Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2022, 20:43
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

On kyllä kaunista. Tuo ATEn jarruputkilöytö tuli jokusen vuoden liian myöhässä. Harmi.

__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2022, 10:47
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
On kyllä kaunista. Tuo ATEn jarruputkilöytö tuli jokusen vuoden liian myöhässä. Harmi.
No onpahan vastaisen varalle tiedossa. Vaihdat sitten vuoden päästä, kun maalit alkaa rapista nykyisistä putkista.. Taisi 5 metrin kieppi olla Autodocissa vajaat 13 € hinnaltaan.
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2022, 12:22
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
No onpahan vastaisen varalle tiedossa. Vaihdat sitten vuoden päästä, kun maalit alkaa rapista nykyisistä putkista.. Taisi 5 metrin kieppi olla Autodocissa vajaat 13 € hinnaltaan.
Nii samalla, ku nostaa korin rungolta 5v päästä ja ottaa ruosteet kiinni. Ei kai vanhan Toyotan ruostumista saa millään pysäytettyä
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2022, 22:49
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Pakoputkea tässä suunnitellut. Vähän epäselvää tekisinkö tuon 2,5- vai 3-tuumaisesta..

3" mutkia ja putkea on jo varattuna, yksi ajatus oli tehdä alkupätkä turbolta kolmetuumasella, ehkä vaimentimelle asti, josta sitten taakse asti 2,5-tuumaista. Tuossa ajatuksena se, että äänimaailma pysyisi riittävän hillittynä eikä ainakaan olisi semmonen "lopottava", mitä joissain väljempiputkisissä dieseleissä joskus kuulee. Liekkö sitten tuota pelkoa, jos koko putken tekisikin 3-tuumaisesta? Toisaalta, riittäisikö jos koko putken tekee 2,5" putkesta (muutaman millin väljempi kuin alkuperäinen)? Moottorihan säilyy pientä turbon kompressoripuolen päivitystä ja sitä vastaavaa syötön säätöä lukuunottamatta vakiona.

Putki tulee siis kulkemaan taakse asti, sivuputkea en ala tekemään. Myöskään turhaan en halua liian väljää putkistoa alkaa tekemään jos siitä ei ole mitään hyötyä.. Toki tuon kutosdieselin sävel saa kuulua, silleen hillitysti..

Ajatuksia, kokemuksia aiheesta
__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 20.03.2022 22:57
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2022, 23:02
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.624
Perusasetus

Kun sulla on se turbo siinä moottorin ja pakoputken välissä, niin ihan sama onko loppupakoputki 2,5" vai 3". Tuskin kukaan huomaa eroa äänessä, tai missään muussakaan toiminnassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2022, 12:00
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Kun sulla on se turbo siinä moottorin ja pakoputken välissä, niin ihan sama onko loppupakoputki 2,5" vai 3". Tuskin kukaan huomaa eroa äänessä, tai missään muussakaan toiminnassa.
Voihan se pitkälti noin olla. Onhan siellä se vaimenninkin vielä välissä.

Nyt vaan kun alusta asti uuden putken teen, olisi mahdollisuus vaikuttaa sen ominaisuuksiin. Esim. Kiinnostaisi kuulla kokemuspohjaista tietoa, kun monilla foorumeilla ovat kehuksineet 3" putken vaikutusta pakolämpöihin ja vääntöön jo ihan vakio 12ht:ssä, että onko noille kehuilla oikeasti katetta.. Jos vastaavaa hyötyä ei ole, en aio turhaan putkea alkaa väljentämään.
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2022, 19:48
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Meinasitko tehdä yhdellä vai kahdella vaimentimella?

Itellä 75:ssä koko putki 3" ja 2 vaimentajaa, etummainen sellanen missä lähdöt eri linjassa ja takimmainen läpivirtaus. Koneena 1hd-t eikä mun mielestä löpötä ja mukavan hiljanen ajaa matkaa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit Erion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.06.2018 08:51
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen BJ-40/76 Tekniikka & Jutustelu 7 26.04.2015 22:05
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00


Sivu luotu: 06:19 (GMT +2).