Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2023, 14:39
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.419
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Sähköohjattuun 4HP22 askiin on lukituksen pakko-ohjaus suht helposti tehtävissä, ja ainakin TD5 -koneinen Disco2 muuttui huomattavasti taloudellisemmaksi tuommoisen muutoksen kanssa...
Eikö se sähköohjaus ollu vasta 4HP24 askeissa?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2023, 16:03
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 562
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Eikö se sähköohjaus ollu vasta 4HP24 askeissa?
Oli kaks-kakkosissakin. 4HP24 on ainakin P38 Rangessa 4,6 litraisen koneen kanssa, pienemmissä 4HP22 joka kakkos-Discoissakin ainakin TD5 ja 4.0 V8:n kanssa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2023, 14:09
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 47
Perusasetus

JasuT:ltä löytyi taas paljon tietoa. Kiitos tästä.
Ymmärsinkö oikein, että nelosen ja lukon kytkeytyminen ovat täysin toisistaan riippuvaisia? Eli niiden välinen kierroslukuero pysyy aina samana eikä pelkkää lukon kytkeytymistä voi aikaistaa?
En ole ZF:n laatikkoa koskaan avannut, mutta mikäli tuo governorin venttiili on muiden venttiilien mukana venttiilikoneistossa ja sen saa öljypohjan kautta pois niin periaatteessa muutos olisi helppo. kunhan jostain löytyy painavampi venttiili tai siihen saisi painoa lisättyä. Siihen tuo tietty helposti kaatuu.
Voisikohan oikeasti noin helppoa olla... Ei tarttisi edes vaihteistoa autosta irroittaa tai jakovaihteistoa ja vaihteiston päätyä päästäkseen itse governoriin käsiksi.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90
Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2023, 15:50
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 562
Perusasetus

Lukaisin vielä hydraulisen askin manuaalia, ja sen perusteella mitä ymmärsin, ei ole erikseen kytkeytyvää lukitusta (kuten ei myöskään 4HP14/18). Moottorilta tuleva voima kytketään kulkemaan turbiinin läpi, omalla akselillaan... Sitä en jaksanut hätäisesti katsoessa selvittää, kulkeeko samaa reittiä osa voimasta myös kolmosvaihteella, kuten noissa pienemmissä askeissa oli toteutettu...

Governor on ulostuloakselilla, eli vaatii ainakin jakoaskin, vaihteiston "hännän" sekä ulostuloakselin irrottamisen, jotta pääsee venttiilit irrottamaan. Ne kun pyörii ulostuloakselin mukana, ja keskipakovoima vaihtaa venttiileissä asentoja jotka sitten komentaa "sielua" vaihtamaan vaihdetta. Governorin luistien vastapainetta säädetään kicd-down -vaijerilla näissä, eli vaatii enemmän vauhtia että saa luistin vaihtamaan asentoaan, ja sitä enemmän on vastapainetta mitä syvemmälle kaasua on painettu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon muuttaminen Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 9 27.11.2020 14:10
Ostetaan ZF 4HP22 necotium O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.06.2012 23:02
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Ozi wpt tiedoston muuttaminen slipoveri Tekniikka & Jutustelu 15 07.02.2006 18:34
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 03:10 (GMT +2).