![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikö missään mallissa ole tasauspyörästön lukkoja?
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan w163 sessa. Eikä niitä tottapuhuen olisi koskaan tarvinnut. Möllin digiboksi hoitaa hommansa siinä määrin hyvin.
Mutta 270 vitonen on kyllä hyvä ja kohtuu taloudellinen kattila. Meillä oli keskikulutus jtn.8.5 litran paikkeilla. Jos taas haluat lukot ja V8 niin osta GL, siitä löytyy muutama juttu enemmän kuin möllistä. W163 on jatkuvalla nelikolla jossa keskitasauspyörästö, ja W164 on sitten jo takaveto ja jollain kytkimellä kytketään etuvetoa silloin kun sitä olisi jo tarvittu. W164 ei ole pikkupuolta ellei ole offroad packiä. Tämän kanssa tullee kait sitten se takalukkokin. Hintaansa nähden rahalla saa aikamoisen kasan ikäistään autoa. Ja jossa on ikäisensä auton ominaisuudet. Ihan perhanan hyvä talviauto. Ajonvakautus pelaa paremmin kuin uudemmissa E sarjalaisissa, eli todella hyvin. Ainiin mut sillähän ei tee mitään, eikä sitä saa kehua kun se nössööö.. ![]() Ja nykypykälillähän W163:seen saanee 33” renkaat, tai vastaavat millisarjalaiset. Aiemmin jäi muistaakseni 4mm vajaaksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tähän on nyt pakko puuttua vaikka onkin vanha juttu. Kyllä se 164 on ihan yhtälailla jatkuva nelivetoinen kuin 163:kin... Takavetoiseksi noita ei saa. Nimimerkillä 4-matic E alla joka on myös samallalailla jatkuva nelikko keskitasauspyörästöllä. Viimeksi muokannut Mika_T : 04.04.2023 21:49 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Taisi Andy kuitenkin tarkoittaa sitä että se vetää pitävällä pinnalla pelkästään takaa ja kytkee sitten vasta vetoa eteen kun takaset alkaa lipsua.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei. Vaan voima jakautuu kokoajan myös eteen. =jatkuva neliveto.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus kun noita tutkiskelin, niin tommoinen kuva jäi. Ja tässä asiassa olen mielelläni väärässä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tuosta ml:stä muinoin on lukenut niin jos autossa ei ole sitä offroad pakettia niin se neliveto on kyllä todella surkea esitys. Ilmeisesti se on silloin suurimmaksi osaksi yksi vetoinen ja se rengas mikä sutii saa kaiken voiman. Se voi olla sitten edessä tai takana. Ilmeisesti se jakolaatikko on myös todella surkea kestämään. Sillä offroad paketilla saa ilmeisesti eri jakolaatikon, joka myös kestää vähän paremmin. Mut siinä se kytkee oikean nelivedon päälle.
Mut mitä tuollaisia on käynyt koeajamassa niin on ne kyllä todella yliarvostettuja autoja. Varsinkin ne halvimman pään pelit. Ne on aivan hirveitä esityksiä ollut kaikki. Aivan läpimätiä, sisusta karmeassa kunnossa, napit täysin kuluneet puhki jne. En tiedä mikä noilla saksalaisilla on kun niiden napit ei kestä käyttöä? Touareg taitaa olla noista nappien kulumisesta malli esimerkki. Ei taida olla olemassakaan touaregiä, mistä ne ei olisi kuluneet? En tiedä miten korean ihmeet tekee namiskuukkelinsa, mutta niissä on hyvin harvoin napit puhkikulunut. En tiedä painetaanko niitä nappeja sitten jotenkin enemmän saksalaisissa autoissa? Muutoinkin ne korean ihmeet tuntuu melko hyvin kestävän kilsoja saksalaisiin verrattuna. Toki ne mätänee ihan samanlailla kuin saksalaiset. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
https://forums.offipalsta.com/showth...ia+ml+mersusta
Noniin. Löytyihän tuo vanha ketju googlella, offipalstan hakutoiminto antaa paljon osumia kaikenlaista höpöhöpöä jos hakusanat ei ole täsmälleen oikein. Esimerkiksi haulla "mersun ml kokemuksia" löytyy tämä topicci ja 74 muuta joissa saattaa olla aiheena vaikka patrollin koneen vaihto vanhempaan. Kertomukset ml mersun "laadusta" lievittää ml kuumetta melkoisesti. Olen aina ollut siinä uskossa että mersun 4-matic on neliveto mutta mallista ja vuosimallista riippuen se saattaakin olla oikea neliveto tai pelkästään yksiveto!
