![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Aika suurelle vaikutti tuo niittimutterien määrä. Jos tulee enemmän kuin neljä jalkaa kattotelineeseen niin yksi M8 pultti per jalka riittää oikein hyvin. Teoriassa täydellisessä tilanteessa yksi 8.8 M8 pultti pystyy kantamaan 2324kg kuorman. Tuohon varmuuskerroin 3 niin saadaan 770kg per pultti. Kolaritilanteessa oletetaan kiihtyvyydeksi vaikka 4G niin saadaan vajaa 200kg per jalka. 8 pultilla saat kattotelineeseen noin 1,6 tonnin kiinnityksen. Toisin sanoen särkyy jostakin muualta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
HJ61 alkuperäinen suht harvinainen reilun puolen katon kokoinen kattokaide/telineviritys on 6 jalalla ja jokainen niistä 3kpl M6-rosteriruuvilla joille katon sisäpuolelle hitsattu peltilätkä jossa hitsimutterit. Telineeseen merkitty 80kg kantavuus.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo merkintä nimenomaan valmistajan, vaiko maamme sen hetkisten lakien tuotos?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos itsellä olisi metsätukikohta jonne tarvii viedä jerrykannuja, niin harkitsisin vakavasti pienen peräkärryn modaamista maastokelpoisemmaksi vaihtamalla siihen isommat pyörät.
Meinaan ajan kanssa sinne tulee varmasti lisäkuljetus kapasiteettia tarvitsevia tavaroita. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kun ostaa armeijan vanhan GAZ-704 maastoperäkärryn, niin siinä on jo melkein kaikki vakiona.
Googlesta löytyy tietoja ja kuvia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ääni tälle. Olen ajanut tällaisella paljon metrin mittaan pätkittyä polttopuuvärkkiä metsästä pilkontapaikalle, eikä kuormat ole sisältäneet pelkkiä terveisiä. Puolen metrin lisälaidat laitoin ja täysi pöllikuorma sitten kyytiin.
__________________
Jukka |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rengaskoko (eli aihio josta alat tekeen) maaston mukaan. Kyllä se normikärrykin kangasmaastossa perässä tulee. Itte tiedät parhaiten. Tääläkin on useita kärryn tekojuttua tässä yksi: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31752 Tai sitten tosiaan ostaa valmiin armeijan kärryn kuten tuossa edellä suositeltiin. |
![]() |
Luokat |
jerry, jerrykannu, kattokaide, maastokärry, varabensiini |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|