Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.07.2022, 11:06
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 31
Perusasetus

Tapaus suzuki samurai ykspisteruiskulla. Ongelma on korkea tyhjäkäynti kylmänä. Vaikka hellepäivänä ulkolämpö varjossa huitelee 30 astetta, niin suzuki huutaa tyhjäkäynnillä 3000 rpm, tovin kuluttua alkaa humpaaminen 3000...2500...3000..2500... jonkun minuutin kunnes laskee n.2000, kaikkineen n. 5 minuuttia kunnes tyhjäkäynti laskee vajaaseen 900.n Talvella kestää vielä kauemmin.
Kaikki letkut ja liittimet käyny läpi monesti eikä niissä tunnu olevan mitään havaittavaa vikaa. Anturi? eihän niitä montaa ole.
Mistä vikaa vois hakea, oliskos hyviä vinkkejä. Vai onko tää ominaisuus eikä vika?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2022, 10:44
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 222
Perusasetus

Tuollainen tuli bongattua eilen Hgin Malmilla cruisingin etkoilla. Vaikka en olekaan mikään Vitara-asiantuntija, niin tunnistihan tuon merkkiä vaihtaneeksi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chevro...MC_Tracker.jpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2022, 11:52
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Tuollainen tuli bongattua eilen Hgin Malmilla cruisingin etkoilla. Vaikka en olekaan mikään Vitara-asiantuntija, niin tunnistihan tuon merkkiä vaihtaneeksi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chevro...MC_Tracker.jpg
Kanadan Geo Trackereitä on juu kourallinen suomessa, kaikki jotain kautta yksityisten maahan tuomia. Käytännösä ihan sama auto Vitaran kanssa lukuun ottamatta joitain ulkonäköön vaikuttavia detalji osia.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2022, 13:18
wikke:n Avatar
wikke wikke on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Perusasetus

Ainakin yksi hopeanvärinen Jimnykin (2005-2013?) on suomikilvissä "Letukan" logolla. Mistä lie tänne uinut, mutta logottomasta maskista päätellen oli ihan orginelli Chervoletina alunkin myyty.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2022, 12:45
Jpm30 Jpm30 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.08.22
Sijainti: Savukoski
Viestit: 2
Perusasetus

Samurait vikottelee


Moro, päätin rekisteröityä ja kysellä täältä apuja.
Eli 89vm samurai polttaa puolan sulaketta jatkuvasti, kipinä hukassa. Sulakkeen vaihto auttoi kerran ja auto toimi noin viis minuuttia.
Kokeiltu on seuraavia konsteja; kokeiltu toista puolaa samanikäisestä toimivasta pelistä, samoten virranjakaja sisus vaihettu, kärjet kokeiltu, virtalukko samoten, ja sulake vain palaa aina. Yleismittaria ei ole ainakaan vielä joten mitä pitäs ja voi vielä tehdä ja kokeilla? On siis toinen saman ikäinen auto jäänyt varaosiksi josta hyvä ollut ottaa ja testata.

Sitten on tuo uudempi vm98 samurai joka ei oikein kierrä eikä liiku kuin hyvin nihkeästi. Moottorivika palaa silloin tällöin. Kaasarin käytin auki ja varmistin että se polttoaineen kaasujen puhistuspönttö mikälie onkaan toimii. Vähän monimutkaisempi systeemi antureineen kuin vanhempi. Pysyy kyllä käynnissä ja lähtee hyvin käyntiin mutta ei vaan kierrä kunnolla. Sytytys, kipinä ja puristukset hyvät.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2022, 20:18
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Ei sattus joku tietää minkä jouset kävis tuohon grand vitaraan, sais olla n. 50mm pidemmät.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2022, 12:24
Soininen Soininen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.09.22
Sijainti: Kajaani
Viestit: 3
Perusasetus

Vitarasta ja jimnystä


Elikkäs oltas hankkimassa rouvalle kaupunki autoksi ja itselle sitten metsästys autoksi joko pätkä vitaraa taikka sitten jimnyä.

Lyhyen akselivälin johdosta kumpikin auto on talvikelissä melko vikura ajeltava takaveto päällä, rouvaa ajatellen. Mitenkäs tuo talviajo onnistuu että neliveto olisi aina päällä? Minulle on kerrottu ettei nuilla saisi ajaa nelivetopäällä kun vain jos on erittäin liukasta taikka sitten jossain pehmeillä metsä poluilla, kuulemma särkee vetarit yms. Vielä kovin tuntematon aihe tämä merkki ja muutenkin tämä ns "vanhankansan" neliveto
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 17:13 (GMT +2).