Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 10.01.2025, 14:40
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 94
Perusasetus

Valinta olisi huomattavasti helpompi jos kriteerit ja budjetti on tarkat. Mutta ensimmäistä maastoautoa ostaessaan on käytännössä mahdotonta tietää millä asioilla on itselle eniten merkitystä. Jokainen kokee maastoauton vahvuudet ja heikkoudet erilailla. Ja jokainen maasto-ominaisuuksia lisäävä muutos huonontaa ominaisuuksia kadulla. 2" korotus lisää maavaraa metsään, mutta samalla kulutus kasvaa 1-2l/100km ja huonompi ajaa moottoritiellä. Ja taas sama, toista ei huonontuminen haittaa mutta joillekin se on ongelma.

Itsellä on V8 WJ ja vakio renkailla sekä ilman korotusta se on minun mielestä todella hyvä ajaa. Aiemmin ajoin vuorotellen 530d bemarilla sekä tuolla, ja tykkäsin enemmän Jeepistä. Nyt toki sitä on rakennettu niin paljon että ajo-ominaisuuksia ei pääse kehumaan. Joten jos vakio WJ on huono ajaa, niin silloin kannattaa alkaa vaihtamaan alustasta riittävä määrä niveliä/puslia/ohjaus iskari. Näillä omasta tuli aikoinaan aivan eri auto ja luulen että sama on kaikissa muissakin maastoautoissa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2 venettä, iso ja pieni legless O/M/V Ajoneuvot 0 25.03.2013 21:45
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. Rinssi Tekniikka & Jutustelu 17 19.02.2013 10:01
Myydään Pari venettä patsuk O/M/V Muut 3 10.10.2011 21:30
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19


Sivu luotu: 08:16 (GMT +2).