![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nyt olikin kyse keskitasauspyörästöstä.
__________________
-Pauli- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Onko sieltä toi visko rikki vai miksi se edes lähtökohtaisesti pitäisi korvata kardaanilla?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Joo, minulla on vahva epäilys että visko ei toimi. Jäin sutivista eturenkaista kiinni jäävalliin. Tosin joku sanoi, että abs valon palaessa neliveto ei toimi kovin hyvin. Vaihdan ensiviikolla abs anturin ja testaan uudelleen.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Viskokytkimessä tuskin on mitään elektroniikkaa, joten veikkaisin ettei sillä, abseilla ja nelivedon toimivuudella ole mitään yhteistä. Viskokytkimistä saa sen sijaan lukea vähän joka merkin kohdalla, että jossain vaiheessa tulee kilometrit täyteen. Vuotaat nesteet pihalle, menee kokonaan jumiin tai jotain muuta. Joten siltä suunnalta ensimmäisenä lähtisin vikaa etsimään.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei vaikuta abs-jarrujen vika tosiaan viskokytkimeen, niinkuin tuossa edellä mainittiin.
Viskokytkin on helppo tarkistaa. Kokeile nostaa auton perä ilmaan ja pyörittää kardaanista viskon takapuolelta saatko pelkästään sieltä pyöritettyä takapyörä, jos pyörii ilman vastusta tai edes on kevyehkö pyörittää niin silloin se visko on rikki. Jos saat auton nosturille niin aina turvallisempi. Kaikki pyörät ilmassa saa tutkittua tuleeko vaihteistolta edes vetoa kardaanille. Jäykäksi en tuota tekisi. Ei kestä kauaa kun ei ole tarkoitettukaan kestämään ilman viskoa. Jotain hajoaa vaihteisto/kulmavaihde suunnalta, todennäköisesti vedon kulmavaihteelle välittävä kiinteä holkki vaihteiston tasauspyörästöstä, olettaen että rakenne on samanlainen kuin vanhemmissa swifteissä. Swiftin laatikoita on muutama tullut korjattua kun spooriholkki katkeaa liukkaalta pinnalta pitävälle sutiessa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Saa sen jatkuvaksi nelivedoksi kun ottaa viskon irti ja sorvaa sen viskon ulko mittojen mukaan kiinteän metallipalikan ja kiinnittää 10.9 pulteilla kardaanien väliin. Tolleen mulla on balenossa mutta siitä saa vaihteiston kyljestä kesäksi sen nelivedon pois kytkettyä. Ei ole mitään tuosta hajonnut vaikka nyt talvikeleillä ajellu nelivedolla.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
ok, en tajunnut että selainenkin on.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Suzuki/ bensa neliveto max.20k€ | Gloid | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.01.2023 14:01 |
| Suzuki Balenon neliveto | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 28.05.2015 06:49 |
| Suzuki Vitara -92 neliveto ei ala vetämään! | Faitteri77 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 18.10.2014 05:56 |
| Suzuki Vitara -91 neliveto | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2011 12:05 |
| Suzuki SJ410 ja neliveto kadulla | Puska-suska | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.01.2011 11:35 |