Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju tiivistettynä:
Hessu888 kysyy akselimassojen ja kavuuksien muuttumisesta muutoskatsastuksessa, kun muuttaa diesel pick upin sähkökäyttöiseksi lisäten akkupainoa. Hcet vastaa, ettei valmistajan ilmoittamia massoja voi muuttaa ilman todistusta, akselimassoja muutetaan punnituksen perusteella, ja istumapaikkojen määrä voi vaikuttaa veroihin. Omistajan vastuulla on oikea akselimassojen jakautuminen ja ylikuormitusten välttäminen. Sisua45 tiedustelee, voiko istumapaikkoja säilyttää samana muutosten tapahtuessa.

HeikkiH mainitsee Teslan akkumoduulien yleisyyden sähköautojen muutoksissa, ja ECE R100 hyväksynnän vaatimuksen akkujen osalta. J0hannes korostaa hyväksyttyjen akkujen tarvetta muutoksissa.

Hessu888 jakaa tiedon Trafin vaatimuksista: ennen vuotta 2016 käyttöönotetut autot voivat käyttää itse tehtyjä akkukoteloita, kun taas vasta sen jälkeen akkujen on oltava alkuperäisessä kotelossa. Muutoksiin tarvitaan tiettyjen turvallisuusstandardien noudattamista.

Yhteenvetona: Muutoskatsastuksessa akselimassat ja kantavuudet muuttuvat punnituksen perusteella. Istumapaikkojen säilyminen riippuu muutoksista ja vaatii tarkkaa huomioimista. Hyväksyttyjen akkujen käyttö sähköautojen muutoksissa on tärkeää, ja Trafin vaatimukset vaihtelevat auton käyttöönottoajankohdasta riippuen.
 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 11.05.2024, 23:26
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Jos polttomoottori lähtee pois konehuoneesta, niin sen voi sulloa akkuja täyteen?

Näin BMW teki muutaman sähköauton yli 50 vuotta sitten.

https://bmwconceptsarchive.files.wor...e_1-1-jpg.jpeg
Juu periaatteessa konehuoneeseen voi laittaa akut, mutta tässä mun tapauksessa akku tai akut pitäisi olla ns. ECE R100 hyväksytyt ja vielä ei ole löytynyt sen kokosia mitkä menisi konehuoneeseen. Ainoa järkevän muotoinen (suorakaiteen) 40kW akku on BMW i3:sta ja se on niin iso että se pitäis laittaa lavan pohjalle.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ongelmia Jeepin muutoskatsastuksessa spike Tekniikka & Jutustelu 26 04.05.2020 00:11
SOAN hylkäys muutoskatsastuksessa tth Tekniikka & Jutustelu 11 07.11.2016 13:27
Auton liikennekelpoisuuden arviointi muutoskatsastuksessa Temutin Chit-Chat 12 09.01.2015 08:07


Sivu luotu: 07:01 (GMT +2).