Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2022, 21:29
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.531
Perusasetus

https://forums.offipalsta.com/showth...ia+ml+mersusta

Noniin. Löytyihän tuo vanha ketju googlella, offipalstan hakutoiminto antaa paljon osumia kaikenlaista höpöhöpöä jos hakusanat ei ole täsmälleen oikein.
Esimerkiksi haulla "mersun ml kokemuksia" löytyy tämä topicci ja 74 muuta joissa saattaa olla aiheena vaikka patrollin koneen vaihto vanhempaan.

Kertomukset ml mersun "laadusta" lievittää ml kuumetta melkoisesti.
Olen aina ollut siinä uskossa että mersun 4-matic on neliveto mutta mallista ja vuosimallista riippuen se saattaakin olla oikea neliveto tai pelkästään yksiveto!

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2022, 04:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Joo. Omat juttunsa on mutta edelleen kun ne suhteuttaa hintaan niin pienellä huumorilla pitäisi pärjätä.

Oma mölli oli hiljaisin auto millä ole ikinä ajanut. Ja tuo kaasueemeli sitten seuraava. Muut on sitten enempi tai vähempi luurit korvilla ajettavia Möllin jälkeen.

Offoroadiin siitä ei ole ihan niiden tyyliin 15 cm.pitkien ylätukivarsien kanssa. Mutta jos joku Erno offihirmun haluaa rakentaa, niin kai sekin onnistuu.

4matic on tosiaan kauppanimi mikä on saman lailla Mersuna myytävän kingcapin perälaudassa, GL persiissää kuin vaikka E 300 hybridin lompsassa.

Mutta yksiveto … ei pitäisi enää noilla vuosilla…
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2022, 09:19
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Joo. Omat juttunsa on mutta edelleen kun ne suhteuttaa hintaan niin pienellä huumorilla pitäisi pärjätä.

Oma mölli oli hiljaisin auto millä ole ikinä ajanut. Ja tuo kaasueemeli sitten seuraava. Muut on sitten enempi tai vähempi luurit korvilla ajettavia Möllin jälkeen.

Offoroadiin siitä ei ole ihan niiden tyyliin 15 cm.pitkien ylätukivarsien kanssa. Mutta jos joku Erno offihirmun haluaa rakentaa, niin kai sekin onnistuu.

4matic on tosiaan kauppanimi mikä on saman lailla Mersuna myytävän kingcapin perälaudassa, GL persiissää kuin vaikka E 300 hybridin lompsassa.

Mutta yksiveto … ei pitäisi enää noilla vuosilla…
Nii eihän parilla tonnilla saa virheetöntä autoa.
Onkohan tuossa Riffin möllissä sit jotain vikaa jos jää niin herkästi sutimaan.

Onkohan offroad paketti miten harvinainen varuste näissä, en ole myynti-ilmoituksissa törmännyt ketaakaan.

W124 4-maticci oli sitten ilmeisesti parhaita mitä mersun tuotannossa ollut. Youtubesta olen joskus katsonut videon jossa kerrotaan melko tarkasti järjestelmän toimintaa. En löytänyt tähän hätään.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2022, 13:14
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Ainakin ajotapa on tommosella eri kuin kiinteällä nelikolla.

Eli pitää antaa riittävästi tehoa, jota sitten tiukassa paikassa jarrulla voidaan suitsia. Ja esp tai vetoluistonesto on se joka homman hoitaa. W163 pikkupuolella se menee johonkin offroad moodiin, joka tarjoilee ronskimmin jarrua tms.

Ja tuohan toimii vain kun auto vielä liikkuu. Tietty joku ristiriipunta hoituu, mutta muuten toimii parhaiten kun yhtään on vauhtia. Liikkeelle lähtö pitää osata ihan itse, niinkuin muillakin vehkeillä.

Reilu satku tuli sillä möllillä ajettua, ja maineeseensa nähden todella vähä vikainen.

Ja todella tollona saa työntää kelillä kuin kelillä, sitten kun ei ota enää tehoja ja kolmio vilkkuu kojelaudassa, on jo syytäkin uskoa ettei tarvi yrittää ohitusta.

