Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2022, 15:20
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja tuo w124 4-matic on aivan eri tavalla toteutettu kuin esim vito 315 cdi 4-matic.

"Bussisisustus" vito; siis verhoiltu tavaratila laseilla, ilman penkkejä, oli Vehon timanttivaihdokki? ja muutaman vuoden ikäinen:

Autolla ei saanut etupyöriä sutimaan lumisella/jäisellä hallin pihalla:
Takaset kyllä sutivat ja jarrut lämpesi.... (Viton ja hodarin vetokoukut yhdessä räikkäliinalla)
Ja vehon mielestä autossa ei ollut mitään vikaa, joka olisi mennyt takuuseen.
Ainut neliveto vito, millä olen ajanut, olikohan yksilövika?
Ja huomattavan huono menemään lumessa, esim. verrattuna 4 veto Portteriin.

Tuo ML mersun 4-matic; onko sama kuin vitossa? vaikka olisi, niin vois toimia paremmin, kun enemmän painoa takana?

p.s tuo w124 4-matic toimi tosi hyvin, tuli nostettua aika raskasta venettä huonosta luiskasta, ilman mitään ongelmia. (aavistuksen takarenkaat lipsui, että sai pidettyä jäykän nelivedon päällä)
Siel oli kuitenkin etuvetarit paikoillaan? Näitähän on nyt viime aikoina tullut julkisuuteen joissa on vetarit poistettu jonkin vian takia. Ja joitakin tapauksia kun on myyty normaali etu-tai takavetoinen nelikkona.

Mitä olen 4-matic vitoja nähnyt talvikelissä niin on se huono menemään. Eikös vito ole perustekniikaltaan etuvetoinen?

Tuo mersun hydraulinen lukkoperä on kyllä hieno keksintö toimiessaan. Ilmeisesti kallis valmistaa kun ei ole uudemmissa käytössä.

Mistä kohtaa Möllistä löytyy se kallis vika tai hankala ruostekohta?

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2022, 16:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Eikös vito ole perustekniikaltaan etuvetoinen?
Eka korimalli oli, seuraavat takapotkuisia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2022, 17:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Siel oli kuitenkin etuvetarit paikoillaan? Näitähän on nyt viime aikoina tullut julkisuuteen joissa on vetarit poistettu jonkin vian takia. Ja joitakin tapauksia kun on myyty normaali etu-tai takavetoinen nelikkona.

Mitä olen 4-matic vitoja nähnyt talvikelissä niin on se huono menemään. Eikös vito ole perustekniikaltaan etuvetoinen?

Tuo mersun hydraulinen lukkoperä on kyllä hieno keksintö toimiessaan. Ilmeisesti kallis valmistaa kun ei ole uudemmissa käytössä.

Mistä kohtaa Möllistä löytyy se kallis vika tai hankala ruostekohta?
Ainakaan se meitsin mölli ei ymmärtänyt ruostua.

Takajousia vaihdettiin kahdesti, ehkä tuolla vetokäytöllä oli osuutta asiaan. Tosin myös molempiin eemeleihin on vaihdettu jousia vaikkei niissä ole edes koukkua.

V8 on se kallis vika. Itse sain hankinta ohjeeksi että ei semmoista. Tämä siis vain kuultua.

Niitä hölmöyksiä on mm.tankin täyttöaukko, johon suomimallin pistooli ei sovi kuin huonosti, ja jos D mittarissa on se etämöykky siinä kärsässä niin vielä huonommin, vasen polvi aukaisee mukitelineen melko usein, ja tavaratilan lattia on hassun muotoinen kun selkänojat kaataa.

Ja muita jenkkilaatujuttuja. Toki meitsin mölli oli kait Itävaltamalli tms.

Kytkin siihen vaihdettiin, ja ilmastoinnin kompura kerran ja toisen kerran pelkkä kytkin.

Ja kaikkea pientä mitä nyt sen ikäiseen autoon pitää parsia.

Niin ja käsijarru on melko paska. Semmoinen kahvikupin kokoinen rumpu ei salli yhtään liikkeessä tapahtuvaa jarrun päälle menoa tai sen päälle unohdusta.

Hintaisekseen hyvä auto. Ostaessa maksoi muistaakseni 6000 ja saman ikäiset Toyotat alkaen 16000. Kuitenkaan omistusaikana tuo hintaero ei täyttynyt remppakuluilla tms. Eikä sitä ilmaiseksi tarvinnut pois antaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2023, 20:49
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Eipä löytynyt sopivan hintaista mersua sopivan haku matkan päästä niin tuli sitten vm.2003 Terrano 2.7 dieseli. 7 hengen henkilöauto, makustellaan veroja nyt hetki ja katsotaan lähteekö takapenkit.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61 kysymyksiä Valtsuuv Tekniikka & Jutustelu 5 16.11.2017 11:13
kysymyksiä 2l-t 60lantikka Tekniikka & Jutustelu 13 21.02.2012 21:34
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 15:00 (GMT +2).