Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2023, 20:16
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eiköhän se 270:n loova ole noista kaikkein lujin.

Mutta mites V6 sprintterin loova? Onkohan se sovellettavissa G:hen. Luulis ainakin väännön kestoa löytyvän erimalliin.
EDIT: Kytkinkoppa tosiaan aivan eri, eli sen puolesta ei suoraan käy vanhaan koneeseen.


Viimeksi muokannut Mika_T : 10.04.2023 20:21
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2023, 21:13
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Eiköhän se 270:n loova ole noista kaikkein lujin.

Mutta mites V6 sprintterin loova? Onkohan se sovellettavissa G:hen. Luulis ainakin väännön kestoa löytyvän erimalliin.
EDIT: Kytkinkoppa tosiaan aivan eri, eli sen puolesta ei suoraan käy vanhaan koneeseen.
Mutta tarviiko se olla 270cdi:n aski? Tosiaan tehotavoite jää pieneksi, joten väätöäkään ei lie aiva älyttömästi tulossa...

Kytkinkoppa lienee tosiaan isompi tuossa V6 rintterissä, tai oikeastaan kaikissa kutoskoneisten askeissa.
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2023, 10:20
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eihän se mikään pakko ole olla. Vaihtaa sitten jos hajoaa.

Mitenhän noissa on vaihteiden välityksissä eroja. Voisi kuvitella että siinä 270:n loovassa on 5 ja 6 välitetty pidemmiksi joka voisi kivasti kompensoida maasturin hitaampia perävälityksiä,
En siis tidä miten asia on, kunhan pohdin "ääneen"

Olikos G:ssä nopeusmittarin lähtö jakoloovassa? Tai siis on tietenkin että näyttää myös hitaalla puolella oikein.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2023, 18:48
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Eihän se mikään pakko ole olla. Vaihtaa sitten jos hajoaa.

Mitenhän noissa on vaihteiden välityksissä eroja. Voisi kuvitella että siinä 270:n loovassa on 5 ja 6 välitetty pidemmiksi joka voisi kivasti kompensoida maasturin hitaampia perävälityksiä,
En siis tidä miten asia on, kunhan pohdin "ääneen"

Olikos G:ssä nopeusmittarin lähtö jakoloovassa? Tai siis on tietenkin että näyttää myös hitaalla puolella oikein.
Pee (Pekka Virtasaari) laittoi kuvan välityksistä jo jokin aika sitten tuonne faceryhmään, lainataan sitä tähän.

Itellä näyttää mittari nyt jo väärin, 33x12,5-15" rengastus vähän auttaa asiaa, mutta ei tarpeeksi. 100km/h mittarin mukaan on n. 90km/h "oikeaa" nopeutta. Tuossa on ilmeisesti niin tiheät välitykset perissä, että kierroksiakin on moottoritie nopeuksissa yli 3000rpm.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	6G-laatikoiden välitykset.jpeg‎
Views:	140
Size:	17,7 Kt
ID:	104497  
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2023, 11:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Jos maantie mukavuutta hakee niin tuo kuusvaihteinen on kyllä siihen huono. Kutosen välitys "vain" 0.82:1.

Muistaakseni w124 M103 ja OM603 vaparin perästä löytyy 0.75:1 vitosella olevaa loovaa, ja semmosen laitoin ex nelivaihteiseen 200bensa W123:seen niin kierrokset tippu 100kmh vauhissa 900rpm!

Tuollasella loovalla sais G:ssäkin matka-ajon kierroksia matalammalle.
Toki sekin että mihin käyttöön auto tulee, jos sillä ei koskaan ajeta pidempiä maantie siirtymiä niin sama kai se loovan välityksille.

EDIT: Pitkä akselisen pitkällä vitosella olevan loovan malli on 717.412. Se on pieni koneisesta vehkeestä joten ei taida kestää ruuvatun 606turbon perässä kauaakaan.

Viimeksi muokannut Mika_T : 13.04.2023 11:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2023, 11:34
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

https://mbturbo.com/manual-transmissions/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2023, 18:47
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Jos maantie mukavuutta hakee niin tuo kuusvaihteinen on kyllä siihen huono. Kutosen välitys "vain" 0.82:1.

Muistaakseni w124 M103 ja OM603 vaparin perästä löytyy 0.75:1 vitosella olevaa loovaa, ja semmosen laitoin ex nelivaihteiseen 200bensa W123:seen niin kierrokset tippu 100kmh vauhissa 900rpm!

Tuollasella loovalla sais G:ssäkin matka-ajon kierroksia matalammalle.
Toki sekin että mihin käyttöön auto tulee, jos sillä ei koskaan ajeta pidempiä maantie siirtymiä niin sama kai se loovan välityksille.

EDIT: Pitkä akselisen pitkällä vitosella olevan loovan malli on 717.412. Se on pieni koneisesta vehkeestä joten ei taida kestää ruuvatun 606turbon perässä kauaakaan.
Enemmän tulee ajettua maantiellä, toisinaan jopa moottoritiellä.

Täytyykö tässä hankkia penarin aski ja laittaa semmoinen, vakio aski (5-vaihteinen/717.439) ei todennäköisesti tule kestämään, ainakaan kovin kauaa...

Toki tässä tuli nyt jo ilmi semmoinenkin juttu, että tuon koneen kampuran päähän olisi olemassa jokin väliholkki jolla saisi kovan vauhtipyörän ja kytkimen sopimaan tuon vakio lootan kanssa...
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).