdotus niin otat johdot irti puolalta, laitat koetinkynän haenleuan akun miinusnapaan eli maahan ja kokeilet mihin liittimiin tulee virtaa virtalukon ohjaamana. Se liitin johon tulee sähkö virtalukon starttiasennossa suoraan puolan +-napaan, se johon sähkö tulee "käyntiasennossa" etuvastukselle. Sitten kun laitat sen hauenleuan akun +napaan ja toinen pää jakajalle menevään johtoon, pitää lampun syttyä ja sammua kun konetta pyöritetään käsin tai startilla jos kärjet on edes suunnilleen kohdallaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2009, 18:03
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

Joo eli kipinä saatiin aikaseks mutta auto ei käy muuta ehkä sekunnin kerrallaan, missä vika?? toi puolan vastus vähän epäilyttää kun ei varmasti ole alkuperäinen, hehkuu melkein punasena kun yrittää kayntiin... vastuksessa lukee 1,6 ohmia, puolakaan ei oo alkuperäinen vaan jostai nissanista eli en tiedä toimiiko ton vastuksen kanssa??? vastukseen menee oikeet voltit ja vastuksen jälkeen tulee pihalle alle 2volttia... saa bensaa ja tulpatkin on vaihdettu, kannattaako vaan kysellä varaosa liikkeestä uudet vai onko neuvoja??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.06.2009, 23:28
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Toi etuvastus hässäkkä pitäs toimia silleen, että puola on nimellisjännitteeltään esin 8v ja sen verran pitäis jännitettä tulla vastuksen jälkeen. Startatessa virtaa syötetään suoraan, vastuksen ohi puolalle, ikään kuin ylijännitettä, jolloin saadaan hetkellisesti vahvempi kipinä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.06.2009, 07:50
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pecos Näytä viesti
Toi etuvastus hässäkkä pitäs toimia silleen, että puola on nimellisjännitteeltään esin 8v ja sen verran pitäis jännitettä tulla vastuksen jälkeen. Startatessa virtaa syötetään suoraan, vastuksen ohi puolalle, ikään kuin ylijännitettä, jolloin saadaan hetkellisesti vahvempi kipinä.
kyllä, näinhän se toimii, ilman esivastusta auto starttaa jo virtalukon ON asennossa. tarvii varmaan hommata uus autoon kuuluva puola ja esivastus...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.06.2009, 17:59
Jarcca:n Avatar
Jarcca Jarcca ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: Kouvola
Viestit: 627
Perusasetus

Toi "mönttiliitos" kuvassa on diodi joka estää virtojen menon starttimoottoriin
virtojen päällä ollessa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.06.2009, 14:42
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

se lähti käyntiin!! eli toi diodiliitos oli poikki ja tinasin sen uusiks, vaihdoin puolan ja esivastuksen oikeanlaiseksi ja toi mustavalkoinen johto oli jostain oikkarissa, sen vedin uusiks, mittarille ei vieläkään tule mitään merkkivaloja, onkohan joku johto jostain poikki vai joku väärin asennettu...???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin sytytys metsien-mies Tekniikka & Jutustelu 6 23.11.2008 16:21
Ostetaan akuttoman jawan puola offivesku O/M/V Muut 0 18.09.2008 22:36
305 kärähti puola?? Wago-78 Tekniikka & Jutustelu 8 17.07.2007 15:57
O:305sen virranjakaja/puola Wago-78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.07.2007 12:58
Puola uusiksi? Paavo Tekniikka & Jutustelu 0 08.10.2003 18:25


Sivu luotu: 04:04 (GMT +2).