![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tapaus suzuki samurai ykspisteruiskulla. Ongelma on korkea tyhjäkäynti kylmänä. Vaikka hellepäivänä ulkolämpö varjossa huitelee 30 astetta, niin suzuki huutaa tyhjäkäynnillä 3000 rpm, tovin kuluttua alkaa humpaaminen 3000...2500...3000..2500... jonkun minuutin kunnes laskee n.2000, kaikkineen n. 5 minuuttia kunnes tyhjäkäynti laskee vajaaseen 900.n Talvella kestää vielä kauemmin. Kaikki letkut ja liittimet käyny läpi monesti eikä niissä tunnu olevan mitään havaittavaa vikaa. Anturi? eihän niitä montaa ole. Mistä vikaa vois hakea, oliskos hyviä vinkkejä. Vai onko tää ominaisuus eikä vika?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen tuli bongattua eilen Hgin Malmilla cruisingin etkoilla. Vaikka en olekaan mikään Vitara-asiantuntija, niin tunnistihan tuon merkkiä vaihtaneeksi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevro...MC_Tracker.jpg |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin yksi hopeanvärinen Jimnykin (2005-2013?) on suomikilvissä "Letukan" logolla. Mistä lie tänne uinut, mutta logottomasta maskista päätellen oli ihan orginelli Chervoletina alunkin myyty.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Samurait vikottelee
Moro, päätin rekisteröityä ja kysellä täältä apuja.
Eli 89vm samurai polttaa puolan sulaketta jatkuvasti, kipinä hukassa. Sulakkeen vaihto auttoi kerran ja auto toimi noin viis minuuttia. Kokeiltu on seuraavia konsteja; kokeiltu toista puolaa samanikäisestä toimivasta pelistä, samoten virranjakaja sisus vaihettu, kärjet kokeiltu, virtalukko samoten, ja sulake vain palaa aina. Yleismittaria ei ole ainakaan vielä joten mitä pitäs ja voi vielä tehdä ja kokeilla? On siis toinen saman ikäinen auto jäänyt varaosiksi josta hyvä ollut ottaa ja testata. Sitten on tuo uudempi vm98 samurai joka ei oikein kierrä eikä liiku kuin hyvin nihkeästi. Moottorivika palaa silloin tällöin. Kaasarin käytin auki ja varmistin että se polttoaineen kaasujen puhistuspönttö mikälie onkaan toimii. Vähän monimutkaisempi systeemi antureineen kuin vanhempi. Pysyy kyllä käynnissä ja lähtee hyvin käyntiin mutta ei vaan kierrä kunnolla. Sytytys, kipinä ja puristukset hyvät. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei sattus joku tietää minkä jouset kävis tuohon grand vitaraan, sais olla n. 50mm pidemmät.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Vitarasta ja jimnystä
Elikkäs oltas hankkimassa rouvalle kaupunki autoksi ja itselle sitten metsästys autoksi joko pätkä vitaraa taikka sitten jimnyä.
Lyhyen akselivälin johdosta kumpikin auto on talvikelissä melko vikura ajeltava takaveto päällä, rouvaa ajatellen. Mitenkäs tuo talviajo onnistuu että neliveto olisi aina päällä? Minulle on kerrottu ettei nuilla saisi ajaa nelivetopäällä kun vain jos on erittäin liukasta taikka sitten jossain pehmeillä metsä poluilla, kuulemma särkee vetarit yms. Vielä kovin tuntematon aihe tämä merkki ja muutenkin tämä ns "vanhankansan" neliveto ![]() |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |