![]() |
om606 Geehen?
Onko kenelläkään kokemusta "kuningasmoottorin" asentamisesta g:hen. om603:han on palstallakin laitettu. Yritin ettiä palstalta ja netistä mut ei oikeen löytyny. MikkoVuorsola oli kirjottanu tohon yhteen topicciin että kyl se suht helppo on asentaa mut mitään konkreettista en löytäny. Jos löytyy tietoa tai hyviä linkkejä niitä voi laittaa.
|
eipähän "kuningasmoottorissa" ole mitään eroa asennuksessa 603 een, sama lohko, samat korvan paikat jne...
jos 606 meinaat hommata, niin kattelet vaan version, jossa ei ole sähköpumppua, ts. vapariversio eli 24 V ilma turboa, turbolliset ovatkin sitten peräisin W210 kopasta ja sähköpumpulla |
Lainaus:
|
no jaa... mä voin tuossa vähän mittailla ja kuvailla jahka kerkiän ja muistan...
|
Yks yleinen vikapaikka noissa moniventtiilisissä on, nimittäin polttoainesuodattimen jalkaan tulevat putket painetaan vain paikoilleen ja O-rengas tiivistää. Vähitellen tärinästä väljistyvät paikat aiheuttaa sen, että kohta ei enää välttämättä uudetkaan O-renkaat pidä. Voi olla, että offauksessa tuo on juuri se kriittinen paikka, josta reiluissa kallistuksissa vetää ilmat pumppuun ja vehje hyytyy. Homma korjaantuu käsittääkseni ihan suoraan sopivalla vanhemman mallin jalalla, jossa on kunnon kiristykset vielä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Melko varmaan se sinne menee, oisin itekkin laittanu(yrittäny) sen jos en olisi köyhä. Rahaa olisi kulunu ehkä n. 2,5K€ enemmän. http://www.clubgwagen.com/forum/view...lit=om606#p258 |
Lainaus:
|
jees, ei mullakaan kuvia 606 sta ole G huoneessa, mutta jotain...
tuossa kuvat 603 sta sovitettuna jälkiasennuksena 460 koppasen konehuoneeseen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49676 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49677 ja 606 konetta samoilla mitan asetuksilla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49678 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49679 eli 606 kansi on noin 65 mm leveämpi, hieman sotkee ehkä ajattelua noi molemmat kun on alunperin vapareita, ja tossa kuvan 606 ssa on kaks ahdinta imu- ja pakosarjat muovaamalla en pidä isonakaan rojektina vs. 603... |
Kiitos Pee loistavista kuvista! Havainnollistaa todella paljon. Tosta imusarjan puoleisesta kuvasta huomaa jo selvästi että om603:kin on aika lähellä jarrutehostinta. Mutta Muokatulla imusarjalla (mese foorumeilla paljon hyviä esimerkkejä), pienellä koneen kallistuksella saa varmasti ton moniventtiilin w460:aan. Pakosarjan kanssa saa varmasti miettiä kans.
|
meinaatkos ettei 603:ssa riitä potentiaalia vai ? :D
|
ottakaa nyt kaikki irti mitä rahalla saa ei tarvii sit jälkeenpäin miettiä :p korinkorotus varmaan vähän helpottaa sopimista ? aika massiiviset imusarjat on noissa mersuissa :)
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40949 |
kalajoella kesäällä yksi herra ainakin puheli että 606 sovitus olisi geehen edessä. tiedä sitten onko toteutunut? sama herra jolla on 240z datsunissa myöskin mesen kone...
|
Onkohan kukaan rakennellu OM628:a G:n???:confused:
Sellainen olis tarkoitus "jossakin vaiheessa" tehdä... :D:D:D |
Lainaus:
Piti oikeen kuuglata ja tommosta löysin. Jossain tuulilasi lehdessä oli juttuu kun cdi moottori oli laitettu vanhaan 190 pikkumersuun. Oli iso osa noista sähkö/tietokone härpäkkeistä takaluukussa. |
toi 628 ajatus on ollu mielessä, sprinteriin... :eek:
|
Lainaus:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49755
Siinä teille G 400 CDI. Tätä yksilöä on muistaakseni räplätty, yli 300 hv, ja vääntöä joku 800 Nm. Kuvattu pari vuotta sitten rabbit ranchillä. |
|
..ja jos oikein lompsa pullottaa, niin kannattaa vaihtaa ahtimet pikkasen isompiin.
|
Lainaus:
veti sen verran KOVAA sitä Fordson traktoria, jotta hinattava niittasii jo liinat kiinni kurvissa..... Ja mitä ihmellistä sähkössä on? Sehän on vaan + ja -, ja sitten 0V, 5V ja 12V millisekunnin piikkeinä. Ja johtoihin on jotkut maalaillu jotain viivoja, jotta eivät mene sekaisin:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Hommaa kyllä helpottaa tuo MB:n merkkiedustus ja sen kautta kytkentäkaavioiden saaminen.. Pee: sitä Sprintteri juttua on jo kokeiltu, ei mennyt läpi... Etuakselin painoissa oli jotakin "hässäkkää" ja siihen tyssäs tällä kertaa. Ja olishan se aika "räyhäkäs", kun 320:llä polttaa tassua jo aikas hyvin!!!! Ja Kleemann sarjalla 400:n tehot saadaan potkitua 350 rajalle ja vääntö 880Nm... On vaan askile vähän liikaa siinä "kokoluokassa".. |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60755 |
Lainaus:
eikös tossa 400cdi oo kaiken näkösiä (halpoja) pikkuvikoja esiintynyt. isot pojat vaan jotain kertonut:D auttais myös 01m laatikon sähköasennuksissa nuo sähkökaaviot:D:D:D:D:D |
Sivu luotu: 03:49 (GMT +2). |