Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude
Liekkö mikään saman segmentin auto sen parempi?
Bensa foresterin alennusvaihde oli ihan hyvä, sanoisin riittävä, olosuhteissa joihin sittari on ajateltu.
|
No itseasiassa.. Samassa paikassa missä möyrittiin tuolla Foresterilla möyrittiin myös täysin vakiolla X3:lla. Jos noista kahdesta pitää valita menopeli niin toi X3 pieksee mennentullen Foresterin maaston puolella. X3 nelivetojärjestelmä toimi todella hyvin. Pystyi tyhjäkäynnillä ajelemaan, heti kun rengas nousee ilmaan niin luistonesto veti sen renkaan lukkoon ja voima siirtyi toiselle renkaalle. En ois itse uskonut X3 pystyvän edes tuollaiseen. Sitten taas Suzukilta Grand Vitara. Siitä löytyy aina jakolaatikko hitaalla alueella. 2006 vuosimallista eteenpäin kannattaa katsoa esp:llä varustettua peliä. Siinäkin on nimittäin toimiva neliveto toimivalla luistonestolla. Sit tietty Dusteri. Siinäkin toimi yllättävän hyvin luistonestojärjestelmät maaston puolella. Siinä on myös reilusti suuremmat joustot kuin Foresterissa. Hyundailta Santa Fe. Myös siinä toimi yllättävän hyvin se nelivetojärjestelmä maaston puolella. Vaikka muutoin se neliveto onkin vähän nihkeä esitys. Se normaalisti vaatii etupään sutimista, ennen kuin voima menee taakse. Mut siinä on erillinen nappi millä voi lukita nelivedon. Uskoisin myös, että Nissanilta X-trail tai Qashqai nelivetona toimis kanssa ihan ok maastossa? Luulisin niissä olevan melko samat systeemit kuin Dusterissa?
Mut toi Forester on kyllä oikeasti todella paska esitys. En ois uskonut sen olevan noin surkea. Se luistonesto pilaa koko auton.