Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2024, 23:25
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Enpä usko, ennen kuin joku laitta faktaa pöytään....siis turbiinilukon "pakkolukituksen" osalta.

Ja kickdown:han vaihtaa pienemmälle pykälälle, joten en tajua miten kick down voisi kytkeä turbiinilukon päälle isolla vaihteella....

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 17.01.2024 23:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2024, 09:07
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Enpä usko, ennen kuin joku laitta faktaa pöytään....siis turbiinilukon "pakkolukituksen" osalta.

Ja kickdown:han vaihtaa pienemmälle pykälälle, joten en tajua miten kick down voisi kytkeä turbiinilukon päälle isolla vaihteella....
Ei siihen hydraulisesti ohjattuun saa pakkolukitusta, siinä kun ei ole vastaavaa turbiinilukkoa kuin sähköohjatussa. Ihan mekaaninen toteutus, nelosella on aina lukitus. Kickdown -vaijerilla saa vaihtoajankohtia ja -terävyyttä muutettua (tämäkin menee toisin kuin jenkkiaskeissa, puhuvatkin vaijerista eri nimityksellä), ja tuo mistä mainitsin löytyvän 4HP14/18 askeissa missä kuvernöörin ohittamalla saa "pakkopykälät" käyttöön, oletan että 4HP22 askistakin löytyy mutta niiden sijainnista ei ole itsellä tietoa. Jos olisi paremmat kuvat, tai jopa irtoaski pihassa, niin sitten voisi tuonkin varmistaa...

Varmasti hämää tuon 4HP22 askin kanssa sekin, että siitä on niin erilaista vaihtoehtoa olemassa, hydraulinen ja sähköohjattu poikkeaa moneltakin osalta toisistaan, sähkötön versio on ainakin Classic Rangessa ja ykkös-Discossa, sähköohjattuna kakkos-Discossa ja P38 Rangessa (joissa tuli verrattua käytöstä, Rangen bensakasin kanssa käytös ihan erilainen ja mukavampi kuin TD5-Discossa, lukonkin osalta). Osa mekaniikasta on samaa, osa poikkeaa paljonkin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2024, 18:54
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

ittellä -88 range just tuolla zf automaatilla, kaveri tuossa toissa kesänä ihmetteli että miksi mulla hyytyy vekotin että jaksaa se pitäis kaivattaa, sitten sääjettiin juuriki tuota kick down vaijeria, enkä muista kumpaan suuntaan mutta alkoi kiertämää eikä hyytyny vaikka kaivatti pohjia myöten jänkään, eli vissiinkin ennen säätöä se mulla vaihtoi liian aikaisin vaihteita mutta pakko 1 hyytyi myös että en tiiä, ja meinas sammua pykälä päällä. Mutta se tuli vaijerinsäädöllä kuntoon ja pelittää hyvin.

Perävälitykset vain suoraan vaihtoon ja kannattaa satsata ja tilata ne 4.7 HD mallin etu ja takavälitykset, 35x13,50R15 mudzilloilla oli sopivat, tietenkin ois saanu olla enemmän välityksiä jänkä hiippailussa koska automaatin öljynlämmöt nousi vaikka oli lisäsyyläri vakion lisäksi, max 116asteessa kävi ja sitten tovin jäähyttely parkit ja matka jatkui.

Itselläni oli halvimmat 4.7 välitykset(britpart) maksoi kolmisen vuotta sitten 90€ kappale mutta tais olla jotain valuvikoja vaikka kuinka shimmailtiin kosketukset niin yhestä kohasta puri kiinni, ja tietty ei kestäny kunnon polkemista minun käytössä.

Ja nuilla 4,7 välityksillä 35" renkailla turbiinilukko meni päälle 69-73km/h vauhissa, ja vakio välityksillä piti saaha lähemmäs vaiko reipas 90km/h ja joustavan ja pehmeän alustan kanssa on melko mielenkiintoista ajella tommoista vauhtia 4-tiellä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2024, 22:46
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Menee vähän off topic jo, mutta tohon edelliseen....

Noihin käy myös Serieksen perät, omaan 300 TDi Discoon vaihdoin about 10 vuotta sitten Serieksen 4,7 välitykselliset perät, toiseen (taakse) tuli Detroit locker 100% palalukko ja eteen vaihdoin sen planeettapyörästön vanhasta perästä, koska tossa 300 TDi Discossa on jo molemmissa päissä 24 spline vetarit kun serieksessä ja alkupään 200 TDi ykkösDiscoissa ja Classiceissa on 10 spline vetarit.

Toki voihan sen pinionin ja crown wheelinkin vaihtaa, mutta joutuu sitten pinionin korkeutta tosiaan shimmailemaan, että vähän enemmän puuhaa.

Ja nyt siis kyseessä se Serieksen Rover perä, joka käy suoraan kyllä ykköDiscon ja Classic Rangen Rover -akseliin.

(pitkissä 3-sarjan Serieksissä taka-akseli kun on jo Salisbury)

EDIT: mulla saattas olla tollaset Serieksen orggis Crown Wheel/Pinion parit irrallaan, jotka voisin ehkä myydä.....(ei siis koko murikka, eikä Britpart))
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 23.01.2024 22:51
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon muuttaminen Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 9 27.11.2020 14:10
Ostetaan ZF 4HP22 necotium O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.06.2012 23:02
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Ozi wpt tiedoston muuttaminen slipoveri Tekniikka & Jutustelu 15 07.02.2006 18:34
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).