![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Se rengasteline 33" pyörän kanssa tulee tippumaan tielle tietyn ajan retkeilyn jälkeen. Kestänee silti kestopäällysteellä ajon. Itse tekisin telineen YHDELLE jerrylle siihen rengastelineeseen ja TOISELLE sisälle vararenkaan paikalle. Kummassakin on pultinreiät valmiina. Kunnon renkailla ajellessa ei tarvitse vararengasta, vaan pullossa olevaa vaahtoa.(rekkakoko) Näin on ajeltu kaivokset ja Venäjät.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit. ,
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Perätelineestä Nissan Terranossa jerry ratkaisuun
Kiitos hyvistä ideoista,
menevät punnittavaksi edut/haitat - joka ratkaisulla kun on oma hintansa. Esimerkiksi kokonaan luopumalla sivulle kääntyvästä perätelineestä menettäisin sekä vararenkaan että telineeseen hitsatun ja asennetun työvalosysteemin jota voin tarvittaessa kauko-ohjata vasemmalle/oikealle/ylös/alas. Joka tapauksessa tässä offispalstassa näyttää olevan poweria ja hyviä ideoita ! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Aika suurelle vaikutti tuo niittimutterien määrä. Jos tulee enemmän kuin neljä jalkaa kattotelineeseen niin yksi M8 pultti per jalka riittää oikein hyvin. Teoriassa täydellisessä tilanteessa yksi 8.8 M8 pultti pystyy kantamaan 2324kg kuorman. Tuohon varmuuskerroin 3 niin saadaan 770kg per pultti. Kolaritilanteessa oletetaan kiihtyvyydeksi vaikka 4G niin saadaan vajaa 200kg per jalka. 8 pultilla saat kattotelineeseen noin 1,6 tonnin kiinnityksen. Toisin sanoen särkyy jostakin muualta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
HJ61 alkuperäinen suht harvinainen reilun puolen katon kokoinen kattokaide/telineviritys on 6 jalalla ja jokainen niistä 3kpl M6-rosteriruuvilla joille katon sisäpuolelle hitsattu peltilätkä jossa hitsimutterit. Telineeseen merkitty 80kg kantavuus.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo merkintä nimenomaan valmistajan, vaiko maamme sen hetkisten lakien tuotos?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos itsellä olisi metsätukikohta jonne tarvii viedä jerrykannuja, niin harkitsisin vakavasti pienen peräkärryn modaamista maastokelpoisemmaksi vaihtamalla siihen isommat pyörät.
Meinaan ajan kanssa sinne tulee varmasti lisäkuljetus kapasiteettia tarvitsevia tavaroita. |
![]() |
Luokat |
jerry, jerrykannu, kattokaide, maastokärry, varabensiini |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|