![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() onko heittää vihjeitä näistä muista zf 8hp boxeista kuin htg ja turbo lamik?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkaa tuokin laatikko jo sen verta vanheta että tarjonta hiljalleen lisääntyy. Viimeksi muokannut Hcet : 15.12.2021 23:10 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja noin yleisesti ottaen se sähköisellä kepillä ohjattu 6HP askikin on jo ihan jämy peli eikä sellanen kuminauhatomaatti, että ei tartte välttis metsästää 8HP laatikkoa. Sellasen ku sais tohon Jeeppiinkin ni tippuis kulutus varmasti jonkun litran, nyt on kyllä sellasta slippyslideä 45RFE:llä että oksat pois... Viimeksi muokannut Macke : 16.12.2021 20:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan se aski ollut jo rakentajalla koeajossa. Että kohtuu pitkällä on kehitystyö. Ja on kyl ihan erilaatikoita kun vanhat tomaatit ja tehonkestoa on. Tuollainen 8hp kestää muokkaamattakin +1000nm väännöt hienosti ja vaihteet vaihtuu ajatusta nopeammin. Ei kuminauhat vaan veny 😁 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
linkatkaa niitä topicceja, koitin googlata mutta ei osunut....tallin lattialla yksi 8hp-70x odottelee jossakin vaiheessa jatkotoimenpiteitä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa se missä käytetään auton omaa ecua. Ei taida vain aueta kuin jäsenille. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itse aikoinaan asensin Tojon 4.0, 12H-T moottorin Dodge RamVaniin. Toyotan 5 vaihteisella manuaali laatikolla.
Jos malttoi ajaa 80 km/h, kulutus oli n. 10-11 l/100 km, tyhjänä tai ison kärryn kanssa, eroa ei juurikaan syntynyt. Kuitenkin tuli paljon ajettua ihan 100 km/h nopeuksia. (Juu 80 lätkä oli perässä, laitonta). Kulutus nousi vähän, n.12 l/100 km. Vanhaa tekniikkaa, niin moottorin ominaisuudet huomioiden, soppaa menee. Sellainen huomio, että velipojalla oli Chevy Van 6.2. Automaattina kulutukset pyörii myös siinnä 10 l/100 km tuntumassa. Velipojalla oli manuaalilaatikko, niin sano että kulutus on isompi. Syynä ehkä se, että automaatti vaihtaa vaihteet optimaalisella vääntö alueella. Mutta manuaalina ajaessa vaihteen vaihtoja tulee pitkitettyä ja mennään epäsuotuisille vääntöalueille. Nyky dieselit, polttoaineen syöttö on hienotekniikkaa, moottorin sisuskalut kevyempää, jne. Lähtökohtaisesti oletuksellisesti kulutus lukemat pitäisi pystyä saada vähän alemmaksi kuun vanhassa dieselissä. Mutta kyllähän auton virtaviivaisuuskin vaikuttaa, joten Bemari saattaa ola paremmin muotoiltu kuin Subbari, jolloin kulutuksessavarmasti on eroa senkin myötä. Itse olen hommannut tallin nurkkaan Mersun OM606T moottorin ja 722.6 tomaatin, erästä Jeep projektia varten. Tästäkin olisi helpompi tie hommata 603 vaijeri vetonen pumppu ja 722.3 laatikko, mutta joku perverssio on sotkeutua sähkötekniikkaan. Toiset sanoo, että kannattaisi tehdä uudemmasta commonraili moottorista, olikos se OM648. Mersujen tietokoneita osaavat puukottaa myös, että saa toimiin mihinkä vain. Ja toinen hullumpi prokkis, johon tekniikka luovuttaja on jo pihassa, VAG 2.5 Tdi V6, erääseen 60-lukuseen henkilöauto jenkkiin...6 vaihteinen manuaali (torsen neliveto), josta joko torsen jumitetaan, poistetaan etuvedon kamat ja jätetään takavetoiseksi. Tai jopa villejä ajatuksia muuttaa etupään ripustuksetkin ja tehdä 4-veto (uusin laki mahdollistaa, mallisarjan ulkopuolisen nelivedon tekemisen).
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sevy astro 4x4 tms?? | könpiä | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 11.02.2020 19:35 |
Myydään Tojo Rj 70 | jokkerix | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.09.2010 13:44 |
m:sevy isolohko venakopat ym... | volvolet-sugga | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 06.01.2008 21:35 |
Tojo 12H-T | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 20.09.2005 22:48 | |
Tojo BJ 40 | O/M/V Muut | 2 | 14.06.2005 14:24 |