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo. Omat juttunsa on mutta edelleen kun ne suhteuttaa hintaan niin pienellä huumorilla pitäisi pärjätä.
Oma mölli oli hiljaisin auto millä ole ikinä ajanut. Ja tuo kaasueemeli sitten seuraava. Muut on sitten enempi tai vähempi luurit korvilla ajettavia Möllin jälkeen. Offoroadiin siitä ei ole ihan niiden tyyliin 15 cm.pitkien ylätukivarsien kanssa. Mutta jos joku Erno offihirmun haluaa rakentaa, niin kai sekin onnistuu. 4matic on tosiaan kauppanimi mikä on saman lailla Mersuna myytävän kingcapin perälaudassa, GL persiissää kuin vaikka E 300 hybridin lompsassa. Mutta yksiveto ![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onkohan tuossa Riffin möllissä sit jotain vikaa jos jää niin herkästi sutimaan. Onkohan offroad paketti miten harvinainen varuste näissä, en ole myynti-ilmoituksissa törmännyt ketaakaan. W124 4-maticci oli sitten ilmeisesti parhaita mitä mersun tuotannossa ollut. Youtubesta olen joskus katsonut videon jossa kerrotaan melko tarkasti järjestelmän toimintaa. En löytänyt tähän hätään.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin ajotapa on tommosella eri kuin kiinteällä nelikolla.
Eli pitää antaa riittävästi tehoa, jota sitten tiukassa paikassa jarrulla voidaan suitsia. Ja esp tai vetoluistonesto on se joka homman hoitaa. W163 pikkupuolella se menee johonkin offroad moodiin, joka tarjoilee ronskimmin jarrua tms. Ja tuohan toimii vain kun auto vielä liikkuu. Tietty joku ristiriipunta hoituu, mutta muuten toimii parhaiten kun yhtään on vauhtia. Liikkeelle lähtö pitää osata ihan itse, niinkuin muillakin vehkeillä. Reilu satku tuli sillä möllillä ajettua, ja maineeseensa nähden todella vähä vikainen. Ja todella tollona saa työntää kelillä kuin kelillä, sitten kun ei ota enää tehoja ja kolmio vilkkuu kojelaudassa, on jo syytäkin uskoa ettei tarvi yrittää ohitusta. En keksinyt sille esp off nappulalle oikein mitään käyttöä, sen funktio lienee se, että pääsee driftaamaan. Tämä jäi kokeilematta. Se ajonvakautus toimii todella tiukasti, eli yhtään hitaampi kuljettaja ei edes kerkeä huomata alkavaa erikoistilannetta, kun se on jo hoidettu. Keskitasurin takia tuolla on todella hyvä peruutella kärrin kanssa myös talvella.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se mitä olen 2000- luvun neliveto- mersuja ajanut töissä, niin ne paskaläjät jää lumella kiinni paikkaan keltainen kolmio kojetaulussa villkuen mistä ihan mikä tahansa muu nykypäivän etu- tai neliveto menee ilman mitään ongelmaa. Sama pätee mersun isoihin takavetopakuihin, niillä on täysin mahdoton yrittää päästä pöpperölumessa eteenpäin, kun vetoluistonesto sammuu napista suunnilleen sekunniksi, kunnes vähänkin reilummasta sutaisusta tai pikku sivusuuntaisesta luistosta jarrut jurnuttaa ja meno lakkaa siihen paikkaan. G- mersulla sentään pääsee eteenpäin, siinä ei ole torpattu etenemistä jonkun täysin aivovammaisen mersun suunnittelijapoppoon typerästi suunnittelemalla ESP:llä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj 61 kysymyksiä | Valtsuuv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.11.2017 11:13 |
kysymyksiä 2l-t | 60lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.02.2012 21:34 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |