Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2025, 16:26
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Sen verran on homma edennyt että tarkistin ton sihdin ja se oli puhdas, ohitin myös siirtopumpun sähköpumpulla jos se olis ollu jumissa, ei apua, sitten kyseltiin vähän viisaammilta mistä vois kiikastaa ja heräsi epäilys että joku/jotkut suuttimista olis jääny auki. Otin ne irti ja vein testaukseen, nyt tuli soitto että huonot ne oli mutta ei niistä mikään selkeesti auki ollu. Kärjet niistä uusitaan nyt niin onko suosituksia paineista, alkuperäinen on vissiin 110 bar, onko hyötyä nostaa kun on tuo turbo nyt? Täytyy vielä se hehkuhomma tarkistaa että oikeesti toimivat, pihtivirtamittarilla homma vissiin onnistuis.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2025, 17:36
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.624
Perusasetus

Hehkut voi näyttää arvoja vaikkei hehkuisi. Kannattaa ottaa hehkut irti ja kytkeä johdoilla suoraan akkuun jolloin silmällä näkee hehkuuko vai ei.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2025, 07:28
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.649
Perusasetus

Kannattaa nostaa vähän suuttimien painetta.
Kyllä se kone pitäis lähteä käymään ilman hehkujakin joutuu vaan starttaa pitkään.
Oletko varmaan tarkistanut että sammutin ei ole jäänyt päälle?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2025, 10:59
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Paljonko olis hyvä paine, 120bar? Sammuttimesta en satavarma ole, edicin vipu liikkuu nornaalisti mut pitäskö sitä purkaa jotenkin että sais varmuuden siitä sammuttimesta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2025, 08:08
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.649
Perusasetus

Ota se tanko irti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2025, 14:00
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Jep, se on nyt irrotettu, kunhan saa suuttimet takas niin pääsee kokeileen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2025, 13:24
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Eilen sain suuttimet paikalleen ja ehdin kokeilla vähän käyntiinkin, eipä lähteny. Edicin tanko siis on nyt irti ja vipu tuntuu normaalilta käsin väännellessä, molempiin suuntiin kääntyy ja palaa keskelle. Ainetta ei vaan tuu suuttimille asti, onko kukaan aukassut sitä säädinkoteloo pumpun ollessa paikallaan? Hankala paikkahan tuo on mutta jos sieltä pääsis katteleen onko siellä joku jumissa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2025, 14:34
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
että huonot ne oli mutta ei niistä mikään selkeesti auki ollu. Kärjet niistä uusitaan nyt niin onko suosituksia paineista, alkuperäinen on vissiin 110 bar, onko hyötyä nostaa kun on tuo turbo nyt?
Vesihän nuo kärjet syö tai jättää jumiin, mitä ite noitten kanssa puljannu. Noista suuttimista en tiedä nyt suoraan tapahtuuko säätö shimmeillä vai onko pultti kiristeinen? Koekäyttöpenkkejä saa aika edukkaasti käytettynäkin jos haluaa itse säädellä. Oman ymmärryksen mukaan ei vaan paljon ole hyötyä paineen nostosta ilman tarvaranmäärään nostoa. Ahtimena käyttäisin ehdottomasti vnt/vgt ahdinta.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2025, 15:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Ahtimena käyttäisin ehdottomasti vnt/vgt ahdinta.
Miks? Miten saat siipien ohjauksen toteutettua järkevästi?

https://forum.ih8mud.com/threads/vnt...for-3b.783546/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2025, 15:12
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Talking

Kiitos Matti, nyt alko ongelma ratkeemaan, se hämäsi kun nuo turbiinisiivet oli kiinteät ja se painekello ohjaa noita siivekkeitä tossa sivulla, luultiin niitä vaan vähän erikoisemmaksi hukkaportiksi.Olisi pitänyt heti ostaa se Subaru Imprezan turbo mitä suosittelit jo alkuun mutta aattelin säästää kun sattu tuo mitsu kohille
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2025, 15:17
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Laitetaas vielä kuvat niistä läpistä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250405-160106.jpg‎
Views:	169
Size:	88,0 Kt
ID:	109030   Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250405-160142.jpg‎
Views:	177
Size:	113,4 Kt
ID:	109031  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.05.2025, 18:35
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

No niin, nyt on Imprezan TD04 turbo paikallaan ja kyllähän tuo suupieliä hymyyn vetää, kello taitaa tuossa olla 0,5bar mutta tuokin on jo huima parannus entiseen. Meinasin laittaa ahtopaineen säätöventtiilin hukkaportin letkuun jos sitä tarvii dynossa vielä säätää, mikähän siihen olis hyvä? Muutama ongelmakin on, käynnistäessä pössäyttää vaaleaa savua, osa varmaan palamatonta diisseliä,syöttöä ruuvattiin vähän isommalle, osa haisee öljylle, ajossa ei juurikaan savuta edes vedättäessä. Turbo jäi semmoseen asentoon että öljyn paluuletku lähtee aavistuksen yläviistoon ennenkuin putoaa alas, voisiko tuo johtua siitä, kuvassa punainen liitin. Toinen juttu on että tuntuu starttaavan laiskemmin, edellisellä turbolla pyöri ihan normaalisti kun sitä aika kauan koitettiin käynnistellä, mistähän tuo johtuu?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250509-190933.jpg‎
Views:	156
Size:	82,9 Kt
ID:	109375  
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.05.2025, 08:04
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

kyllä turbon öljynpaluun pitäsi olla esteettömästi virtaava. mikä tuossa punaisessa liittimessä on sisäreiän halkaisija? jos paluulinja ahdistaa niin varmasti tulee ongelmia, ahtimen tiivisteet on pakopuolella sellaiset, että ne laskee öljyn läpi ja sitten savuaa.

jouduitko asennuksen takia tekemään johtotehtäviä, laiskasti starttaaminen voisi viitata huonoon kontaktiin jossakin liitoksessa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.05.2025, 11:06
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Sitä vähän pelkäsinkin, täytyy ehkä vielä muuttaa tuota asentoa, liitin on 12mm sisältä. Sähköhommia en muistaakseni tehny mutta täytyy tarkistaa ne liitokset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota 3b:hen turbotus paketti reiska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 04.09.2021 19:10
Toyota hj60 turbotus kingkong78 Tekniikka & Jutustelu 25 05.09.2018 19:44
Ostetaan 2l2 turbotus Hilux777 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.12.2017 11:35
Myydään Turbo / Turbotus setti Toyota Hilux, LJ70 Fourmotion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 15.06.2013 13:54
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16


Sivu luotu: 06:20 (GMT +2).