![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos kerta putken joutuu joka tapauksessa tekeen pätkistä ja mutkista, on mielestäni vaikea löytää perusteluja kääpiöidylle kuristimelle... Jossakin vaiheessa tulee kuitenkin hinku vääntää tehoa lisää ja sitten voi nyppiä kun tuli tehtyä pienemmästä… Mulla on 12ht:n kera 3” putki kahdella pöntöllä josta jälkimmäinen on pieni läpivirtaava. Äänimaailma miellyttää ainakin minua ja pakopaineet ja lämmöt on pysyneet maltillisina.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Youtubestahan näitä löytyy useampiakin pätkiä hakusanoilla ” 12ht 3 inch exhaust”. Tässä esim yksi:
https://m.youtube.com/watch?v=la6gt_0pXUU Useammat pätkät kuulostaa suorilta pöntöttömiltä putkilta. Viimeksi muokannut Radis : 24.03.2022 15:05 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitä isompi läpivirtausvaimennin eli mitä enemmän villaa reikäputken ympärillä sitä paremmin vaimenee korkeat ja keskiäänet. Ja jäljelle jää muhkea matala murina.
![]() Eli itse laittaisin mahdollisimman iso kokoisen läpivirtausvaimentimen tai jopa kaksi peräkkäin jos tilaa riittää. Pakoputken ulostulo vaikuttaa myös paljon ääniin, pieni pörisee ja liian iso lotkottaa. ![]() Pakoputken ulostulon sijainti vaikuttaa paljon auton ääniin, auton alle päättyvä putki tuo metelin ohjaamoon ja suoraan vaakatasoon suunnattu putki tuo meteliä putken osoittamaan suuntaan. Ei siis ihme että tuotanto autoissa putki osoittaa usein hieman alaviistoon. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Suosittelen dynomax super turboa vaimentimeksi, varsinkin jos vain yhden pöntön laittaa Hiljainen ja hyvin virtaava.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Walker Quiet-Flow Stainless Steel -mallisarjasta valkkaisin jonkun. Halpoja ja vaikuttaa hyviltä. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 27.03.2022 10:19 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
keulasta jo seiskavitoseksi taas tunnistaa.
Konepeltiä en yksin uskaltanut sovittaa vielä. Aika millipeliä, tuleeko ottamaan turbolle menevään ilmaputkeen kiinni..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tekis mieli sanoa että älä ihmeessä pilaa hienoa autoa millään teiniängsti pörinäputkella...
2.5" riittää 12ht:lle enemmän kuin hyvin. Ja putkeen kunnolla vaimennusta. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
3 mm toleranssilla meni pelti paikoilleen... ..siksipä aattelin laskea moottoria vähäsen, ettei hakkaa peltiin eläessään. Joten rälläkällä rungon ja tukikumin välissä olevista kiilapaloista pienet siivut pois. Operaation seurauksena konepellin ja moottorin väli on nyt pienimmillään jotain 1,5 cm, eiköhän tuo riittäne. Kardaaneihin laitoin pari uutta ristikkoa ja maalit pintaan. ..ja paikoilleen. Pakoputkeakin pääsi jo aloittelemaan. Alkuviikosta ilmestyi 12hootee laatikkoineen palstalle myynti.. "pakko" oli käydä pelastamassa talteen, noita saattaa joskus tarvita ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |