![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Raportoipa testeistä. Omalla kohdalla citymaasturiosasto vakavasti harkinnassa. Käyttökin taitaa olla pitkälti samanlaista. Foresterissa taitaa tavaratilaa olla enemmän, kuin esim tojon rav nelosessa. Olikos tämä manuaali vai automaatti?
|
|
|||
|
|||
![]()
Joo, raporttia tulee kunhan renkaat ja koropalat saapuu ja saa asennettua.
Olin iloisesti yllättynyt tavaratilan koosta, oletin vähemmän. Toisena autona ja verrokkina on farmari E-mersu. Ei Forester sille pärjää mutta kyllä sinnekin mahtuu tavaraa. RAViin en osaa verrata kun en ole autoa nähnyt. 5v manuaali on ja oikein alennusvaihteistolla ![]() Kyllä alaykkönen ja -kakkonen ovat ihan käyttökelpoisia vähän "teknisemmällä" metsäautotiellä. Ja alapakilla sujuu peräkärryn peruuttaminen hallitummin, kun joudun usein peruuttamaan ylämäkeen. |
|
|||
|
|||
![]()
Oma kokemus kyllä noista forestereista on vahvasti vastaan minkäänlaista maastokäyttöä. Ei se vaan toimi. Jossain todella kevyellä käytöllä menee. Mutta parempiakin citykikottimia on olemassa. Kuten Duster. Jos Duster on jotenkin liian pieni niin ota vaikka Hyundailta Santa Fe. Pieksee mennen tullen tiloissa Foresterin. Pieksee myös maastokäytössä Foresterin. Korotuspalikoita saa netistä aina +50mm asti. Nelivetojärjestelmä ei ole niin hyvä kuin Subarussa, mutta kyllä tuolla pärjää. Ja noi on todella halpoja. Kannattaa ottaa vähintään 2006 mallinen. Se edellinen koppa on ahtaampi ja nihkeämpi meneen maastossa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tässä ketjussa on ollut puhetta metsäautoteistä. Sellaisille Subaru on oikein hyvä. Minun ajamistani yksi parhaista huonoilla teillä. Vaikeammassa maastossa ensimmäisenä menoa hidastaa lyhyet joustovarat, mutta niinhän ne kaikissa muissakin saman luokan vehkeissä ovat. Kunnon maastokäyttöön on sitten ihan eri vehkeet. Ei mulla mitään Dusteria vastaan ole. Ihan hyvin voisin itsekin sellaisella ajella, mutta vähän olen skeptinen sen suhteen, että se subaruun verrattuna juuri mitään etuja tarjoaisi.
|
||||
|
||||
![]()
Jep, ihan turha jauhaa jostain Dusterista jos keskustelun avaaja haluaa rakennella Subarua. Vähän fokusta hei...
|
|||
|
|||
![]()
Kun etsin metsäautotiekelpoista kulkinetta oli vaihtoehtoina foresterin lisäksi dusteri, sorento, jimny ja niva.
Dusterilla olen ajanut muutaman kerran, enkä osaa pitää sitä huonompana tai parempana metsätieautona. "offroad-viritys"osia siihen on paremmin saatavilla, se on plussaa. Minulla on ollut muutama rellu käyttöautona ja kaikki muistot niistä ei ole kultaisia. Tämä vaikutti hieman, kun mietin laatuaspektia mutulla. Ranska&Romania vs Japani. Kia Sorenton totesin omaan käyttööni hieman isoksi möhkäleeksi. Tilaahan siinä on tietty enemmän. Sitä en tarvitse niin paljoa. Ymmärtääkseni Hyuandain Santa fe on melko lailla samasta puusta veistetty. Suzukit ovat minulle jääneet tuntemattomaksi. Uudemmat Jimnyt kyllä vaikuttavat kivoilta "leikki"autoilta mutta ovat hieman hinnakkaita. Pitkään mietin Nivaa. Mutta kun asvalttiajoakin tulee runsaasti, niin järjen ääni kielsi. Tästä autosta saattaisin innostua vielä tulevaisuudessa, jos maastoajonälkä kasvaa. 2kpl Jokohamoja tuli ja toisia vielä odotellaan. Tilasin moottorinsuojapanssarin skid-plate.comista hintaa 152€. Pitäisi olla 3mm terästä. Takamurkulan ja vaihdelaatikon suojat tilasin Alvadista yhteishintaan 166 €. Näitä odotellessa... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En tiennytkään, että Sorento on ollut noinkin maastouskottava. Koeajoin muistini mukaan 2008 Sorentoa ja siinä ei ollut jäykkää taka-akselia tai jakolaatikkoa. Voi toki olla että muistan väärin...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pohjapanssari Forester -06 | al_ | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.02.2015 16:38 |
Myydään Subaru Forester | temirhan77 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 06.09.2013 10:38 |
Range-Defet-Patrol Venäjällä 14.06.-16.06.2013 | NewJuhani | Tapahtumat | 15 | 18.06.2013 05:40 |
subaru forester | cannon_ball | Maasturiprojektit | 17 | 24.02.2013 20:29 |
Myydään Subaru Forester -98 | Fanta | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 23.04.2012 18:32 |