![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() On tuo ARB 180103 solenoidi 3/2, ilma poistuu tuon kelan läpi tulevan putkimaisen "karan" läpi, esim tässä amazonin ilmoituksessa enempi kuvia rakenteesta https://www.amazon.com/ARB-180103-Re.../dp/B00042JHT4 Erillistä paineensäätäjää et välttämättä tarvi, kunhan kompuran relettä on ohjaamassa painekytkin. esim tämä pitää paineen kokoajan 6-8bar välillä: https://www.ikh.fi/fi/painekytkin-mi...-bar-xt9063201 Tuossa ARB:n kompurassa painekytkin saattaa jo ollakin, joku viisaampi osanneen kertoa ![]() Mittari on tosiaan kiva olla järjestelmässä ja kytkimien vieressä hyvä paikka. Kokemuksesta voin sanoa, että painemittari olisi kiva näkyä myös pimeässä ja taustavalolla varustettua painemittaria ei pienessä kokoluokassa tahdo löytyä. Eli kannattaa virittää jotenkin sopiva ledi kohdistettuna valaisemaan mittaria.... esim: https://www.ikh.fi/fi/painemittari-m...nnitys-mwm4010 https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...12v-2000050948 Minulla olisi joutilaana kalibrointikaasupullo (CALGAZ), tilavuus jotain 2-3L, paksua alumiinia eli pohjaan voi kierteyttää 1/8 liittimille paikkoja, koestuspaine muistaakseni 35bar. Ja kannattaa yrittää miettiä joku vedentyhjennyspaikka järjestelmään, kosteutta syntyy väkisin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuon romun kanssa tekeminen lopu vissiin ikinä, takajarruja ilmatessa meni jarrusylinteristä kierteet ilmausnipasta. No siinä auton alla kömytessä totesin että pitäs pelkääjän puolen öljyvuotoki korjata minkä aattelin johtuvan stefasta, mutta paljastuki että akseli on ruostunu puhki jousen kohalta.
![]() Meinasi olla jousen pultitki vähän tiukassa ko yks meni poikki ja muut piti sahata poikki ![]() Nytkö akseliputki on hiottu ja kaikki kiinnikkeet irrotettu nii samalla aattelin vahvistaa akselin. Ajatuksena olis laittaa tuuman putkea akselin alapuolelle tai miksei vaikka ylöski?? Perän panssariki olis sammaan remonttiin hyvä tehä, sitä häätyy vähän mittoa ja suunnitella minkälaisen tekee. Siihen ajattelin 8mm lattaa käyttää.. Riippuja kattelin että jos samalla tekis aavistuksen pitemmät ja jämäkämmät, riittääkö 6mm paksuueksi jos riipun puolikkaat yhistäis keskeltä hitsaamalla latan molemmille puolille? ![]() Hyvä auto tämä Suzuki ko ei tartte miettiä mitä tekkee seuraavaksi ko auto itte ilmottaa koko ajan uusia remonttikohteita ![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() Viimeksi muokannut NorthRider : 08.06.2024 19:29 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on akseliputken ruostevika saatu paikattua ja uudet jousipedit tehty. Kuinka tarkkaa hommaa jousipetien laitto on kardaanikulman kannalta?? Tehin niin että jätin toisen puolen pedin paikoilleen malliksi, vatupassi päälle ja passilla toiselle puolelle uusi peti kiinni. Ihan sammaan linjaan ne ei tullu, mutta ei se monen asteen heitto sentään ole.
![]() Kävin itteni kanssa jaakopin painia tehäkkö soa vai ei, mutta päätin olla tekemättä ![]() ![]() Sitten pääsiski kassaus hommiin ja kattoon montako sattaa kilometriä nyt kerkeeää ajamaan ennenkö on taas joku paikka remontissa ![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa varoa ettei tempase akseliputkea mutkalle
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hitsasin aina 2 sentin sauman kerrallaan jonka jälkeen jäähytin paineilmalla niin kauan että oli kokonaan jäähtynyt ennen seuraavaa saumaa. Hiasta hommaa, mutta tuollalailla sai varmistettua että akseliputki pyssyy suorassa.
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noh eipä se toisen puolen jousipeti ollu sen häävimmässä kunnossa, mutta siitäki selvittiin ruosteenpoistolla ja muutamalla hitsipuikolla. Nyt on jouset ja akseli maalattu, jousissa uuet puslat nii pääsee laittaan jarruhilppeet takasin ja kasaushommiin.
Minkälaista matskua pitäs laittaa pusliin holkeiksi ko alkuperäset oli niin ruostunu pultteihin kiinni että piti katkoa.. Jämäkämmät riiput pitäs vielä saaha aikaseksi tehtyä.
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon akseliputkken vääntymiseen hitsatessa... valitettavasti Suzukin (ja muidenkin) putki vääntyy yllättävän helposti jäähtyessään, vaikka miten yritääisi lyhyillä saumoilla ja välijäähdytyksillä sitä estää. Jos akseliputkin on sinulla vielä irtonaisena, laita suorat neliöputken/kulmaraudat tms. viivaimet päätylaippoihin kiinni ja mittaa, paljonko on viivaimien väli esim 50cm akselin yläpuolella ja alapuolella. Nyt on kaikki uudet hitsaukset akselin alapuolella, niin viivaimien väli on akselin yläpolella pidempi kuin alapuolella. Hitsaamalla vastaavat saumat (tai vähän enemmän) putken vastapuolelle korjaa tilannetta aika lähelle hyvää. Saumat voi hioa jäähtymisen jälkeen pois rumentamasta akselia. Pientä akseliputken taipumaa ei käytössä edes huomaa ja se ei vaikuta muuhun kuin pyörän kulmiin ja pyöränlaakereiden lyhyempään elinikään. Reilu taipuma alkaa kuluttamaan myös vetoakselin spooreja ja poskirattaita |
![]() |
Luokat |
samurai, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturiprojekti 2016? | Häänrik | Chit-Chat | 6 | 12.02.2017 22:12 |
Myydään maasturiprojekti osina,patrol 3,3td | sull45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 23.02.2013 15:58 |
Vuoden maasturiprojekti OHI | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 1 | 13.12.2010 22:29 |
Vuoden 2010 maasturiprojekti ehdokkaat, äänestys maasturiprojekti osion alkuriveillä! | swamber | Maasturiprojektit | 58 | 14.11.2010 22:20 |
Vuoden 2009 maasturiprojekti | Rekisteröimätön | Maasturiprojektit | 58 | 02.10.2009 08:24 |