Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 03.03.2023, 21:16
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Tuossa taidetaan tarkoittaa sitä että etuvetoista versiota ei ole saatavilla, vaan ainoa vaihtoehto on neliveto. Ehkä voisi olla vähän paremmin muotoiltu lause tuossa jutussa.

Nelivetojärjestelmä on sama S-Cross ja Vitara malleissa, kun taas Across on Toyotan tekniikkaa ja täysin erilainen. Nämä ovat AUTO-asennossa pääasiassa etuvetoisia ja voimaa kytketään takapyörille tarpeen vaatiessa. Viskokytkintä ei ole vaan kulmavaihteen kautta kiinteä kardaani välittää vedon jatkuvana taka-akselille jossa kytketään veto sähköllä tasauspyörästöön.
LOCK-asennossa voima on tosiaan jaettu tasan eteen ja taakse 60km/h asti.
Sport ja Snow taas muuttaa voiman jakautumista kuljettajan kaasun käytön, ajotyylin ja ajoalustan pidon suhteen.

Uusi Ignis on viskokytkimellä ja maastoautomaisella jäykällä taka-akselille.

SX4 on periaatteessa samaa tekniikkaa mutta vanhempana vain. Näissä pystyi valitsemaan 2WD, AUTO ja LOCK. Muuta mukautuvaa ei siis ole kuin tuo automaattinen nelivedon kytkentä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Suzuki/ bensa neliveto max.20k€ Gloid O/M/V Ajoneuvot 0 08.01.2023 14:01
Suzuki Balenon neliveto Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 68 28.05.2015 06:49
Suzuki Vitara -92 neliveto ei ala vetämään! Faitteri77 Tekniikka & Jutustelu 16 18.10.2014 05:56
Suzuki Vitara -91 neliveto Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 28.01.2011 12:05
Suzuki SJ410 ja neliveto kadulla Puska-suska Tekniikka & Jutustelu 3 18.01.2011 11:35


Sivu luotu: 16:49 (GMT +2).