Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   suzukin puola/sytytys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60150)

sami.k 09.06.2009 11:53

suzukin puola/sytytys
 
eli tuli hommattua tollanen sj 410 ja joku on räplänny jotain noiden puolan johtojen kanssa, eli minkäväriset johdot menee +/ - napoihin? ja kummalta navalta menee johto virranjakajalle? ja onko alkuperäisen puolan kyljessä joku vastus?? yritin katsella 413:sen pellin alle mutta siinä on ihan eri systeemi, enkä sählöpuolesta nii paljoa ymmärrä:) johtojen värit auttas ja tietty kuvatkin vois auttaa... tai kaikki neuvot auttas kun kipinä on hukassa.

R-Lempiäinen 09.06.2009 14:12

ootko kattonu katkojankärjen?

sami.k 09.06.2009 15:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja R-Lempiäinen (Viesti 567347)
ootko kattonu katkojankärjen?

kyllä katsoin, hommasin uuden virranjakajankin kun sen jalan kiinnitys oli poikki ja muutenkin näytti huonolta, kiinnostais vaan nuo puolan johdot(+ ja - napojen). ja kummasta menee johto jakajan kylkeen...

MikkoS 09.06.2009 16:34

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32609

Elikäs musta/valkoinen raita (vasemmassa reunassa suojaputkessa) menee vastukseet ja siitä plussaan, Ruskea menee miinukseen, Musta/keltainen raita (Johdossa mötti liitos) menee plussaan. Toivottavasti on apua.

Omassa oli kipinä kanssa kateissa ja syy oli väärinpäin asennettu liitin joka sijaitsee virranjakajan kyljessä, pääsi maattaan siitä ennen virran jakajaa. Jotenkin ohitettiin virranjakaja sillein että tulppa oli suoraan puolanjohdossa. En nyt muista miten kipinä testattiin mutta saan sen selville jos sitä tietoa tarvitaan:)

sami.k 09.06.2009 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juudeni (Viesti 567369)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32609

Elikäs musta/valkoinen raita (vasemmassa reunassa suojaputkessa) menee vastukseet ja siitä plussaan, Ruskea menee miinukseen, Musta/keltainen raita (Johdossa mötti liitos) menee plussaan. Toivottavasti on apua.

Omassa oli kipinä kanssa kateissa ja syy oli väärinpäin asennettu liitin joka sijaitsee virranjakajan kyljessä, pääsi maattaan siitä ennen virran jakajaa. Jotenkin ohitettiin virranjakaja sillein että tulppa oli suoraan puolanjohdossa. En nyt muista miten kipinä testattiin mutta saan sen selville jos sitä tietoa tarvitaan:)

meneekö puolan + vai - navasta johto virranjakajan kylkeen? vai meneekö puolalta muutakun "puolanjohto" jakajalle? kiitoksia jo avusta...

Valko-bandiitti 10.06.2009 07:16

Puolan plus-napaan pitää tulla sähköä ( kokeilee koetinkynällä ) virtalukon ohjaamana. Puolan miinus-napa maattaa itsensä jakajan kautta. Jos epäilyttää johdotus niin otat johdot irti puolalta, laitat koetinkynän haenleuan akun miinusnapaan eli maahan ja kokeilet mihin liittimiin tulee virtaa virtalukon ohjaamana. Se liitin johon tulee sähkö virtalukon starttiasennossa suoraan puolan +-napaan, se johon sähkö tulee "käyntiasennossa" etuvastukselle. Sitten kun laitat sen hauenleuan akun +napaan ja toinen pää jakajalle menevään johtoon, pitää lampun syttyä ja sammua kun konetta pyöritetään käsin tai startilla jos kärjet on edes suunnilleen kohdallaan

sami.k 10.06.2009 18:03

Joo eli kipinä saatiin aikaseks mutta auto ei käy muuta ehkä sekunnin kerrallaan, missä vika?? toi puolan vastus vähän epäilyttää kun ei varmasti ole alkuperäinen, hehkuu melkein punasena kun yrittää kayntiin... vastuksessa lukee 1,6 ohmia, puolakaan ei oo alkuperäinen vaan jostai nissanista eli en tiedä toimiiko ton vastuksen kanssa??? vastukseen menee oikeet voltit ja vastuksen jälkeen tulee pihalle alle 2volttia... saa bensaa ja tulpatkin on vaihdettu, kannattaako vaan kysellä varaosa liikkeestä uudet vai onko neuvoja??

Pecos 10.06.2009 23:28

Toi etuvastus hässäkkä pitäs toimia silleen, että puola on nimellisjännitteeltään esin 8v ja sen verran pitäis jännitettä tulla vastuksen jälkeen. Startatessa virtaa syötetään suoraan, vastuksen ohi puolalle, ikään kuin ylijännitettä, jolloin saadaan hetkellisesti vahvempi kipinä.

sami.k 11.06.2009 07:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pecos (Viesti 567759)
Toi etuvastus hässäkkä pitäs toimia silleen, että puola on nimellisjännitteeltään esin 8v ja sen verran pitäis jännitettä tulla vastuksen jälkeen. Startatessa virtaa syötetään suoraan, vastuksen ohi puolalle, ikään kuin ylijännitettä, jolloin saadaan hetkellisesti vahvempi kipinä.

kyllä, näinhän se toimii, ilman esivastusta auto starttaa jo virtalukon ON asennossa. tarvii varmaan hommata uus autoon kuuluva puola ja esivastus...

Jarcca 11.06.2009 17:59

Toi "mönttiliitos" kuvassa on diodi joka estää virtojen menon starttimoottoriin
virtojen päällä ollessa.

sami.k 12.06.2009 14:42

se lähti käyntiin!! eli toi diodiliitos oli poikki ja tinasin sen uusiks, vaihdoin puolan ja esivastuksen oikeanlaiseksi ja toi mustavalkoinen johto oli jostain oikkarissa, sen vedin uusiks, mittarille ei vieläkään tule mitään merkkivaloja, onkohan joku johto jostain poikki vai joku väärin asennettu...???


Sivu luotu: 00:49 (GMT +2).