![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moro Mun sj410 jakolaatikossa kepin juuressa nuppi josta lähtee kaksi johdonpätkää suoraan ylöspäin kepin suuntaisesti. Tämä on kaiketi nyt sitten se valollinen laatikko? Vai onko se samurain laatikko? Tuossa olis kuva vastaavasta? http://samuraiforsale.com/1987-stock...ucson-arizona/
Viimeksi muokannut EihänJohan : 17.09.2017 19:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sj/samurai jakis 6,5 välityksillä, kestääkö jakis/rattaat lj70 2,4td alla painoa noin max 1900kg 33" ziarelli extreme forrest nakit
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rattaat varmaan kestää jos saat kuorille tehtyä sellaisen kehikon että ne kestää
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan kukaan täällä toteuttanu tuota jakiksen vahvistusta, kehikolla yms kuvat olis aika hyvä asia. Vain pitääkö se vain testata että kestääkö..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nimimerkillä pajares on ainakin samurai topiikissa kuvia toteutuksesta
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja ameriikasta saa ihan valmiitakin ratkaisuja jakiksen vahvistamiseen, mikäli haluaa päästä helpolla.
__________________
-Pauli- |
#7
|
||||
|
||||
![]() SJ 410 starttaus ongelma
SJ:tä hävisi taannoin sähköt. Kävin liittimet ja maadoitukset läpi ja sähköt tulivat takaisin. itse luulen, että vika oli kuskin jalkatilassa kytkinpolkimesta ylävasemmalla oleva maadoitus, johon tuli kaksi johtoa ja jotka olivat hapettuneet ja ruosteessa. No sähköt tuli, mutta nyt kun startaa eli avain startti asennossa niin solenoidi vain naksahtaa ja virta valot himmenee. Herätevirtaa tulee virtalukosta startatessa ulos vain reilu 3 volttia. Virtalukolle tulee kuitenkin sisään n. 12 v ja virta-ulos johdostakin noin 12 v. Eli kun yhdistää virta-ulos johdon ja herätteen eli antaa suoraan herätteelle 12v, niin starttaa normaalisti (Kuva1). Tietenkin virta-avain pitää olla ON- asennossa eli virta pitää tulla virta-ulos johdolle. Eli missä vika? Ekaksi tulee mieleen virtalukon pohja sisältä sökö, mutta kun tekee toisellakin virtalukonpohjalla saman. Jos laittaa nappistartin, niin se lienee laillinen katsurille kun virta lukko muuten toimii normaalisti. Vain starttaus napista eli virtajohto-ulos (eli avain ON-asennossa)ja heräte yhdistetään napilla. Sulake väliin? Viikko ajoaikaa, niin tekisi väliaikaisen ratkaisun. Tuossa ei liene relettä herätevirralle vaan menee suoraan startille?
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! Viimeksi muokannut PasMa : 18.10.2017 18:33 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voit laittaa nappi startin kuhan vaan merkkaat sen katkasijan vaikka start tekstillä .nii ei katsuri ala sanomaan että pitää merkata. Sama homma erillisellä äänimerkki napilla. Virtalukolta katkovirta napille ja siitä sitte toinen johto startille solenoidiin. Ei sulaketta väliin. Nykäse suoralla johdolla.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laipat on eri, mutta sisukset samat. Merkkivalolliseen saa vaihdettua välityksiä helpommin.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Entäpä mitä muita vaihtoehtoja välitysten parantamiselle olis? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Harva on katunut vaikka vähän tyyris setti onkin ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ostin Suzuki Liana 4Gripin käyttöautoksi M16A moottorilla ja manuaalilaatikolla, onko paha?
Viimeksi muokannut Tate : 19.09.2017 04:50 Perustelu: tarkennus |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Grand vitarassa vetonivel remppa ja vetoakselin vanhat lukitussokat vaihteiston ja nivelen puolelta resuna eikä uudessa paketissa ollu mukana. Oisko kellään jääny ylimääräsiä pyöriin nurkkiin?
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ekasta halkesi etutasauspyörästän murikka noin 125 tkm. Toisessa oli ketusti käyntiongelmaa: kattia puolaa, putki tukossa. Niin ja loota laakeroitiin noin 120 tkm kohdalla. Molempia piteli merkkiliike, eikä ainakaan käyntiongelmiin kovin helposti ratkaisua löytäneet. Seuraile nyt ainakin laatikkoöljyn määrää ja laatua, ja pienetkin voimansiirron jurinat kannattaa ottaa vakavasti. Tosin omien havaintojen mukaan suskat on yksilöitä. Joissakin ei mitään vikaa, ja muutamissa ne kaikki. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli Liana -08 uudesta 120 tkm:iin asti. Auto toimi moitteettomasti, takaiskarit piti uusia vähän päälle 100 tkm:n kohdalla. Kannattaa tutkia alustan ruostesuojauksen kunto varsinkin takapäästä, se on tosi sokkeloinen rakennelma.
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |