![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Samaa pohdin itse kun pähkäilin että hp-ahtimen turbiinin läpi pitää kulkea kaikki pakokaasu ja silti sen pitäisi herätä alhaalta. VNT ei silti tule compoundissa kysymykseen, menee liian monimutkaiseksi näin alkuun. Tuo kompurapuolen mitoitus hp-ahtimessa vaikuttaa kinkkiseltä, tai ainakin työläältä. Onko kokemuksia että hp-ahtimelta "pyydetään" liikaa ennen lp-ahtimen mukaantuloa, eli painesuhde koittaa nousta liian kovaksi? En minä ahtopainetta pelkää, ei vaan ole kokemuksia kovista paineista vakiomoottorin kanssa. Toki nyt muodostuu pumppu pullonkaulaksi eli kakku ei riitä koviin paineisiin eikä toki nämäkään paineilmalla toimi eli pulloon puhaltaminen ei ehkä auta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nelisylinterisiä nuo on kaikki, ikävä kyllä. Ja kaikissa etukardaani kuskin puolella niin en äkkiseltään löytänyt helposti sovitettavaa dieselkutos-laatikkopakettia noihin amerikkalaisiin.
Nettiä selatessa jotkut olivat käyttäneet vetohommissa alkuperäistä ahdinta hp-ahtimena, toki Mitsun koneissa pakopesän nielu on turhan ahdas, varsinkin 2.8:ssa. Tämä siis vaan kuriositeettina, olisi ollut halpa kokeilu lyödä GT35-kopio lp-ahtimeksi orkkisahtimen kaveriksi. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykö ulkomuistista vinkkiä 2.8l moottorille? Tehdasturbojen etsintä on hieman haastavaa kun ei löydy taulukkoa mistä voisi katsoa kompura- ja turbiinikartat yhdellä vilkaisulla.
Omaan makuun tuo Mitsun 4D56-moottorin TD04-09B herää hiukan myöhään, voi toki johtua pumpun säädöistäkin. Tämä ahdin voisi muuten olla sopiva kandidaatti hp-ahtimeksi isompaan Mitsun moottoriin. 2.8-moottorissa on pakosarjassa pieni reikä egr-venttiilille, siitä saisi pienen hukkaportin ohittamaan hp-ahtimen turbiinin jos tarve vaatii, mahdollisesti ilman ahtimen kyykkäämistä? Viimeksi muokannut Samikoo : 26.08.2023 20:48 Perustelu: typo |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos laittais vaan yksinkertaisesti pikku holsetin He221w ja säästäisi aikaa ja energiaa autojen muuhun rakenteluun, esim. välitysten tihentämiseeen jos kerran isoja pyöriä tulee alle...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä noita muutenkin rakennetaan ja välitykset muutetaan kun sen aika koittaa.
Tuo on todettu moneen kertaan että helpoin olisi laittaa sopiva yksi ahdin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pumppuun laittaisin ite enemmän panostusta kuin monimutkaiseen ahtamiseen, ahdin kuin ahdin, kyl se vaatii sopivasti soppaa että sysää. Ei sillä tukkeeseen asti kiinni käännetyllä VNT:lläkään saa potkua jos ei syöttö oo tarpeeks iso, lyhyt ja oikea-aikainen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Squirrellin ahtimen mitoitustaulukko | armas | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.06.2014 21:21 |
mitä öljyä käytät isosssa dieselmoottorissa voiteluaineena? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.03.2014 16:26 |
Katti/hiukkaskiihdytin dieselmoottorissa | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.10.2013 10:07 |
Ostettu CT-26 ahtimen pakoputken laippa | Waalsku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.10.2009 10:52 |
O: Lj:n ahtimen osia | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 31.01.2004 13:06 |