Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2017, 19:02
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Moro

Mun sj410 jakolaatikossa kepin juuressa nuppi josta lähtee kaksi johdonpätkää suoraan ylöspäin kepin suuntaisesti. Tämä on kaiketi nyt sitten se valollinen laatikko?

Vai onko se samurain laatikko?


Tuossa olis kuva vastaavasta?
http://samuraiforsale.com/1987-stock...ucson-arizona/


Viimeksi muokannut EihänJohan : 17.09.2017 19:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2017, 20:00
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Sj/samurai jakis 6,5 välityksillä, kestääkö jakis/rattaat lj70 2,4td alla painoa noin max 1900kg 33" ziarelli extreme forrest nakit
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2017, 21:00
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Sj/samurai jakis 6,5 välityksillä, kestääkö jakis/rattaat lj70 2,4td alla painoa noin max 1900kg 33" ziarelli extreme forrest nakit
Rattaat varmaan kestää jos saat kuorille tehtyä sellaisen kehikon että ne kestää
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2017, 00:24
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Rattaat varmaan kestää jos saat kuorille tehtyä sellaisen kehikon että ne kestää
Onkohan kukaan täällä toteuttanu tuota jakiksen vahvistusta, kehikolla yms kuvat olis aika hyvä asia. Vain pitääkö se vain testata että kestääkö..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2017, 05:41
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Onkohan kukaan täällä toteuttanu tuota jakiksen vahvistusta, kehikolla yms kuvat olis aika hyvä asia. Vain pitääkö se vain testata että kestääkö..
Nimimerkillä pajares on ainakin samurai topiikissa kuvia toteutuksesta
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2017, 06:18
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ja ameriikasta saa ihan valmiitakin ratkaisuja jakiksen vahvistamiseen, mikäli haluaa päästä helpolla.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.10.2017, 17:34
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

SJ 410 starttaus ongelma


SJ:tä hävisi taannoin sähköt. Kävin liittimet ja maadoitukset läpi ja sähköt tulivat takaisin. itse luulen, että vika oli kuskin jalkatilassa kytkinpolkimesta ylävasemmalla oleva maadoitus, johon tuli kaksi johtoa ja jotka olivat hapettuneet ja ruosteessa. No sähköt tuli, mutta nyt kun startaa eli avain startti asennossa niin solenoidi vain naksahtaa ja virta valot himmenee. Herätevirtaa tulee virtalukosta startatessa ulos vain reilu 3 volttia. Virtalukolle tulee kuitenkin sisään n. 12 v ja virta-ulos johdostakin noin 12 v. Eli kun yhdistää virta-ulos johdon ja herätteen eli antaa suoraan herätteelle 12v, niin starttaa normaalisti (Kuva1). Tietenkin virta-avain pitää olla ON- asennossa eli virta pitää tulla virta-ulos johdolle. Eli missä vika? Ekaksi tulee mieleen virtalukon pohja sisältä sökö, mutta kun tekee toisellakin virtalukonpohjalla saman. Jos laittaa nappistartin, niin se lienee laillinen katsurille kun virta lukko muuten toimii normaalisti. Vain starttaus napista eli virtajohto-ulos (eli avain ON-asennossa)ja heräte yhdistetään napilla. Sulake väliin? Viikko ajoaikaa, niin tekisi väliaikaisen ratkaisun. Tuossa ei liene relettä herätevirralle vaan menee suoraan startille?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	sj_virtalukonpohja3.jpg‎
Views:	194
Size:	44,8 Kt
ID:	81690  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 18.10.2017 18:33
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.10.2017, 20:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PasMa Näytä viesti
SJ:tä hävisi taannoin sähköt. Kävin liittimet ja maadoitukset läpi ja sähköt tulivat takaisin. itse luulen, että vika oli kuskin jalkatilassa kytkinpolkimesta ylävasemmalla oleva maadoitus, johon tuli kaksi johtoa ja jotka olivat hapettuneet ja ruosteessa. No sähköt tuli, mutta nyt kun startaa eli avain startti asennossa niin solenoidi vain naksahtaa ja virta valot himmenee. Herätevirtaa tulee virtalukosta startatessa ulos vain reilu 3 volttia. Virtalukolle tulee kuitenkin sisään n. 12 v ja virta-ulos johdostakin noin 12 v. Eli kun yhdistää virta-ulos johdon ja herätteen eli antaa suoraan herätteelle 12v, niin starttaa normaalisti (Kuva1). Tietenkin virta-avain pitää olla ON- asennossa eli virta pitää tulla virta-ulos johdolle. Eli missä vika? Ekaksi tulee mieleen virtalukon pohja sisältä sökö, mutta kun tekee toisellakin virtalukonpohjalla saman. Jos laittaa nappistartin, niin se lienee laillinen katsurille kun virta lukko muuten toimii normaalisti. Vain starttaus napista eli virtajohto-ulos (eli avain ON-asennossa)ja heräte yhdistetään napilla. Sulake väliin? Viikko ajoaikaa, niin tekisi väliaikaisen ratkaisun. Tuossa ei liene relettä herätevirralle vaan menee suoraan startille?

Voit laittaa nappi startin kuhan vaan merkkaat sen katkasijan vaikka start tekstillä .nii ei katsuri ala sanomaan että pitää merkata. Sama homma erillisellä äänimerkki napilla.


Virtalukolta katkovirta napille ja siitä sitte toinen johto startille solenoidiin. Ei sulaketta väliin. Nykäse suoralla johdolla.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.09.2017, 10:06
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EihänJohan Näytä viesti
Moro

Mun sj410 jakolaatikossa kepin juuressa nuppi josta lähtee kaksi johdonpätkää suoraan ylöspäin kepin suuntaisesti. Tämä on kaiketi nyt sitten se valollinen laatikko?

Vai onko se samurain laatikko?
Samaa jakista käytetty 410/413/samurai vuosimallista 8X eteenpäi.
Laipat on eri, mutta sisukset samat. Merkkivalolliseen saa vaihdettua välityksiä helpommin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.09.2017, 19:55
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Samaa jakista käytetty 410/413/samurai vuosimallista 8X eteenpäi.
Laipat on eri, mutta sisukset samat. Merkkivalolliseen saa vaihdettua välityksiä helpommin.
Asia kunnossa. Sopiiko tähän nyt siis trail-gear 6.5 sarja kun rattaalle hieman vinguttaa lisätilaa?

Entäpä mitä muita vaihtoehtoja välitysten parantamiselle olis?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.09.2017, 20:48
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EihänJohan Näytä viesti
Asia kunnossa. Sopiiko tähän nyt siis trail-gear 6.5 sarja kun rattaalle hieman vinguttaa lisätilaa?

Entäpä mitä muita vaihtoehtoja välitysten parantamiselle olis?
Juu sopii. Voihan sitä lisätä vaikka laatikkoa toisen perään mutta tuo TG:n sarja on kyllä ihan hyväksi ja toimivaksi todettu.
Harva on katunut vaikka vähän tyyris setti onkin
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2017, 04:50
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Ostin Suzuki Liana 4Gripin käyttöautoksi M16A moottorilla ja manuaalilaatikolla, onko paha?

Viimeksi muokannut Tate : 19.09.2017 04:50 Perustelu: tarkennus
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2017, 13:02
suzu_ukko suzu_ukko ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.04.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 23
Perusasetus

Grand vitarassa vetonivel remppa ja vetoakselin vanhat lukitussokat vaihteiston ja nivelen puolelta resuna eikä uudessa paketissa ollu mukana. Oisko kellään jääny ylimääräsiä pyöriin nurkkiin?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2017, 16:39
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tate Näytä viesti
Ostin Suzuki Liana 4Gripin käyttöautoksi M16A moottorilla ja manuaalilaatikolla, onko paha?
Kahden sellaisen kokemuksella sanoisin, että on...

Ekasta halkesi etutasauspyörästän murikka noin 125 tkm. Toisessa oli ketusti käyntiongelmaa: kattia puolaa, putki tukossa. Niin ja loota laakeroitiin noin 120 tkm kohdalla.

Molempia piteli merkkiliike, eikä ainakaan käyntiongelmiin kovin helposti ratkaisua löytäneet.

Seuraile nyt ainakin laatikkoöljyn määrää ja laatua, ja pienetkin voimansiirron jurinat kannattaa ottaa vakavasti.

Tosin omien havaintojen mukaan suskat on yksilöitä. Joissakin ei mitään vikaa, ja muutamissa ne kaikki.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.09.2017, 05:40
paapu paapu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: laihia
Viestit: 83
Perusasetus

Mulla oli Liana -08 uudesta 120 tkm:iin asti. Auto toimi moitteettomasti, takaiskarit piti uusia vähän päälle 100 tkm:n kohdalla. Kannattaa tutkia alustan ruostesuojauksen kunto varsinkin takapäästä, se on tosi sokkeloinen rakennelma.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).