Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2022, 21:25
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Moro Suzukitietäjät..

Nyt olis hieman jäykempää kysymystä tiedossa.

Eli minkälaista rääkkiä kestäis Suzukin jakolaatikko, jos sen kääntäisi erinäisessä projektissa "väärinpäin", eli syöttäis voimaa laatikkoon takavedon kardaanin laipasta ja ottais vedon ulos sekä vaihteistoon menevältä laipalta, että etuvedon kardaanille menevältä laipalta.

Ajatus olisi ottaa Suzukin jakolaatikko ja edelläkuvatulla tavalla kääntää se ympäri siten, että Toyotan jakolaatikon takakardaanin laipalta vetäis kardaanin tuonne Suzukin jakolaatikon persaukseen ja etuveton, sekä vaihdelaatikon alukuperäiseltä laipalta ottais vedot kahdelle taka-akselille..
Eli 6x6nen olisi ajatuksissa.

Se Suzukin jakolaatikkohan vissiin on nopealla puolella 1:1 välitteinen. Pikkupuolta luonnollisesti ei tulis koskaan käytettyä. Ja ajatuksena ei olis ihan hullu HC-Offi, kun se aikakausi oli ja meni, toistaiseksi.
Mutta kestäähän sen toki pitäis..

__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon.
-Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2022, 16:45
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Moro Suzukitietäjät..

... ottais vedon ulos sekä vaihteistoon menevältä laipalta, että etuvedon kardaanille menevältä laipalta...
Noiden välillä on välitysta; 410 valollisessa jakisessa n 1.409 ja muissa suzukeissa suurinpiirtein samaa suuruusluokkaa.

Ota mallia tuolta 6x6 suzukista, kuvista selviää jakolaatikon modifiointi, toki tuolla tavalla toteutettuna pitää kääntää toisen akselin vetopyörästö ylösalaisin.

http://www.samurai.terenaky.cz/opravy/sestikolka.htm
http://www.samurai.terenaky.cz/obraz...dovka/1339.jpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2022, 09:53
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Okei. Pitääpä tutkailla. Kiitos.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon.
-Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2022, 19:04
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Siitä aihio

https://silodrome.com/barry-sheene-suzuki-jimny/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2022, 06:45
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Millasia tukivarsi ratkaisuja toverit on käyttäny 410 kierrejousilla? Jimmyn varisia näytti saavan jos jonkin näköstä, panhardikin varmaan aika passelin mittanen jimmystä vai käyttääkö rangen kolmiota? Tietysti halvin on tässäkin se avain sana
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2022, 08:17
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Millasia tukivarsi ratkaisuja toverit on käyttäny 410 kierrejousilla? Jimmyn varisia näytti saavan jos jonkin näköstä, panhardikin varmaan aika passelin mittanen jimmystä vai käyttääkö rangen kolmiota? Tietysti halvin on tässäkin se avain sana
Eteen suosittelen esim Roverin jakareita. Jimnyn vastaavat ei oikein meinaa kestää vähänkään rajumpaa menoa, vaan taipuvat. Samoin uudemman LJ70:n lenkkipää jakarit on menneet mutkalle ojan ylityksessä.
Taakse roverin kolmio on hyvä. Toki kannattaa mallailla suoria nelilinkkejä esim HDJ80/GR patrol ja niiden kaveriksi vaan panhard.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2022, 08:43
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Multa saa kestäviä jimpan etuvarsia, tehty S650 kovasta levystä ja of500 kulutuslevystä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2022, 23:43
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Eteen suosittelen esim Roverin jakareita. Jimnyn vastaavat ei oikein meinaa kestää vähänkään rajumpaa menoa, vaan taipuvat. Samoin uudemman LJ70:n lenkkipää jakarit on menneet mutkalle ojan ylityksessä.
Taakse roverin kolmio on hyvä. Toki kannattaa mallailla suoria nelilinkkejä esim HDJ80/GR patrol ja niiden kaveriksi vaan panhard.
Täytynee katsoa millanen tarjonta on noissa rangen osissa nykyjään. 4x4 partsi näyttäs myyvän jotain uniball jakareita jimmyyn mutta liekkö sitten sen kestävemmät kun lj:iin.?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:58 (GMT +2).