En keksinyt sille esp off nappulalle oikein mitään käyttöä, sen funktio lienee se, että pääsee driftaamaan. Tämä jäi kokeilematta. Se ajonvakautus toimii todella tiukasti, eli yhtään hitaampi kuljettaja ei edes kerkeä huomata alkavaa erikoistilannetta, kun se on jo hoidettu.

Keskitasurin takia tuolla on todella hyvä peruutella kärrin kanssa myös talvella.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2022, 18:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
En keksinyt sille esp off nappulalle oikein mitään käyttöä, sen funktio lienee se, että pääsee driftaamaan. Tämä jäi kokeilematta. Se ajonvakautus toimii todella tiukasti, eli yhtään hitaampi kuljettaja ei edes kerkeä huomata alkavaa erikoistilannetta, kun se on jo hoidettu.
Eli siis ihan tavallinen mersu, suomeksi sanottuna se auto olisi n.100- kertaa fiksumpi millä tahansa liukkaalla alustalla kun ottaa ABS:n sulakkeen irti jolloin ESP:kin menee pimeäksi.
Se mitä olen 2000- luvun neliveto- mersuja ajanut töissä, niin ne paskaläjät jää lumella kiinni paikkaan keltainen kolmio kojetaulussa villkuen mistä ihan mikä tahansa muu nykypäivän etu- tai neliveto menee ilman mitään ongelmaa.
Sama pätee mersun isoihin takavetopakuihin, niillä on täysin mahdoton yrittää päästä pöpperölumessa eteenpäin, kun vetoluistonesto sammuu napista suunnilleen sekunniksi, kunnes vähänkin reilummasta sutaisusta tai pikku sivusuuntaisesta luistosta jarrut jurnuttaa ja meno lakkaa siihen paikkaan.

G- mersulla sentään pääsee eteenpäin, siinä ei ole torpattu etenemistä jonkun täysin aivovammaisen mersun suunnittelijapoppoon typerästi suunnittelemalla ESP:llä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2022, 21:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eli siis ihan tavallinen mersu, suomeksi sanottuna se auto olisi n.100- kertaa fiksumpi millä tahansa liukkaalla alustalla kun ottaa ABS:n sulakkeen irti jolloin ESP:kin menee pimeäksi.
Se mitä olen 2000- luvun neliveto- mersuja ajanut töissä, niin ne paskaläjät jää lumella kiinni paikkaan keltainen kolmio kojetaulussa villkuen mistä ihan mikä tahansa muu nykypäivän etu- tai neliveto menee ilman mitään ongelmaa.
Sama pätee mersun isoihin takavetopakuihin, niillä on täysin mahdoton yrittää päästä pöpperölumessa eteenpäin, kun vetoluistonesto sammuu napista suunnilleen sekunniksi, kunnes vähänkin reilummasta sutaisusta tai pikku sivusuuntaisesta luistosta jarrut jurnuttaa ja meno lakkaa siihen paikkaan.

G- mersulla sentään pääsee eteenpäin, siinä ei ole torpattu etenemistä jonkun täysin aivovammaisen mersun suunnittelijapoppoon typerästi suunnittelemalla ESP:llä.
Voi olla. Silti sillä tuli kolme vai neljä talvea ajettua ja vedettyä kärriä. Ja jostain syystä ihan menestyksekkäästi. Ehkä olen vaan liian dorka tajutakseni noiden digihimmeleiden paskuutta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2022, 22:52
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Mercedeksessä pitääkin nostaa jalkaa silloin kaasupolkimelta eikä painaa syvemmälle jos kolmio alkaa vilkkumaan, järjestelmä toimii täydellisesti, se vaan korjaa kuskin huonot ajotaidot
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61 kysymyksiä Valtsuuv Tekniikka & Jutustelu 5 16.11.2017 11:13
kysymyksiä 2l-t 60lantikka Tekniikka & Jutustelu 13 21.02.2012 21:34
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 02:15 (GMT +2).