Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2022, 09:42
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

On sen verta pieni kuitenkin vielä että sopii hyvin alakierroksille

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2022, 19:00
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
On sen verta pieni kuitenkin vielä että sopii hyvin alakierroksille

Juu Saa nähä mite tuo heräilee ja käyttäytyy.. pitäs ilman riittää isolleki kasille. 16 litrasesta scaniasta tuo turbo
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20220214-WA0016.jpg‎
Views:	293
Size:	95,6 Kt
ID:	101366  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2022, 23:15
White Elemant White Elemant ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.10.17
Sijainti: Tampere
Viestit: 8
Perusasetus

Saattaapi olla että joutuu vähän kierrättämään että ahdin herää 🤣
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2022, 10:00
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Se on varmaan ihan kauheeta odotella niitä ahtoja kun kone antaa vaparina vaan sen 500hp...!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2022, 23:09
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

No onha se ny iha kerrassaa hirveetä.. Tupakin kerkee vetässä enne ku mitää tapahtuu näikii laiskas pataraudas

Nyt ku en muuta päänvaivaa keksiny ni oon mietiskelly typpitikkujen järjellisyyttä täs laitokses.. Mikähä se mahtas olla paras vaihtoehto?
Nää nykyset typpikepit, coilöverit, vai jotkut bypasstikut näitte tän hetkiste tikkuje lisäks.
Saakelisti kaikkee huomioitavaa ja erillaisia variaatiota jousituksen osalta. Kokemuksia tullu lähinnä Pirate 4x4 sivuja plärätessä
Kovempaan ajoon vissii coiloverit parraimmat ja säästäs mahollisesti swaybarien hinnan, tai ainakii toisen niistä.. Joustoissa sit ovat vähä kankeemmat verrattuna typpitikkuihi.
Ajatus näitten järjellisyyestä lähti ku muistin tikun paineen olleen 26bar ajokorkeudes, eli mitähä mahtaa paine olla täydessä sisään joustossa ku painoo tulee häkkiin joku 500kg lisää Lisäsäiliöillä vois tätä ongelmaa avittaa, mut niitäkää en löytäny erillisinä tälle koolle. Vaan eipä tässä kiirettä.. ehkä tääki ongelma on kesää mennessä selvitetty

https://www.bigshocks.com/coilover-s...-travel-1.html
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2022, 23:43
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.480
Perusasetus

Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2022, 13:37
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.

Lähinnä tuo paino hirvittää mikä tikuille tulee. Vois kuvitella et nopeessa ajossa esim crossissa lämpöä kertyy ja varsikii näillä paineilla.. Puol tuntii ajoa ja hytti 20cm ylempänä
Pitää miettiä jotai lisäsäiliö systeemiä jos näillä meinaa ajaa, tai sit myyn pois ja hommaan coiloverit.
Taakse olis mahdollista siirtää tikku tukivarren päälle mut edessä liian ahdasta. Joutus kaiken lisäks tekemää alatukivarret uusiks ja ostamaa uudet nivelet jottei tukivarsi pääse pyörimää ja hajottamaa tikun silmää.
Sekii siin vielä on et helpompi säätää alusta toimivaks ku tikun päät on akselissa mahollisimman lähellä rengasta. Rahaa on pikkuse vähempi käytettävissä ku ameriikan pojilla

Tässä vaihteeks video tukivarsista, nivelistä yms asiaan liittyvästä..

https://www.youtube.com/watch?v=bi5k4zKd1mc
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2022, 15:46
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.
Olikos siulla Antirockin vakaajat?? Kiinnostas niitten kestävyys kovemmassa joustossa. Onko tankoja katkeillut tjsp?
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti.
Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa..

https://www.rockjock4x4.com/CE-9903-...-18-Steel-Arms
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage Kauttu Maasturiprojektit 230 01.12.2018 21:43


Sivu luotu: 11:19 (GMT +2).