Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2022, 23:15
White Elemant White Elemant ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.10.17
Sijainti: Tampere
Viestit: 8
Perusasetus

Saattaapi olla että joutuu vähän kierrättämään että ahdin herää 🤣

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2022, 10:00
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.537
Perusasetus

Se on varmaan ihan kauheeta odotella niitä ahtoja kun kone antaa vaparina vaan sen 500hp...!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2022, 23:09
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

No onha se ny iha kerrassaa hirveetä.. Tupakin kerkee vetässä enne ku mitää tapahtuu näikii laiskas pataraudas

Nyt ku en muuta päänvaivaa keksiny ni oon mietiskelly typpitikkujen järjellisyyttä täs laitokses.. Mikähä se mahtas olla paras vaihtoehto?
Nää nykyset typpikepit, coilöverit, vai jotkut bypasstikut näitte tän hetkiste tikkuje lisäks.
Saakelisti kaikkee huomioitavaa ja erillaisia variaatiota jousituksen osalta. Kokemuksia tullu lähinnä Pirate 4x4 sivuja plärätessä
Kovempaan ajoon vissii coiloverit parraimmat ja säästäs mahollisesti swaybarien hinnan, tai ainakii toisen niistä.. Joustoissa sit ovat vähä kankeemmat verrattuna typpitikkuihi.
Ajatus näitten järjellisyyestä lähti ku muistin tikun paineen olleen 26bar ajokorkeudes, eli mitähä mahtaa paine olla täydessä sisään joustossa ku painoo tulee häkkiin joku 500kg lisää Lisäsäiliöillä vois tätä ongelmaa avittaa, mut niitäkää en löytäny erillisinä tälle koolle. Vaan eipä tässä kiirettä.. ehkä tääki ongelma on kesää mennessä selvitetty

https://www.bigshocks.com/coilover-s...-travel-1.html
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2022, 23:43
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.488
Perusasetus

Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2022, 13:37
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.

Lähinnä tuo paino hirvittää mikä tikuille tulee. Vois kuvitella et nopeessa ajossa esim crossissa lämpöä kertyy ja varsikii näillä paineilla.. Puol tuntii ajoa ja hytti 20cm ylempänä
Pitää miettiä jotai lisäsäiliö systeemiä jos näillä meinaa ajaa, tai sit myyn pois ja hommaan coiloverit.
Taakse olis mahdollista siirtää tikku tukivarren päälle mut edessä liian ahdasta. Joutus kaiken lisäks tekemää alatukivarret uusiks ja ostamaa uudet nivelet jottei tukivarsi pääse pyörimää ja hajottamaa tikun silmää.
Sekii siin vielä on et helpompi säätää alusta toimivaks ku tikun päät on akselissa mahollisimman lähellä rengasta. Rahaa on pikkuse vähempi käytettävissä ku ameriikan pojilla

Tässä vaihteeks video tukivarsista, nivelistä yms asiaan liittyvästä..

https://www.youtube.com/watch?v=bi5k4zKd1mc
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2022, 15:46
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.
Olikos siulla Antirockin vakaajat?? Kiinnostas niitten kestävyys kovemmassa joustossa. Onko tankoja katkeillut tjsp?
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti.
Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa..

https://www.rockjock4x4.com/CE-9903-...-18-Steel-Arms
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2022, 18:23
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Olikos siulla Antirockin vakaajat?? Kiinnostas niitten kestävyys kovemmassa joustossa. Onko tankoja katkeillut tjsp?
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti.
Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa..
Minulla on Jeepissä edessä TJ:n Rockjock, pituutta 36" ja 0.770" halkaisija. Takana puolestaan on Genrightin 45-46" ja 1.000". Etuvakaaja on löysä, ja antaa täydet 14" joustot auton ollessa tasaisella, ja takavakaaja on puolestaan jäykempi ja rajoittaa tasasella joustoja ehkä pari tuumaa. Tilanne tietysti muuttuu ylä- ja alamäessä riippuen että kuinka paljon kummallakin akselilla on painoa päällä. Kummassakin käpälän pituus tangon keskeltä kiinityspisteeseen on n. 16".

Nämä vakaajat on olleet alla vasta pari vuotta, mutta ei ole ollut ongelmia katkemaisen suhteen. Itse kun lähdin näitä hankkimaan niin tarkoitus oli maksimoida käpälän pituus, jotta samalla minimoidaan vääntöjousen kiertyminen joustossa. Paksumpaa tankoa voi tarvittaessa sorvata ohuemmaksi, jos sattuu liian jäykkä tulemaan, mutta samalla tietysti kesto heikkenee. Ja mitä pidempi tanko sen löysempi se on ja samalla sitä paremmin se kestää kiertymistä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2022, 19:00
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Minulla on Jeepissä edessä TJ:n Rockjock, pituutta 36" ja 0.770" halkaisija. Takana puolestaan on Genrightin 45-46" ja 1.000". Etuvakaaja on löysä, ja antaa täydet 14" joustot auton ollessa tasaisella, ja takavakaaja on puolestaan jäykempi ja rajoittaa tasasella joustoja ehkä pari tuumaa. Tilanne tietysti muuttuu ylä- ja alamäessä riippuen että kuinka paljon kummallakin akselilla on painoa päällä. Kummassakin käpälän pituus tangon keskeltä kiinityspisteeseen on n. 16".

Nämä vakaajat on olleet alla vasta pari vuotta, mutta ei ole ollut ongelmia katkemaisen suhteen. Itse kun lähdin näitä hankkimaan niin tarkoitus oli maksimoida käpälän pituus, jotta samalla minimoidaan vääntöjousen kiertyminen joustossa. Paksumpaa tankoa voi tarvittaessa sorvata ohuemmaksi, jos sattuu liian jäykkä tulemaan, mutta samalla tietysti kesto heikkenee. Ja mitä pidempi tanko sen löysempi se on ja samalla sitä paremmin se kestää kiertymistä.

Ok.. Kiitänpä tästä. Taijan tilata nää 32" eteen ja taakse. Lyhyemmällä tangollahan liikerata jää pienemmäks kuin pitkällä joten eiköhän nää tule kestämää sen mitä tarviaa. Kallisteluun ei sit niin voimakkaasti ehkä vaikuta, mut varmaanki tyhjää parempi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage Kauttu Maasturiprojektit 230 01.12.2018 21:43


Sivu luotu: 07:25 (GMT +2).