Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2022, 20:50
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Terve taas

Ok, kaivelin vanhat ohjeet esiin, ei ihan heti löytyny.

Eli olet saanut vikakoodin(t) esiin jumpperilla ja lukemalla abs-valon signaalit.
Muita koodeja kuin 54 ei ilmeisesti tule.

Pistä jumpperi ensin, toiseksi virrat päälle ja lue vikakoodit.
Vikakoodit nollataan siten, että odotetaan kunnes vilkkuva abs-valo alkaa toistaa ensimmäistä vikakoodia jne.

Sitten poljetaan jarrupoljinta nopeasti kymmenen kertaa peräkkäin. Polkaisut täytyy tehdä alle sekunnin välillä.

Tämän jälkeen virrat pois ja jumpperilanka irti.
Sittenpä seurataan mitä tapahtuu.

Tv: Timo

__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2022, 21:25
Argne Argne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.05.20
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Terve taas

Ok, kaivelin vanhat ohjeet esiin, ei ihan heti löytyny.

Eli olet saanut vikakoodin(t) esiin jumpperilla ja lukemalla abs-valon signaalit.
Muita koodeja kuin 54 ei ilmeisesti tule.

Pistä jumpperi ensin, toiseksi virrat päälle ja lue vikakoodit.
Vikakoodit nollataan siten, että odotetaan kunnes vilkkuva abs-valo alkaa toistaa ensimmäistä vikakoodia jne.

Sitten poljetaan jarrupoljinta nopeasti kymmenen kertaa peräkkäin. Polkaisut täytyy tehdä alle sekunnin välillä.

Tämän jälkeen virrat pois ja jumpperilanka irti.
Sittenpä seurataan mitä tapahtuu.

Tv: Timo

Joo sillein olen tehnyt, ja se vikakoodi 54 pysyy niin kauan poissa kunnes lähtee liikkeelle ja abs valo syttyy noin 5m jälkeen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2022, 21:27
Argne Argne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.05.20
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 18
Perusasetus

Tuosta puuttuvasta sulakkeesta semmosta että tuon pitäis olla abs moottorin sulake , tarkemmin abs solenoid tmv, ainaki mitä sain netistä kaivettua.
Nyt kun jollakin olisi rangeri mistä katsoa että onko siinä tuota sulaketta ollenkaan vai onko tehtaalta noin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2022, 22:00
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Terve

No kävin vilikasemassa oman (-06) sulakepoksia.

Siinäkin on sama paikka tyhjänä. Eikä siinä ole ollut sulaketta koskaan.

Kerkesitkö koittaan liukkailla abs:n toimivuutta noin yleensä?

Mullahan ei abs toiminut ollenkaan ennenkuin vaihoin tuon etupyörän kehän. Siis silloin kun abs-valo paloi koko ajan.
Ennen vaihtoa vikakoodien nollaus auttoi kunnes nopeus nousi yli 70 km/h.
(Ensalakuun raja oli yli satasen, sitten tuli vain alemmas)

Tv: Timo

EDIT: Kävin myös läpi kaikki liittimet crc:n kanssa aikanaan.

EDITin EDIT: Vaikuttaa siltä, että se takapyörän anturi on sökö. Katopa ebay.de ja hakusanaksi: ford ranger abs sensor hinten
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen.

Viimeksi muokannut RankeriLeke : 28.05.2022 22:29
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.05.2022, 22:36
Argne Argne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.05.20
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 18
Perusasetus

Eli se pieni abs sulake on näillä näkymin tyhjä ollut alusta asti, ihmettelin että miksi joku leikkaisi sen johdon irti.

Talvella ei absit toiminut millää tavalla, suoraa viivaa teki, samaa myöskin nyt soralla kun olen koittanut. Pitää nyt vielä koittaa kun näyttäisi vesisade kelejä.

Taka-akseliin olen nyt vaihtanut vasemmalle uuden anturin, ja oikealla oli suht uuden näköinen. Etu-akselista molemmat on vaihdettu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.05.2022, 23:15
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Terve taas

Ehkäpä se kannattais vaihtaa neljäskin anturi.

Voisipa tarkistaa anturien magneettinapojen välien puhtaus.
Mulla oli siinä yhessä anturissa ennen kehän vaihtoa jatkuvasti ruosteista metalliputua, eihän anturi toimi, jos se on 'oikosessa'.

Ootko käytelly liittimet ja sen pääsulakekotelon sulakkeet irti?

Kosketushäiriöt tuottaa monesti älyttömiä ongelmia.

Minäkin sain aikanaan virhekoodin 51 fail-safe, eikä sille ollut mitään selitystä.
Ainoa vika oli se etupyörän huono kehä.

Eikä öljyn pitäis haitata anturien toimintaa mitenkään, siellä pesässähän on alunperikin vaseliinia reilusti.

Timo
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.05.2022, 23:39
Argne Argne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.05.20
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 18
Perusasetus

Vois kyllä vaihtaa, sittenpähä ainaki rikkinäiset anturit on pois listasta. Pitää etuakselin kehät kattoa tarkemmin ja taka vasemman kehän myös vielä. Kaikki liittimet oon käynyt läpi ja puhdistanut electronic cleanerilla ja abs pääsulakkeen tarkistanut ja mitannut yleismittarilla että toimii.

Tuli myös mieleen että talvella kun lähin ajelemaan niin abs valo ei palannut varmaan 10km matkalla mutta sitten syttyi ja sama koodi. Tämä tapahtui vain kerran tosin.

Viimeksi muokannut Argne : 29.05.2022 06:19
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ford, ranger


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford rangerin rengastus lersnen Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2017 18:34
Ford Rangerin huurtumisongelma ?! jupasierra Tekniikka & Jutustelu 16 08.01.2013 18:21
Ford rangerin laatikon räjäytyskuvia? 4wd Luke86 Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2011 14:24
M: Ford Rangerin lavakaari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.01.2006 23:14
Myydään Ford Rangerin lavakaari O/M/V Muut 0 08.11.2005 10:26


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).