Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2024, 20:38
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Vihdoin pääsin räpläämään ja aloiteltiin tps säädöllä.

4.82v mitattu ja eli 4.82 x 0.17 = ~0.82v pitäisi olla ja mitattu 0.3v.

Ei muutaku pultit auki



Vähän porausta ja uutta kierrettä ja tps saatu sinnepäin ainakin kohdilleen.

Kaasuun vastavuus parani huomattavasti.

Tilasin uuden laturin kuitenkin, sekä lambda anturin.
Kun nämä saapuvat niin koitetaan sitten miten tuo pelaa..
Imuvuotoja ei tuntunut löytyvän.
Sytytys osia tulee nyt myös samaan pakettiin.

Tässähän on turvatankki kontissa ja joku ulkoinen pumppu, paineista ei oo toistaseksi mitään tietoa.

Pääasiahan on, että saadaan toimivaan tyydyttävästi ja päästöistä läpi..

Sillä välin kun osat matkustavat mantereen poikki niin oli hyvä hetki kurkkaa miltä vinssin sisuksissä näytti..



Tämän takia halusin avata, että on sitten ainakin mahdollisesti edellytyksiä toimia kun joutuu vinssiä käyttämään..

Kollektori siistissä kunnossa, joten herkistely ja puhdistus riitti tälle puolelle. Vaihteiston puolen käytin auki ja siellä näytti hyvälle osien, että rasvojen osalta.

Vinssi siis takasin paikoilleen.. testaaminen jää vielä myöhemmäksi..

Melkosen kevyen tuntuinen tuollainen 12000 tyrex vintturi.
Liekö se mistään kotoisin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2024, 17:15
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Osia ei oo vielä kotiportailla näkynyt, joten ilta puhteina on tullut vähän uusittua kaapeleita autoon..

Myös tuli tutkittua kun bensapumpulle on vedetty oma syöttö (ilman sulaketta ja piuha kulkee jalkotilassa suojaamattomana), mittailin vanhan ja kaikki näytti toimiva pumpun liittimeen asti auton alle, testataan sen toiminta vielä kun saadaan laturi.
Voi sitten poistaa tuon virityksen jos toimii..

Ajattelin jo katsastusta silmällä pitäen ruveta jarruja aukomaan ja putsailemaan..

Takapäässä rengas heiluu sentin verran molemmin puolin.. ja tässä ei pitänyt c- sokka perää olla.. no purkaminen paljasti melko ikävän yllätyksen.


No ajattelin, että eihän siinä pyörän laakerit uusiksi.
Ajattelin vaihtaa nyt sitten samalla peräöljyt ja mikä välitys.


Olikin öljy vaihtunut soraan.




Onko tuossa pettänyt laakerit ja sitä kautta sitten öljyt vaihtunut kuraan.. tiedä häntä..

Vei vähän motivaation

Tässä on nyt mietiskely laakeroiko tuon uudestaan ( ei taida olla mitään järkeä) vai vaihtaako akselit nyt vai polttaa koko vehkeen.

Kiva olisi ollut päästä ajamaan näillä akseleilla edes kerran niin olis tiennyt onko tommonen xj käteen sopiva vai ei

1530mm näytti olevan tuo dana 35 laipasta laippaan. HJ akselit jää vähän kapeaksi.. juuri saadun tiedon mukaan 2gen pajeron akseli olis 1500 leveä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2024, 20:35
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Mites jos vaan vaihdat uudet pyöränlaakerit, kaavit enimmät kuravellit pois ja pistät uutta öljyä sisään. Ajelee sen minkä kestää ja miettii sitten vasta akselien vaihtoa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2024, 20:31
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Olihan sekin vaihtoehto.. pinjoni vaan osuu jo caseen takaata niin ei kovin pitkäikäinen oo..
Etuperän avasin tänään siellä backlashiä arviolta pari milliä ja laakeripukit väärillä puolilla. Palalukko sieltä sentään löytyi.

Jakolaatikob ympäri kääntää harkitsin, mutta koria joutuis silpomaan..

Katotaan mihin tässä päätyy.. ei oikein ois mieltä ruveta laakeroimaan noita periäkään..

Toyotan lukkoakseleita rupesin haaveilemaan.. ovat 60mm vaan kapeammat..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2024, 21:45
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Yön kun Nukkui niin päätös tuli, että laakeroidaan tarvittavilta osin nuo alla olevat akselit niin pääsee testaamaan onko tästä vehkeestä maastokäyttöön vai onko palattava dieseleihin..

Purettiin poitsun kanssa etuakseli nyt ensiksi pois auton alta..

Nyt on helppo vaihtaa lambda ala kautta..

Nyt kun akseli pääsi riippumaan itse niin ensimmäinen rajoittava tekijä on ulos joustossa panhardi akselin puolen kiinnike. Seuraavaksi loppuu vara etukardaanista ( en katsonut ottaako johonkin kiinni)
Tässä vaiheessa jouset vapaana iskareissa olisi vielä vähän varaa tulla alaspäin.

Myöskin paljastui lisää korjattavaa jäähdytysneste vuotoa lohkon takaa..

No akseli on nyt pois ja tosiaan sitä backläshiä oli toista milliä.


Ja edellisellä kävijällä ei oo ollut kaikki silmät mukana..

Preloadia ei ollut ollenkaan. Murikka tippui syliin.

Pinionissa pieni klappi..


Mielestäni en mitenkään noin kovaa pahoin pidellyt, että shimmit meni tuohon kuntoon..

Laakerit näyttää hyvälle, joten shimmausta tiedossa..

Toisessa olka-akselissa on raidenivel ollut löysällä .. kulunut väljäksi reikä..

Toisessa olka-akselissa jarrusatulan kannakkeen pultit puoliksi auki eikä liiku mihinkään..

Sovin kaupat tänään varaosa d30 jos siitä saisi knucklet, on uudempi missä on kiinteä jarrusatulan kannake (sopivuudesta ei toistaseksi tietoa..)

Amerikan pakettikin vihdoin saapui saa vähän edes tätä romua kasaan päin..


Tosiaan tässä on toi CAD ollut.. pitkä tikku sieltä paljastui..

Kannattaako samalla nyt hitsailla putket Murikkaan kiinni?
Entäpä jotain trussin tynkää.. ne olis nyt helppo kun on akseli irti..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2024, 17:29
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Laturi meni paikoilleen, lähti myös lataamaan..
Lambda anturi meni paikoilleen, helppo oli alakautta vaihtaa kun ei ollut akseli tiellä.

Käynti parani huomattavasti.. laitoin myös orginaali polttoainepumpun syötön kiinni ja koe käytöllä se tuntui toimivan.



Moottori kumityynyt meni myös paikoilleen moottori nousi 30-40mm.

Etukardaani ottaa vaihteiston palkkiin kiinni (ei taida olla alkuperäinen palkki, täytyy joskus kuva ottaa)



Kasailin tuon d30 putsailun jälkeen, että näkee onko hammaskosketus sielläpäinkään.. ei oo kelloa niin backlash on arvio en tiedä tekeekö liika backlash tämän vai onko toi välitys kulunut pilalle.
Backlashiö on arviolta toista milliä..


.

Takamurikan purin ja heitin dieseliin likoomaan..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2024, 19:35
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.125
Perusasetus

Osia tilattu taas maailmalta, joten odottelun lomassa etsikelin hävinneitä mittariston valoja, sekä muita sähköjen katselua/siistimistä..

Pienen tutkimisen jälkeen paljastui valokatkasijan olevan uusittu, mutta INST sulakkeella ei tullut jännitettä.. suoralla syötöllä toimi.. lopulta paljastui, ettei parkit toimi ja siellä oli sulakkeella lämpöä tapahtunut.. pienellä putsailulla ja uudella sulakkeella tämänkin sai toimimaan..

Takalukon kompuralle on vedetty konttiin asti plus ja miinus johdot akulta asti. En tiedä mikä tämän idea on ollut..

Plus johdon sulake on siellä kontissa juuri ennen kompuraa 😀
Tähän hommaan täytyy palata myöhemmin jos se toinen akku tulis konttiin vielä..

Jos jotain positiivista tästä nyt niin valot ja vilkut toimii katsastusta silmällä pitäen..

Ohjauslukko ei toimi, täytyy sitä ruveta seuraavaksi tutkimaan mitä se on syönyt..

En tiiä onko nää jeepit oikeesti näin surkeita vai onko vaan surkee yksilö. Japanin maan laitteissa ei oo tämmösiä ongelmia ollut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0L A niinkuin askivika Opolo O/M/V Ajoneuvot 0 16.07.2024 10:01
Myyty Jeep Grand Cherokee -95 4.0 Laredo 2350€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 09.11.2018 08:00
Myyty -94 Jeep Grand Cherokee Laredo 5.2 V8 Automaatti halibatsuiba O/M/V Ajoneuvot 1 05.11.2018 07:55
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo -93 Maxxpower O/M/V Ajoneuvot 0 16.02.2012 11:35
M jeep cherokee laredo -90 4,0 manuaali vaihteilla reeraaja O/M/V Ajoneuvot 2 22.01.2008 21:51


Sivu luotu: 23:40 (GMT +2).